וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אמזון תחסם?

דידי חנוך

8.12.2008 / 16:59

לאחר שחסמו עמוד בויקיפדיה ומנעו מעורכים רבים באנציקלופדיה המקוונת גישה, שוקלים ברשויות הצנזורה הבריטיות לחסום גם את אמזון

לאחר שה-IWF, הרשות הבריטית שאחראית על צנזור הרשת החליטה לאחרונה לחסום עמוד בויקיפדיה מכיוון שהופיעה בו עטיפה של אלבום של להקת הסקורפיונז בטענה שזו מהווה "פורנוגרפיה פדופילית", שוקלת כעת הרשות להמשיך לחסום אתרים בהם מופיעה התמונה. על הכוונת: החנות המקוונת הגדולה בעולם, אמזון.

לחסימה המקורית, שנועדה לחסום רק את העמוד בו מופיעה התמונה המדוברת, היו תוצאות לא מתוכננות שכן עורכים בריטיים בויקיפדיה נחסמו מגישה כלשהי לאתר עקב השיטה בה נעשית החסימה באתרים שהשרתים שלהם לא נמצאים בממלכה המאוחדת. כמו כן, בעבור חלק מהגולשים נחסם האתר כליל.

כעת מדווח הגרדיאן שגם אמזון, בה נמכר האלבום המדובר, הוגשה לשיקול חסימה. ההחלטה האם לחסום אתר מתבצעת בדרך כלל תוך כ-24 שעות. בנוסף, ההחלטה המקורית לחסום את ויקיפדיה נבדקת מחדש.

הקלות הבלתי נסבלת של הצנזורה

המאמר של הגרדיאן חושף גם את הקלות הלא תאומן בה נחסמים אתרים לגישה. ארבעה אנליסטים עובדים בבדיקת 35,000 האתרים שמוגשים על ידי גולשים כל שנה כמועמדים לחסימה. בממוצע, בודק כל אנליסט 5 אתרים בשעה, ומתוכם כשליש נחסמים. גם ההחלטה על חסימת ויקיפדיה, האנציקלופדיה הגדולה בעולם ומשאב חינוכי ואנושי ראשון במעלה, בנוסף להיותה אחד המיזמים ההתנדבותיים הגדולים ברשת, התבצעה תוך 24 שעות.

התשובות של אנשי הרשות לכתב הגרדיאן מראים את הקלות בה מקוטלגים אתרים כ"לא חוקיים". דוברת הרשות שרה רוברטסון אמרה במאמר ש"אתרים לא חוקיים מחביאים לעתים קרובות תמונות בעמודים", כהסבר לכך שהחסימה מתבצעת על עמודים בנוסף לתמונות. בכך קטלגה רוברטסון את ויקיפדיה כ"אתר לא חוקי".

לרשות יש הבריטית יש דירוג מ-1 עד 5, שמדרג את מידת החומרה של תכנים. התמונה שבעיטה נחסמה ויקיפדיה ואשר בעיטה מאוימת אמזון בחסימה, זכתה לדירוג 1, הנמוך ביותר בסקאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully