וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Songbird

דידי חנוך

9.12.2008 / 12:04

לאחר פיתוח ארוך, יוצאת גרסה 1.0 של הנגן בעל הקוד הפתוח. ואחרי אינספור תקלות בגרסאות קודמות, היא מעולה

אני רוצה לכתוב על סונגבירד כבר זמן רב. עם כל גרסה חדשה, אנחנו מורידים אותה ומתקינים ומנסים. ובכל פעם היתה סיבה אחרת לכך שהיא לא הופיעה במדור הזה. לפעמים היו תקלות, לפעמים היא לא ניגנה בכלל. בכל מקרה, היא לא היתה מוכנה.

הקונספט של סונגבירד היה פשוט: נגן מוזיקה בעל קוד פתוח שמשתמש בקוד של מוזילה כדי לאפשר גלישה מתוך הנגן, תוכן מולטימדיה נוסף, תוספים מובנים ותוספים שיווצרו על ידי הקהילה. ושיעבוד בכל מערכות ההפעלה הנפוצות. ואפשרות לנגן שירים שנרכשו מאייטיונז. ועבודה עם נגני חומרה שונים, כולל אייפוד. טוב, האמת, זה לא כל כך פשוט. לא כשזוכרים שהמטרה היתה גם ליצור כלי קל יותר ומהיר תגובה יותר מאייטיונז, וינאמפ, וינדוז מדיה פלייר ושאר המתחרים.

הדרך היתה קשה. הפיתוח של סונגבירד ארך זמן רב מהצפוי. גרסה 0.1 יצאה בפברואר 2006 וגרסה 1.0 יצאה לפני שבוע בדיוק. הורדתי אותה שוב לכבוד הגרסה הסופית. וראו זה פלא, היא עובדת. עובדת טוב. עובדת מצוין. עובדת מספיק טוב כדי לכבוש את המקום שהמתין לה זמן רב: נגן המוזיקה שמשמש כברירת המחדל במחשב שלי.

ומה יש בה? כל מה שאמור היה להיות בה ועוד. רכיב חדש בשם Mash Tape מאפשר לתוכנה להביא מידע ותכנים מרחבי הרשת על השיר המנוגן: קליפים של הלהקה מיוטיוב, תמונות מפליקר, מידע מ-last.FM, חדשות ממגוון אתרים. תוספים שניתן להתקין יביאו לכם את מילות השירים במהירות, ובמקום סקינים יש לנגן "נוצות" שמשנות את מראהו. התוכנה כוללת תמיכה ברדיו אינטרנטי, ועדיין תומכת היטב באחת התכונות הבסיסיות שלה: אם אתם גולשים בדפדפן המובנה לאתר שיש בו קישור לקובץ מוזיקה, היא תאפשר לכם להוריד אותו. ובחלק מהמקרים, גם לקנות אותו מאמזון, אייטיונז או (והנה האופציה שעובדת בארץ) eMusic.

לצרכני מוזיקה שנמאס להם מהמגבלות של אפל, למורידים שסתם רוצים תוכנה טובה יותר, לאנשים שגולשים למוזיקה שלהם בבלוגי מוזיקה עצמאיים ורוצים דרך להוריד נוחה אותה ולכל מי ששומע במחשב בין אם בחלונות, לינוקס או מק, Songbird היא ברירה מצוינת. היא בקוד פתוח, היא חינמית, והיא תגרום לכם אושר. ואם לא, נחזיר לכם את הכסף.

  • עוד באותו נושא:
  • songbird

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully