וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

מיקרוסופט צריכה להפסיק לדרוש כסף על מנוי בשירות האקס-בוקס לייב, כדי להרגיל משתמשים לצרוך תכנים ברשת

זהו, נגמר. זרם המשחקים ששטף אותנו בחודשי הסתיו הגיע, כבכל דצמבר, לסיומו. הסיבה לכך פשוטה: השוק מפוצץ במשחקים טובים, ועד לתקופת החגים החורפית - שכוללת בעיקר את חג המולד אותו חוגגים רבים מתושבי ארה"ב ואירופה - לא נשאר הרבה זמן. מי שמוציא משחקים לשוק בימים אלה, לא יכול לצפות למכירות גבוהות. אחרי שהחגים יסתיימו, השוק יירגע וכיסיהם של הגיימרים יתמלאו שוב, יגיעו הגלים הבאים, כשהשיא יהיה בתקופת הקיץ בה לצעירים המשועממים אין בית ספר.

איך מסכמים את ההיצע של סתיו 2008? אני חושב ש"וואו" היא המלה הנכונה. לא זוכרה לי שנה בה ראינו כל כך הרבה כותרים מוצלחים ומצליחים שיוצאים בו בזמן. החל מז'אנר משחקי הפעולה הנצחי, ועד לכותרי תפקידים ואסטרטגיה - כל אחד היה יכול למצוא את המשחק שלו בסתיו הזה. חוץ ממעריצי סטארקרפט ודיאבלו, אבל הם רגילים לחכות. כמו כן, שני המשחקים האלה ממש לא צריכים את תקופת החגים כדי להצליח - גם אם יחליטו למכור אותם רק ביום אחד בשנה, והיום הזה יהיה 29 בפברואר, הם יצליחו הרבה יותר ממתחריהם.

החיים יקרים לכם?

אחד הדברים שמציקים לי מאוד בקונסולת האקס-בוקס הוא שירות הלייב שלה. במיקרוסופט החליטו, משום מה, שכדי ליהנות משירות מקוון פונקציונלי צריכים בעלי הקונסולה לשלם דמי מנוי. גם ההשקה של פלייסטיישן 3 ו-Wii עם השירותים החינמיים שלהן לא גרמה למיקרוסופט לשנות את ההחלטה, וכך נמנעת מאנשים שלא רוצים לשלם אפשרות של צ'ט וידאו, מערכת משחקים מרובי משתתפים, אפשרות להזרים תוכן משירות הסרטים נטפליקס (שגם הוא בתשלום נוסף, אבל זה דווקא הגיוני) ואפשרות ליצור חבורה ולשחק יחד איתה. כמו כן, חלק מהתוכן מגיע לבעלי המנויים החינמיים באיחור של שבוע.

עכשיו החליטו במיקרוסופט לתת לבעלי מנוי ה-Silver החינמי גישה חופשית, לחודש ימים, לאפשרויות של משחק מרובה משתתפים בשמונה מכותרים שניתנים להורדה (בתשלום) מהשירות. זה, איך לומר, די עלוב. אולי זה שחקן פלייסטיישן 3 שבי מדבר, אבל לדעתי המכונה הזו ושתי מתחרותיה הן הכנה של הגיימרים לעידן חדש בעולם הקונסולות, בו האינטרנט יהווה את הבסיס של המכונה ומדיות פיזיות תהיינה נחלת העבר. כדי לאפשר לאנשים להבין את הייתרונות שבקונסולה המחוברת לרשת, טוב תעשה מיקרוסופט אם תפסיק להתייחס לשירות בסיסי כמו משחק מרובה משתתפים כאל אפשרות פרמיום.

הבית של סוני עולה לאוויר

ואם כבר ביכולות מקוונות של קונסולות בדור השביעי עסקינן, סוני מאשרת ששלב הבטא הפתוחה של שירות ה-Home שלה יגיע עוד ב-2008 - זאת אומרת תוך פחות מחודש. לא ברור אם מדובר יהיה בהשקה כלל עולמית, או רק של מדינות אירופה וארה"ב (ישראל לא באירופה ולא בארה"ב למרות מה שאפשר לחשוב), אבל סוף סוף נוכל להבין עד כמה הגיוני הניסוי החברתי החדש של החברה.

Home, אם טרם שמעתם עליה, היא מערכת חברתית שיתופית הדומה במובן מסויים ל-Second Life, אשר כוללת ממשק תלת מימדי ושטח פרטי לכל משתמש. מטרת המערכת היא לתת לכם לתקשר עם משתמשים אחרים ולשתף עמם תכנים, זאת באריזת משחק תלת-מימדי. לסקנד לייף זה הצליח לזמן מה, אך כיום העולם הזה מתרוקן בקצב מסחרר.

מה שפועל לטובת סוני בכל העניין הוא ש-Home מגיע עם גב בדמות הפלייסטיישן 3, ויכולות השיתוף שלו יכולות לשמש את המשתמשים להרבה יותר מהיכרויות - מדובר גם בכלי למציאת אנשים איתם אפשר לשחק, ובהשתייכות לקהילה המבוססת על תחביב משותף, זאת לא באמצעות ממשק מסובך קמעה אלא דרך הקונסולה שלכם. אני לא יודע עד כמה תצליח סוני לעניין את משתמשי ה-PS3 בשירות הזה, אבל מעניין יהיה לראות אם וכיצד הוא יוכל להתפתח במקרה של הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully