וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור 4 מתקרב

דידי חנוך

10.12.2008 / 2:46

LG הודיעה שייצרה ובחנה את שבב LTE הראשון במכשיר סלולרי. מכשיר ניסוי רשם מהירות של 60 מגביט לשניה

הדרך לדור 4 של הטכנולוגיה הסלולרית התקדמה בצעד נוסף כאשר חברת LG הקוריאנית הציגה את השבב הסלולרי השמיש הראשון שעובד בטכנולוגיית LTE.

LTE, ראשי תיבות של Long Term Evolution, היא הטכנולוגיה שמרבית היצרניות והמפעילות הסלולריות בחרו בה לדור 4 של הקישוריות הסלולרית. הטכנולוגיה מאפשרת הורדת קבצים במהירות תיאורטית של 100 מגביט לשניה (כלומר 12.5 מגה לשניה) והעלאת קבצים במהירות תיאורטית של 50 מגביט לשניה (כלומר 6.25 מגה לשניה). מהירויות תעבורה במכשירים סלולריים הן בדרך כלל תיאורטיות בלבד, אך במבחן שביצעה LG עם מכשיר שפועל עם מערכת ההפעלה חלונות מובייל, השיג השבב מהירות הורדה של 60 מגביט לשניה ומהירות העלאה של 20 מגביט לשניה. מעשית, זה אומר שהמכשיר יכול להוריד קובץ של 7.5 מגה בשניה, ובאותו הזמן לשלוח קובץ של 2.5 מגה.

בהודעה לעיתונות מסרה LG כי סביר להניח שתוציא מכשירי LTE לשוק כבר ב-2010.

פרשנות: הפער מצטמצם

לאחרונה דיווחנו כאן על הסלולרי הראשון המצויד בקישוריות WiMAX, המתחרה עם LTE. החברות התומכות ב-WiMax, ובראשן אינטל, בנו על יתרון של כשנתיים על LTE, אך צעדים כמו ההכרזה של LG היום מצמצמים את הפער משמעותית.

LTE נבחר כטכנולוגיה העתידית של רוב המפעילות הסלולריות בעולם, ועל מנת לתמוך בו ייאלצו מפעילות לבצע שדרוג של הרשת שלהן. לעומתן, מפעילות שירצו לפרוש קישוריות WiMax ייאלצו לפרוש רשתות חדשות לגמרי. זה בהחלט בר ביצוע בערים, כפי שבוצע כבר בקוריאה וכפי שמתוכנן להתרחש ברוב הערים הגדולות בארצות הברית במשך השנה הקרובה, אבל יהיה קשה בהרבה לעשות זאת בהיקף רחב כשל הרשתות הקיימות.

התמיכה הרחבה לה זוכה LTE מהמפעילות הגדולות בעולם ומרבות מהיצרניות צפויה להכריע את הכף בדור הבא של הקישוריות האלחוטית. עוד מספר שנים, רוב מוחלט של הטלפונים הסלולריים יעבדו בטכנולוגיה שנוסתה בהצלחה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully