וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאום רוחני

דידי חנוך

10.12.2008 / 14:29

LG X110 הוא גרסה כמעט זהה של MSI Wind. מה ההבדלים והאם הם שווים את תוספת הכסף?

לפני כחודשים וחצי בדקנו כאן את MSI Wind, אחד המוצלחים ביותר בגל הנטבוקים ששוטף את העולם. בשבועות האחרונים בדקנו את LG X110, מחשב שהדמיון שלו ל-MSI אינו מקרי: מדובר באותו המחשב, המיוצר על ידי אותה החברה, רק עם מיתוג שונה והבדלים בסידור המקלדת. בדגמים שלא מגיעים לארץ, המחשב מגיע עם מודם סלולרי מובנה שנותן לו קישוריות דור שלישי ומבדיל אותו מהמקור, אבל בדגם שהגיע לחופינו שטופי השמש אבדה הקישוריות הסלולרית בדרך. הסלוט בו אמור לשבת המודם ריק. מהיבואן מוסרים שהמודם יגיע בדגמים עתידיים.

מכיוון שמדובר בעצם בגרסה אחרת למחשב שכבר בדקנו, ערכנו למחשב בדיקה מעט שונה: לקחתי אותו לדרכים כמחשב הנייד העיקרי בתערוכה בחו"ל. בנסיעה זו, בלטו היתרונות שלו, אך החסרון הגדול ביותר שלו זעק לשמים. נגיע לכך בהמשך. אבל ראשית קצת על המחשב עצמו.

מה דומה ל-Wind

כאמור, לא מדובר כאן במחשב שיוצר על ידי LG, ואסתטית הוא דומה מאד לוינד. אבל זה לא דבר רע, מכיוון שהעיצוב של הוינד הוא מהמוצלחים ביותר שראינו בנטבוק. יש בו שלושה חיבורי USB, קורא כרטיסים, חיבור למיקרופון ואזניות, יציאה למסך VGA ויציאה לכרטיס רשת. הוא כולל מצלמת רשת, בלוטות' ו-WiFi ובעל גיגה של זיכרון ו-80 גיגה בכונן הקשיח. כמו רוב הנטבוקים, הוא רץ על מעבד אטום של אינטל, ומהירות המעבד היא 1600MHz.

כמו הוינד, הוא עובד טוב מאד עם חלונות XP, גם עם מספר יישומים פעילים, ואף הצליח להמיר קבצי וידאו גדולים בלי בעיה - אם כי לא במהירות רבה.

ה-X פקטור: המקלדת

ההבדלים במקלדת אליהם התייחסתי בפתיח מעט דקים: כפתור הפונקציות עבר למקומו המסורתי בין הקונטרול לאלט, ולא בקיצון השמאלי כמו בוינד, ומקשי הווליום עברו ממקשי הפונקציה למקשי החיצים. גם מקש האנטר מעט גדול יותר.

ההבדלים האלה הופכים את המקלדת של X110 לדומה יותר למקלדות אליהן סביר שאתם רגילים, וזה מסייע לו להיות אולי הנטבוק הנוח ביותר להקלדה מאלה שיצא לי לבדוק. אפשר די בקלות להקליד עליו מיילים, וגם מסמכים ארוכים יותר. לא הייתי ממליץ לנסות לכתוב עליו ספר, אבל את רוב המשימות הוא ימלא בהצלחה רבה.

אז איך הוא בנסיעה?

אין ספק שיש לנטבוק יתרון משמעותי כמחשב לנסיעה לעומת לפטופ רגיל. המימדים שלו והעיצוב הנוח אפשרו לי לכתוב עליו גם במיקומים מעט צפופים, בהם הוא נח על ברכי בעודן כפופות, ללא שום בעיית נוחות. ובניגוד לנסיעות קודמות, לא חשתי - כמעט - כאבי גב בסופו של כל יום.

אבל תכונה אחת של המחשב שלא בלטה לרעה במבחן בתנאי בית-נסיעה-משרד רגילים היא הסוללה. וזו איכזבה מאד. עם WiFi עובד, הסוללה שורדת כשעתיים. המסך הקטן גורם לכך שקשה מאד להשתמש במחשב בתנאי שטח עם בהירות נמוכה מאד, כך שאין מנוס אלא להשתמש בו במצב שאינו החסכוני ביותר - בו הוא שורד כשעתיים וחצי.

ליום עבודה בשטח, שעתיים של מחשב פשוט לא מספיקות. מצאתי את עצמי בחיפוש מתמיד אחר שקע - בעיה שתמיד קיימת בנסיעות עם לפטופ אבל היתה חמורה יותר הפעם. ללא ספק הייתי שמח לשאת מאתיים או שלוש מאות גרם יותר על מנת לקבל סוללה גדולה, כבדה וחזקה יותר. זה היה מביא את המחשב למשקל של כקילו וחצי, וזה עדיין סביר בהחלט - ואולי היה חוסך את הצורך לסחוב את המטען לכל מקום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אז, מומלץ?

השורה התחתונה בנוגע להמלצה על ה-X110 היא מה השימוש שתעשו בו והיכן תשמשו בו? ספציפית, האם תמצאו את עצמכם הרבה במקומות בהם אין שקע? כי במקומות כאלה, הוא לא מומלץ. אם תשתמשו בו בעיקר בבית-נסיעה-משרד, לעומת זאת, הוא מומלץ מאד. הוא קל, יפה, ועובד טוב לרוב השימושים המשרדיים או הסטודנטיאליים.

שאלה נוספת היא: האם עדיף לשלם כמה מאות שקלים יותר ולקנות את X110 לעומת הוינד? לטעמי, כן. X110 מיובא על ידי חברה גדולה ובעלת מוניטין (ח"י מחשבים), לעומת הוינד שמיובא על ידי חברה (אייבורי) שעיקר נסיונה הוא כחנות ולא כיבואנית. גב חזק של יבואן גדול מספק מידה מסוימת של שקט נפשי, וזה - בשילוב עם המקלדת הנוחה יותר - שווה לדעתי את הכסף.

מספרים

מעבד Intel® Atom™ Processor N270, 1.6GHz, 533MHz FSB, 512KB L2 Cache
מסך: 10" WSVGA LED
זיכרון פנימי: 1GB ,DDR2 667MHz, (Embedded single channel)
דיסק קשיח: 120GB
כרטיס גרפי: Intel® GMA 950
משקל: 1.19 ק"ג (כולל סוללה)
מצלמה: LG Smart Cam(1.3M Pixel)
מערכת הפעלה: Windows® XP Home
מגיע בשלושה צבעים: לבן, שחור וורוד
מחיר מומלץ ע"י היבואן: 2890 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • lg
  • x110
  • msi
  • wind

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully