וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרום יוצא מבטא

דידי חנוך

11.12.2008 / 22:02

הדפדפן של גוגל יוצא בגרסה רשמית ראשונה במהירות לא אפיינית כדי שיוכל להיכלל במחשבים חדשים

אחת התכונות שמאפיינות את גוגל היסטורית היא הנטייה של החברה להשאיר מוצרים כבטא במשך זמן רב. ג'ימייל, שירות הדואר האלקטרוני המצליח של החברה, נמצא בבטא עד היום וכמוהו רבים מהשירותים האחרים של החברה. לכן מפתיע מעט שהחברה הודיעה היום שכרום, הדפדפן בעל הקוד הפתוח שהשיקה בתחילת ספטמבר, יוצא מבטא.

הסיבה להוצאתו של הדפדפן מבטא היא החלטתה של גוגל לנסות להשיג עסקאות בהן ייכלל הדפדפן כתוכנה מותקנת במחשבים - בעיקר ניידים - המגיעים מהיצרן עם מערכת הפעלה ותוכנות מותקנות. כיום, הדפדפן שמגיע מותקן כברירת המחדל ברוב המכריע של המחשבים הוא אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט, והצעד של גוגל מראה על כוונה רצינית להתחרות בהגמוניה - הנחשקת לאטה גם כך - של מיקרוסופט בתחום זה.

הוצאתו של כרום מבטא לא מייצגת אבן דרך משמעותית בפיתוח שלו. הגרסה החדשה כוללת תיקוני באגים רבים, ושיפור במהירות, אבל הדפדפן עדיין לא כולל את התכונה שגם בגוגל אומרים שהיא העדיפות הראשונה בפיתוח: תוספים. אבל היא בהחלט כן מייצגת אבן דרך בשיווק שלו, ועשויה להיות צעד בדרך להגדלה דרמטית של נתח השוק שלו בשנתיים הקרובות.

על מנת לעדכן את גרסת הדפדפן, יש לבחור ב"אודות", ולראות האם זמינה גרסה חדשה. בעבור חלק מהגולשים תהיה הגרסה החדשה זמינה כבר כעת, בעוד אחרים יאלצו לחכות למחר. גולשים שבמחשבם לא מותקן כרום יוכלו להתקינו באתר שבקישור.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully