וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תוכנה חינם- עוולות מקוונות

דידי חנוך

15.12.2008 / 2:39

הידעתם שאין תוכנה חינם? יש לפחות בית ספר אחד בארצות הברית בו ילמדו אתכם שככה זה בחיים

השבוע במדור הרשעות והטמטום ברשת ובעולם הטכנולוגיה שני סיפורים, האחד מרגיז וכולל את כל המרכיבים מהם עשוי הטור - טמטום, בורות, יהירות ומידה מסוימת של רשעות - והשני מורכב בעיקר מרשעות, ומידה אינסופית של ציניות.

אין תוכנה חינם

מורה בחטיבת ביניים בארצות הברית ראתה התקהלות. במרכז ההתקהלות היה תלמיד שהראה את המחשב הנייד שלו וחילק לחבריו עותקים של מערכת ההפעלה עליה רץ המחשב. כשחקרה לפשר הדבר, הסביר לה התלמיד שמדובר במערכת הפעלה חינמית. בתגובה, החרימה המורה את העותקים.

למה החרימה המורה את העותקים? כי, כפי שכתבה במכתב זועם לקן סטארקס, מייסד חברת HeliOS שאחראית להפצת הלינוקס המדוברת, "אף תוכנה אינה חינמית, והפצת התפיסה השגויה הזאת יכולה לפגוע". עוד מהפנינים במכתב: "אני לא בטוחה שמה שאתה עושה חוקי", "אחקור את העניין כשיתאפשר לי ואני רוצה להבטיח לך שאם מעשיך אינם חוקיים, אתבע אותך כמתאפשר על פי חוק", והפנינה הנהדרת "אני בטוחה שאם תיצור קשר עם מיקרוסופט, הם ישמחו לספק לך עותקים של גרסאות ישנות של חלונות, וכך המחשבים שלך יוכלו גם לשרת את אלה שיקבלו אותם".

אז מה היה לנו כאן? ילד, ככל הנראה די אינטליגנטי, שמראה את מחשב הלינוקס שלו לחבריו ללימודים. אלה, במקום להכות את חנון הלינוקס, מביעים עניין. מדובר בנס מהמעלה הראשונה. הילד מחלק דיסקים של לינוקס, מערכת ההפעלה החוקית והחינמית, והמורה שלו מגיבה בהחרמה.

ולא רק בהחרמה, כי אם במפגן בורות שקשה לתאר. במכתבה היא טוענת שהיא ניסתה לינוקס במכללה - משל היתה סמים קלים או אחד ממכלול הדברים האחרים שסטודנטים אמריקאיים נוטים לנסות במכללה - ולכן היא יודעת שהטענות של סטארקס מוגזמות ונשענות על שקרים. נעזוב לרגע את העובדה שלינוקס התקדמה כמערכת הפעלה משמעותית בשנים האחרונות, ונתעכב על משהו אחר: היא ניסתה לינוקס במכללה, ולא יודעת שיש בעולם תוכנות חינם? היא התחברה בחייה לאינטרנט, המורה הזאת? ואם כן, האם היא שילמה על הדפדפן שלה? שלא לדבר על אינספור התוכנות החוקיות-חינמיות האחרות שקיימות ברשת?

יש לנו כאן באתר מדור בשם "תוכנת השבוע". מאז שהוא קיים פרסמנו בו קומץ קטנטן של תוכנות שעולות כסף לצד תוכנות רבות שניתן להוריד בחינם. באופן חוקי. כי את רוב הדברים שניתן וצריך לעשות במחשב כיום ניתן לעשות באמצעות תוכנה חינמית. חוקית. מי נתן לאשה הזאת תלמידים?

אין סמיילי קורץ חינם

היזם הרוסי אולג טטרין טוען שבבעלותו סימן רשום על הסמיילי הקורץ. זה: ;-)

אבל אל תדאגו, גולשים יקרים. הוא לא רוצה לקבל כסף על שימוש אישי בסמיילי שלו. לא. מר טטרין הוא אדם חנון ורחום. הוא רוצה לקבל כסף רק מחברות שמשתמשות בסימן, וגם מהן הוא רוצה רק "כמה עשרות אלפי דולרים". כל שנה.

לדבריו של טטרין, הוא קיבל את הסימן הרשום מראשות הפטנטים הפדרלית הרוסית, וזאת למרות שמדובר בביטוי שנמצא ברשות הציבור כבר שנים. הסימן הרשום "מגיע" לו תודות לחברה שבבעלותו, סופרפון, שמוכרת פרסומות בטלפונים סלולריים.

אבל זה לא הכל. לדברי ה-BBC, שדיווחו על הטענה, מר טטרין טוען שגם סימנים כגון :-) ו-:) עשויים להיות בבעלותו מפאת הדמיון שלהם לסמיילי הקורץ.

מסתבר שטטרין הוא אפילו לא הראשון ברוסיה שמנסה לטעון בעלות על הסמיילי. העיתון הרוסי קומרסנט מדווח בכתבה על טטרין שב-2005 קיבל בית משפט בסיינט פיטרסבורג את הערעור של חברת סימנס, שנתבעה על ידי אדם רוסי בטענה שהפר את הסימן הרשום שלו על ;-)

אני חושב שכדאי לשלוח למר טטרין את המורה מהסעיף הקודם, שתאמר לו "אני לא בטוחה שמה שאתה עושה חוקי. אחקור את העניין כשיתאפשר לי ואני רוצה להבטיח לך שאם מעשיך אינם חוקיים, אתבע אותך כמתאפשר על פי חוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully