וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא הגיע ה-Time

דידי חנוך

16.12.2008 / 17:50

האתר החדש של אורנג' עדיין לא מממש את ההבטחה שגלומה בו. אבל הוא נותן סיבה לאופטימיות זהירה

חברת פרטנר השיקה היום ברעש וצלצולים את orange Time, אתר הבידור של מותג אורנג' שאמור להביא לאינטרנט הישראלי כמה מהדברים שהופכים את האינטרנט האמריקאי למוצלח כל כך: חנות מוזיקה גדולה, אתר וידאו עם סרטים וסדרות לצפיה מקוונת ובלוגספירה איכותית בתשלום.

חלק מהמרכיבים של העוגה החדשה שאפו בפרטנר מוצלחים מאד. אחרים פחות.

לא טלויזיה באינטרנט

התכנים הטלויזיוניים והקולנועיים עשירים, אבל כל התכנים מחו"ל מוצעים בתשלום שמעניק צפיה ל-24 שעות בלבד. אין אפשרות הורדה, אין אפשרות צריבה לדיסק, אין אפשרות צפיה בטלויזיה למי שהמחשב שלו לא מחובר כבר למסך הגדול. וחמור מכל: הוידאו באתר עובד אך ורק עם אקספלורר, מכיוון שפלטפורמת הנז"ק ([[DRM]]) של האתר עדיין לא תומכת בפיירפוקס, כרום, אופרה וספארי באופן סביר. זה אומר שמשתמשי מק ולינוקס לא יכולים להשתמש בוידאו באתר, ויש ספק האם יוכלו גם כאשר תתווסף תמיכה בדפדפנים נוספים מכיוון שנגן הוידאו משתמש ב-Windows Media.

הוידאו עצמו לא אחיד ברמתו הטכנית. סרטים כמו "שמש נצחית בראש צלול" מתאפיינים באיכות גבוהה, בעוד הפרקים של החמישייה הקאמרית לא עומדים באותה הרמה הטכנית.

חלון וובי ליישום סלולרי

חנות המוזיקה מהווה, בשלב זה, רק חזית וובית לחנות המוזיקה הקיימת של אורנג'. כל עוד ניתן להוריד את המוזיקה רק לסלולר, לא מדובר במהפכה. ומכיוון שכאשר ניתן יהיה להוריד למחשב יהיו השירים עטופים במגננות דיגיטליות, הרי שהחנות של אורנג' נמצאת בדיליי לעומת הרוב המכריע של חנויות המוזיקה ברשת כיום, שעברו למכור קובצי mp3 ללא מגננות נז"ק.

החנות הפופולרית היחידה שעדיין נאחזת בנז"ק היא iTunes של אפל, שגם היא החלה להיפטר ממנו במהלך שצפוי להיות מושלם בחודשים הבאים.

פלטפורמה בינונית, תוכן טוב

הבלוגים אכן נכתבים על ידי כמה מהכותבים הבולטים בבלוגספירה הישראלית, ופרט לספקות בנוגע להחלטה להשתמש בפלטפורמה של תפוז ולא לבנות משהו משלהם או להשתמש בפלטפורמה פתוחה כמו וורדפרס, הם ראויים בהחלט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רק ההתחלה

הבשורות הטובות הן שזאת רק הגרסה הראשונה של האתר של אורנג'. חנות המוזיקה העתידית - גם אם תהיה מעט נכה עקב הנז"ק - היא צעד חשוב מאד לשוק המוזיקה בישראל. וגם תכני הוידאו הם תוספת משמעותית למה שכבר נמצא ברשת הישראלית כיום. לא קל לחתום הסכמים עם בעלי זכויות כיום, ועצם קיומה של פלטפורמה מהווה צעד בדרך לשיפורה של הפלטפורמה ויישור קו שלה עם מה שמקובל בעולם כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully