וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל: באגים במשחקים

דניס חושב שיש יותר מדי באגים במשחקים, ולא מאמין למילה שסוני אומרת על העתיד של God of War

אחת התכונות הבולטות ביותר של קונסולות הדור השביעי - פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 ו-Wii, היא החיבור שלהן לאינטרנט. החיבור הזה לא רק מאפשר לנו לצרוך תכנים מקוונים, אלא גם מביא לקונסולות יכולות חברתיות שונות. כמו כן, במקרה של PS3 ואקס-בוקס, משתמשות החברות בו ובכונן הקשיח של הקונסולה כדי לעדכן את המשחקים שלהן.

התכונה הזו, שמצטרפת לצורך להתקין רבים מהמשחקים?, מקרבת את הקונסולות מאוד למה שהיה בעבר נחלתו של המחשב האישי. כך, הודיעה לפני זמן מה חברת Bethesda כי היא משחררת טלאי חדש ל-Fallout 3 - אחד המשחקים הגדולים של השנה. הטלאי הזה צפוי לתקן מספר רב של באגים, ביניהם גם הבעיה המעצבנת של עצירה זמנית כשמתקבלת התרעה על כך שאחד מחבריכם נכנס למערכת המקוונת של פלייסטיישן.

למרות שאני מברך על הטלאי הזה, שגם מוסיף תמיכה במערכת ה"פרסים" של הפלייסטיישן 3, חלק ממני ממורמר. הסיבה לכך היא שקונסולה היא לא מחשב - החומרה של יחידות הפלייסטיישן 3 בכל רחבי העולם בערך-זהה, ולכל הפחות תואמת לחומרה של אחיותיה. במחשב זה לא ככה, ואי-התאימות הזו היא אחת הסיבות העיקריות לטלאים - פשוט אי אפשר לבדוק את כל המחשבים. הסיבה השניה היא טעויות קוד, ונראה כאילו במשחקי PS3 - בהם לא צריכות להיות בעיות תאימות - יש הרבה יותר בעיות קוד מבמשחקי פלייסטיישן 2.

האם המפתחים עושים את עבודתם פחות טוב כי הם יודעים שתמיד יוכלו לתקן אחר-כך שגיאה או שתיים? אני לא יודע, יש סבירות גבוהה שבכלל מדובר באי-ההיכרות עם תהליך התכנות המסובך עבור פלייסטיישן 3, אבל קשה לי להוציא מראשי חשד לשלומיאליות.

לא סופי

אם במקרה הקודם יש לי חשדות, במקרה שלפנינו אני יכול להגיד בלב שלם: אני לא מאמין לסוני. בחברה הודיעו כי God of War 3 - הפרק החדש בסאגה על אל המלחמה קרייטוס, שיגיע לראשונה לפלייסטיישן 3 - יהיה גם המשחק האחרון בסדרה. ואני אומר - אין מצב, ממש אין מצב. במצב הנוכחי, בו סוני כבר מבינה שאם אחרי שנתיים אין כמעט משחקים עבורם אנשים יהיו מוכנים להשקיע בקונסולה אז אי-ההשקעה בכותרים בלעדיים גדולים הייתה טעות, היא לא תהיה מוכנה לוותר על אחת הסדרות היותר-גדולות שהיו לה אי פעם.

אני מניח שהדבר נאמר כדי להלהיב את המעריצים עוד יותר, ולגרום להם לקנות פלייסטיישן 3 רק כדי לראות איך נגמר סיפורו העצוב והעגום של קרייטוס, אבל זה בהחלט לא יהיה הסוף. לא משנה מה יקרה לגיבור בסוף, God of War 4 יפותח ויימכר כמו לחמניות חמות, בהנחה ו-GOW 3 לא יאכזב, כמובן. אז לא, אני לא מאמין לסוני, אבל עדיין מצפה למשחק.

ארועים

לעיתים קרובות אנחנו חושבים שתעשיית המשחקים זה שם, בחו"ל, ואילו אצלנו בארץ אין כלום. זה לא באמת נכון. כך, למשל, הודיעו החברות סאן מיקרוסיסטמס, מומיניס ופרטנר כי הן מזמינות אנשים להשתתף בתחרו לפיתוח משחקים עבור טלפונים סלולריים. התחרות הזו אינה דורשת רקע בתכנות, וכוללת תמיכה וייעוץ במשחקים שעוד לא מוכנים. הזוכים יקבלו פרסים כספיים, כששני המקומות הראשונים יקבלו גם מכשיר טלפון סלולרי.

לא רק המפתחים שביניכם זוכים לשומת לב במדינה. האתר Vgames יערוך גם השנה, כמו בשנה שעברה, אירוע גיימינג בחנוכה. האירוע אמנם לא יכלול הצגה של משחקים שלא יצאו לשוק, אבל כן יהיו בו תחרויות גיימינג במשחקים פופולריים ועמדות משחק עם משחקים מוכרים. כמו כן, יהיו גם כמה עמדות עם משחקים חדשים כמו Resistance 2 ו-Call of Duty: World at War.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully