וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LCD אקסטרה לארג'

מסך LG70 בגודל 47 אינץ' הוא אחת הסנוניות הראשונות של כניסת מסכי ה-LCD לשוק המסכים הגדולים להמונים

משחר ימי המסכים הדקים, התלבט האדם בין הפלזמה לבין ה-LCD – לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. ההתלבטות הזו הייתה קלה, יחסית, אם לאדם היו מגבלות כספיות. עד גודל 42 אינץ, מסכי ה-LCD היו זולים יותר, ואילו במסכים גדולים יותר שלטה לה הפלזמה, הן מבחינת ההיצע והן מבחינת המחיר.
השנה השתנו הדברים. תהליך ייצור פאנלי LCD גדולים הפך לפשוט יותר וזול יותר. כך, אנחנו מקבלים בימים האלה סדרות של מסכי LCD גדולים יחסית – 47 אינץ' במושא ביקורת הזו – וזולים יחסית.

עיצוב לא שגרתי

ה-47LG70 של חברת LG הוא מסך עם עיצוב מוזר קמעה, ולא במובן רע. הפאנל הקדמי שחור עם פס כסוף וכפתור מגע שמכבה ומדליק את הטלוויזיה – עד כן שגרתי לגמרי, אבל אז מסתכלים על המסגרת, והיא אדומה. ההחלטה העיצובית הזו לא תורמת או גורעת מחווית הצפייה עצמה, כיוון שזו בדרך כלל מתרחשת מול המסך, אבל כשאתם מסתכלים עליו מהצד, המסך הזה תופס את תשומת הלב.

נוסף על כך, כל הכבוד ל-LG הן על הכללתו בערכה של מעמד מסתובב. בתחום הכפתורים והמחברים, אין חדש: כפתורי המגע ששולטים בפונקציות הבסיסיות נמצאים בצד המסך, כמו גם כניסת USB (המסך מסוגל להציג חומרי DivX), HDMI ו-RCA. שאר הכניסות, ביניהן 2xHDMI, 2xComponent, כניסת VGA למחשב, ועוד - נמצאות בחלקו האחורי של המסך הזה. מה שכן, תמיד נחמד כשכפתור הכיבוי – היחיד שנמצא בקדמת המסך, לא מכבה את הטלוויזיה לגמרי אלא מכניס אותה למצב המתנה. רבים הם המסכים בהם כפתור הכיבוי הפיזי, בניגוד לזה שנמצא על השלט, מכבים את המסך לגמרי ולא מאפשרים את הדלקתו מרחוק.

לא שחור, אבל גם לא נמרח

כמה שלא ינסו להגיד לנו שמסכי ה-LCD איכותיים יותר מאחיהם שנעשו בטכנולוגיית פלזמה – ורבות מהטענות האלה כבר מזמן לא נכונים (תקופת חיים, למשל), יש דברים שמסך LCD מסחרי עדיין לא יכול לעשות. העיקרי שבהם, מבחינתי, הוא הצגה של רמת הצבעים הגבוהה ושל צבע שחור המתקרב לשחור "אמיתי". את המסך הזה קיבלתי לאחר שימוש די ממושך בפלזמה מהדור החדש, והאפרוריות של הפריטים השחורים הפריעה לי לא מעט בימים הראשונים. אפשר לנסות ולשפר את המצב באמצעות כיול ידני או שימוש באחד מהמצבים המוגדרים של LG – ביניהם מצב משחקים, סרטים ועוד, אבל עדיין, כשהחדר חשוך קל מאוד להבדיל בין המסך למסגרת.

אם אתם לא מחשיבים את הבהירות הזו לבעיה עקרונית, המסך הזה יספק לכם חווית צפייה טובה מאוד. הוא הצליח להסתדר היטב הן עם שידורי הפרדה רגילה, והן עם חומרי HD כמו משחקי פלייסטיישן 3 או הבלו-ריי של "האביר האפל". כל עוד תזכרו להעביר את מסך התצוגה בין זה של משחקים וזה של סרטים – דבר שנעשה באמצעות 4 לחיצות על מקשי השלט – החוויה שלכם תהיה אף טובה יותר. אגב, גם אני – כמו כולם – שמעתי סיפורים מטרידים על מריחת תמונה בזמן תנועה מהירה כמו זו שרואים במשחקי ספורט. בעבר זה היה נכון עבור מסכי LCD, אך במסך הזה ובאחרים אותם ראיתי בזמן האחרון לא שמתי לב לשום מריחה.

אספקט נוסף של המסך הזה הוא רמקולים איכותיים יחסית. בהשמעה מקבילה דרך זוג הרמקולים המובנים ודרך מערכת קולנוע ביתי סבירה, ניכר שהמערכת הייעודית מפיקה תוצאות הרבה יותר טובות, אבל כל עוד הסאונד הוא אלמנט משני עבורכם, לא תסבלו מהרמקולים המובנים.

איטית, אבל טובה

הדבר היחיד שבאמת הפריע לי ב-47LG70 הוא איטיות התגובות שלה. הפעלה וכיבוי מסך, מעבר בין אמצעי הקלט השונים ואף גלילה בתפריטים – כולם איטיים למדי. כמו כן, האינדיקציה של הדלקת הטלוויזיה היא הבהוב חלש של נורית הבקרה, ורק כשהמסך באמת נדלק היא הופכת מאדומה לכחולה. זה מתסכל ומבלבל, אבל בסופו של דבר רק בעיות מינוריות שלא פוגמות בחווית הצפייה.

גם עם הבעיות אותן ציינתי, מדובר במסך טוב שמתאים גם לשידורים רגילים וגם לשידורי HD. אם כבר החלטתם ללכת על LCD – בגלל שהמסך יהיה בחדר שמואר תמיד, למשל - והגודל מתאים, מדובר בבחירה הגיונית.

גודל: "47,
רזולוציה: 1920 X 1080
יחס ניגודיות: 1:50,000
זמן תגובה: 5ms
בהירות: 500 cd/m2
כניסות HDMI 1.3, USB 2.0 (תומך DIVX)
מעמד Swivel מסתובב להטיית הצג
מחיר: 13990 ¤
3 שנות אחריות ע"י קבוצת ח.י. נציגת LG בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • lg
  • lcd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully