וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורדים מהחוטים, אבל לאט

מערכת הקולנוע הביתי BT100 של פנסוניק כוללת רמקולים אלחוטיים, נגן בלו-ריי. רק אל תשימו אותה ליד נתב אלחוטי

מערכות הקולנוע הביתי הראשונות נכנסו לחיינו זמן קצר לאחר שהטלוויזיות הפכו למוצר הנמצא כמעט בכל בית. בהתחלה היה המושג הזה יותר שיווקי, כשאף אחד לא באמת חשב שהטלוויזיה הקטנה והמסכנה יכולה להחליף את מסך הקולנוע. אך עם השנים, כשהטכנולוגיה התקדמה, החלו אנשים לחשוב שאולי בכל זאת אפשר לוותר על ההליכה לבית הקולנוע, ובמקום זה לקנות מסך טוב ומערכת אודיו טובה.

אך אם התקנת מסך בדרך כלל איננה טרחה גדולה מדי, כדי לשים מערכת צליל איכותית בסלון צריכים, לרוב, אנשים להתעסק שעות על גבי שעות עם חיווט, כדי להעביר את האות גם לרמקולים האחוריים. מעבר לטרחה, יש גם את עניין האסתטיקה שבהעברת חוטים, אפילו אם זה בתעלה מיוחדת.

בשנים האחרונות, התקדמה הטכנולוגיה מספיק כדי לאפשר חיבור של רמקולים אחוריים למקלט אלחוטי, שמקבל את האות מהמערכת, אבל המערכות האלה עלו הרבה מאוד כסף או, לחלופין, הציעו איכות קול בעייתית.

סבך אלחוטים

ה-BT100 של פנסוניק הוא מתחרה מדור חדש יחסית. מדובר במערכת קומבו – מארז של נגן בלו-ריי עם שישה רמקולים ויחידת מקלט אלחוטית. ההתקנה של המערכת פשוטה להפליא – תוך 10 דקות, לערך, תוכלו לחבר אותה, כשקידודי הצבעים הנמצאים בכל מחבר מונעים מכם כל אפשרות (כמעט) להסתבך. הבעיה האסתטית היחידה היא שתצטרכו למצוא מקום למקלט האלחוטי, ולחברו לחשמל. כמו כן, שווה לשים לב לכך שלא מדובר ברמקולים שגדולים מספיק כדי להיות רצפתיים, ויחסית לרמקולי מדף הם די גדולים.

בעיה נוספת, משעשעת הרבה יותר, התגלתה כשהדלקתי את הרמקולים האחוריים. האינטרנט האלחוטי הפסיק לעבוד. לאחר חצי שעה של תהיות ונבירה בחוברת ההוראות העברית, הורדתי מהאינטרנט את החוברת המקורית באנגלית, וגיליתי כי כתוב שם לא לשים את המשדר במרחק של שני מטרים מציוד אחר הפועל באותם התדרים. ואכן, כשהרחקתי את הנתב האלחוטי, הכל החל לפעול שוב.

הבעיה הזו אקוטית מאוד אם יש לכם דירה קטנה עם אינטרנט כבלים שמחובר לשקע של הטלוויזיה, כי גם במקרה של הנתב וגם במקרה של המערכת, לא מדובר בחלקים אותם אפשר להזיז יותר מדי בלי הרבה הכנות. טוב היו עושים בפנסוניק, אילו היו בוחרים טווח תדרים שונה לגמרי, מבין אלה האפשריים בתקשורת אזרחית.

הוידאו נוסק, האודיו נופל

אבל איך המערכת עצמה? במבט ראשון, מגניבה מאוד. נגן הבלו-ריי המובנה כולל גם מקלט רדיו FM, תושבת לאייפוד וקורא של כרטיסי זכרון – כל אלה באריזה לא מאוד גדולה. בשעות הראשונות של השימוש השלט של המערכת עלול לבלבל אתכם קמעה, אבל קריאה של חוברת הוראות או ניסיון מועט יאפשרו לכם לעשות הכל כמו שצריך.

חווית השימוש ב-BT100 מתחלקת לשני חלקים – הוידאו והאודיו. תחום הוידאו הוא הפחות-בעייתי במשוואה, כי כאן ניתן להגיד כמעט בלי סייגים כי הביצועים מרשימים. גם בבלו-ריי וגם ב-DVD איכות התמונה מצויינת, וזמני הגישה הארוכים-יחסית לדיסקים של בלו-ריי מאפיינים כל נגן שאינו פלייסטיישן 3, כך שאין כאן תלונות למערכת עצמה.

בתחום האודיו, גם אם נתעלם מסוגיית האינטרנט המשעשעת-אך-מרגיזה, המצב הרבה פחות חלק. אני לא מאשים את המערכת האלחוטית – לא נתקלתי כלל בהפרעות קליטה של צליל – אבל הרמקולים עצמם, איך לומר, סבירים. הסאבוופר הגדול עוזר להפיק באסים טובים, אבל ככל שעולים בטונים, מתחילה ה-BT100 להשמיע צלילים פחות ופחות חיים. זו עדיין אחת המערכות המרשימות ביותר שראיתי בקטגוריית הקומבו, ובסרטים היא עושה עבודתה נאמנה, אבל אי אפשר להשוות בינה לבין קניית רמקולים איכותיים שמוצלחים גם בהשמעת מוזיקה קלאסית וגם בסרטי האקשן החדשים.

סיכום

ה-BT100 היא לא מערכת להמונים. כדי באמת ליהנות ממנה, אתם צריכים לא מעט כסף, מסך טוב, היעדר רצון להשתמש בה לשמיעת מוזיקה ומיקום מרוחק של נתב אלחוטי. אם כל אלה מתקיימים, זהו פתרון טוב, ורמת המגניבות באי-הטרחה שבהתקנת המערכת הזו היא בהחלט גבוהה. אבל אם אפילו תנאי אחד מאלה שציינתי לא מתקיים עבורכם, כדאי לכם לחפש פתרונות אחרים.

מחיר מומלץ לצרכן של יורוקום, הכולל אחריות ושירות למשך שנה - 8990 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully