וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של מי הנטבוק הזה?

דידי חנוך

24.12.2008 / 18:24

חברת Psion שיגרה לאחרונה מיילים למספר אתרים בדרישה שיסירו אזכורים של המילה Netbook בטענה שזו הפרת סימן רשום

חלקכם אולי זוכרים את Psion, יצרנית מחשבי כף היד החדשנית שלצד חברת פאלם הפכה את מחשב כף היד למוצר פופולרי וסללה את הדרך לסמארטפונים של היום.

מעטים זוכרים את Psion Netbook, מחשב בעל מסך 7 אינץ' שהחברה השיקה בתחילת העשור. נטבוק של פסיון הקדים את זמנו ונכשל, והחברה ירדה ממעמדה. כיום, היא עדיין מייצרת מוצרים משלימים לנטבוקים של אז.

במשך השנה האחרונה, הפכה המילה נטבוק למונח המקובל לתיאור המחשבים הניידים הקלים שכבשו את השוק. זהו שם הגיוני, מכיוון שהוא משלב את המילה Net (רשת) בעודו שומר על דמיון פונטי למילה Notebook, אחד משני השמות הנפוצים של מחשבים ניידים.

היום מדווח האתר jkOntheRun כי עורכי דין מטעמה של פסיון שלחו מכתבים למספר אתרי חובבים העוסקים בטכנולוגיה, עם הדרישה להסיר את המילה Netbook, מכיוון שהמילה היא סימן רשום והשימוש בה כמונח גנרי עשוי לפגוע בסימן הרשום. לבעלי האתרים ניתנה ארכה עד סוף מרץ 2009 להסיר את האזכורים של המילה.

סוגרים את האורווה. הסוסים ברחו מזמן

עם כל הכבוד לפסיון על מעמדה ההיסטורי ועל החדשנות שהפגינה, יהיה לה קשה מאד להציל את הסימן הרשום שלה במצב הנוכחי. [[Netbook]] הוא מונח גנרי, עם 115,000,000 תוצאות חיפוש בוואלה! חיפוש, לעומת 2,280,000 תוצאות ל-[[Psion Netbook]].

המונח נמצא בשימוש באינספור אתרים, עיתונים, ופורומים. הוא חלק מהשיח הציבורי. לו היתה פועלת מוקדם יותר, יכול להיות שפסיון היתה יכולה להשפיע ולגרום לכך שהמילה הנפוצה תהיה Subnotebook או משהו אחר.

הגל הנוכחי הפך את Netbook למילה שיש לה ערך עצום בשוק. במקום לנסות לעצור את המומנטום הקיים, מומלץ ל-Psion לנסות לנצל אותו. הסימן הרשום אצלם? זה הזמן להתחיל להוציא נטבוקים חדשים. ואם הם לא מסוגלים לייצר אותם בעצמם, אפשר תמיד לרכוש אותם מיצרן אחר כפי ש-LG עשו עם המחשבים של MSI.

כך תוכל החברה לשוב לרלוונטיות, וגם להילחם בשימוש במילה כמונח גנרי. אחרי הכל, אתרים לא ירצו ליצור בלבול, ואולי יבחרו במילה אחרת במקום לשמש כמנוע קידום מכירות לפסיון.

  • עוד באותו נושא:
  • נטבוק
  • psion

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully