וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זול וחדשני

דידי חנוך

25.12.2008 / 12:39

נתוני המכירות של הנטבוקים וה-Wii מסמנים את הדרך למוצרים שיצליחו בתקופה הקרובה

השבוע דיווחנו כאן על שני נתוני מכירות שקשורים זה לזה בקשר עבות: הראשון אמר שנינטנדו ווי, הקונסולה הזולה-יחסית בהשוואה לשאר ההיצע של הדור השביעי, ניתצה את שיאי המכירות לשבוע אחד כש-1.7 מיליון יחידות שלה עפו מהמדפים ברחבי העולם. הנתון השני עסק במכירות מחשבים, והראה שלראשונה עקפו המחשבים הניידים את הנייחים במכירות.

זה לא מקרי שהמחשבים הניידים עקפו את הנייחים במכירות בדיוק כאשר הפכו - בעבור משתמשים רבים - כדאיים יותר כלכלית. בניגוד למה שרבים סבורים - ובניגוד לציפיות של מומחים - נטבוקים לא משמשים רק כמחשבים משניים. למעשה, עבור אנשים רבים מדובר בכלי עבודה עיקרי.

ככל שרבים יותר עובדים ברשת, זאת באמצעות יישומים שרצים בדפדפן, כך הופכים הנטבוקים לכלי שיכולותיו עולות על מה שמכשיר דומה יכול היה לעשות לפני שנה או שנתיים. בין אם מדובר בעריכת תמונות, עיבוד תמלילים או אפילו גלישה ברשת, הכלים הקיימים קלים יותר וחזקים יותר ממה שהורגלנו אליו.

בנוסף, הנטבוקים מביאים גם יתרון אמיתי לעומת מחשבים ניידים אחרים: הם קלים יותר. למי שמשתמש במחשב מחוץ למשרד והבית, יתרון המשקל של הנטבוקים הוא גורם חשוב. והוא חשוב כפליים כאשר זוכרים שלפני שנה המשוואה הברורה היתה קל יותר = יקר יותר.

אבל הנטבוקים לא היו מצליחים כל כך במצב כלכלי נורמלי. המיתון העולמי - שכלכלנים טוענים כיום שהחל חודשים לפני שההתרסקות הפכה "רשמית" בספטמבר - הכין את הכר להפיכתם ללהיט של השנה.

מה שמחזיר אותנו ל-Wii, גרסת הקונסולות של הנטבוקים - או שמא זה ההיפך? Wii היתה, ועודנה, קונסולה זולה, אבל זה לבדו לא היה מספיק כדי להפוך אותה למוצר המנצח של השנתיים האחרונות. כן, העובדה שאנחנו נמצאים במשבר כלכלי גלובלי חמור גרמה לרבים לבחור בקונסולה של נינטנדו כמתנה לחגים בשבוע שעבר ולהביא אותה למכירות פנומנליות. אבל אלמלא הבקר האלחוטי הרגיש לתנועה, היא לא היתה זוכה להצלחה האדירה שלה.

השילוב הזה, של ההתאמה הטכנולוגית לקהל הרחב והמחיר הנמוך, לא מוגבל רק לווי. האייפון לא פרץ מסחרית באמת עד שאפל ו-AT&T שמו עליו את תווית המחיר "199 דולר". העובדה שמחירו האמיתי גבוה בהרבה פחות משמעותית כאן, כי התפיסה היתה של מוצר שהפך זול. וגם במחירו האמיתי, הוא עדיין זול בהרבה ממכשירים כמו Xperia X1 של סוני אריקסון.

כמובן שמכשירים זולים תמיד פנו יותר לשוק ההמוני, אבל לפני ארבע ושלוש שנים, בשיא הכלכלי שקשה כמעט לזכור כרגע, התמונה היתה שונה. מכשיר כמו RAZR של מוטורולה זכה להצלחה אדירה למרות שהיה יקר. הוא הצליח כי הוא היה יפה ואופנתי. ועד לא מזמן זה הספיק. בתקופה הנוכחית, זה לא מספיק. אם האייפון לא היה בעל ערך מוסף משמעותי, הוא לא היה תופס את מקומו של הרייזר כמכשיר הנמכר בארצות הברית.

מיתון הוא תקופה קשה לחברות, אבל זוהי גם התקופה ממנה יצאו החברות החדשות שיהיו דומיננטיות בעשור הקרוב. לחברות שרוצות להיכנס לרשימה הזאת מומלץ לבדוק את עצמן ולראות האם המוצר שלהן עומד בשני הקריטריונים האלה: זול. וחדשני.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון
  • wii

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully