וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספין דוקטור

דידי חנוך

29.12.2008 / 16:22

iRiver Spinn הוא מכשיר יפהפה, עם ממשק חדשני. אבל יש לו בעיות עליהן דידי חנוך התקשה להתגבר

יח"צ - חד פעמי

בשנתיים החולפות, סיימנו את השנה - בין השאר - עם סיכום בתחום הנגנים. השנה לא נעשה זאת. לא יצאו השנה חמישה מכשירים מעניינים מספיק כדי שנוכל לעשות מצעד, או סקר. האייפוד לבין העלייה המתמשכת בשימוש בטלפונים סלולריים כנגנים פשוט לא הותירו לכך מקום. יצרנית הנגנים הניידים הגדולה בעולם היא נוקיה, גם כשסופרים רק מכשירים בהם אנשים משתמשים כנגן עיקרי, ולא רק את קיומו של יישום "נגן" במכשיר.

במצב הזה, חייבים להעריך חברות כמו iRiver, מיקרוסופט, ארכוס, Cowon ו-סמסונג על שהן ממשיכות לנסות לחדש בתחום. זה ראוי להערכה, וניתן לקוות שאחת או יותר מחברות אלה או אחרות יצליחו לייצר מתחרה שייאבק באופן משמעותי בשוק.

ומבין החברות האלה, זו שראויה להערכה הרבה ביותר בעיני היא iRiver, מכיוון שזאת החברה שמשקיעה יותר מכל בלוחמה בתחומי הטכנולוגיה והממשק בהם הביסה אפל את התעשייה.

Clix היה אחד הנגנים המוצלחים של השנים האחרונות, ולאחרונה הגיע לארץ הדור החדש של נגני החברה: Spinn.

עיצוב מסחרר

אין ספק שה-Spinn הוא מכשיר יפהפה. קלישאתי לומר זאת, אבל התמונות והוידאו לא עושים עימו חסד. הוא מעוצב בדיוק רב, והעיצוב הזה כולל גם את אחד הנסיונות האמיצים של השנים האחרונות ליצור ממשק מקורי.

מדובר בגלגל ממנו שואב המכשיר את שמו. הגלגל, שאת פעולתו הדגמנו בוידאו שלמעלה, מספק דרך מוחשית מאד לדפדף בתכנים למי שלא מעוניין להשתמש יותר מדי במסך המגע של המכשיר מחשש שילכלך את המסך.

וזה מסך שבאמת כדאי לא ללכלך. מדובר במסך AMOLED שמשלב איכות מעולה עם צריכת חשמל נמוכה. וידאו ותמונות נראים בו נהדר, וגם הממשק הבסיסי נראה בו אחלה.

אבל...

הממשק של הספין חדשני ומקורי ומעניין. יש רק בעיה אחת: הוא לא מאד נוח. הגלגל לא מדויק מספיק, מסך המגע לא מגיב טוב מספיק, והמכשיר הזה, שהוא באמת פיסת טכנולוגיה נהדרת במובנים רבים, פשוט לא כיפי לשימוש לאחר שפגה ההתלהבות הראשונית.

הבעיה השניה של המכשיר היא המחיר. הוא עולה 1,000 ש"ח. אייפוד נאנו בעל נפח דומה עולה פחות מ-800. אייפוד טאץ' עם מסך גדול יותר, קישוריות אלחוטית ואינספור יישומים עולה קצת יותר. ארכוס 405 עם מסך גדול יותר ואפשרות הרחבת זיכרון בזול עולה כמוהו. סמסונג YP-P2 עם קישוריות בלוטות' לסלולר עולה פחות ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בשורה התחתונה

רציתי נורא לאהוב את iRiver Spinn. ואני מאד מעריך אותו ואת ההשקעה האמיתית של החברה בעיצוב והבניה שלו. אבל אני פשוט לא יכול להמליץ עליו לרכישה לעומת המתחרים.

מספרים

אחסון: 8 גיגה
מסך: 3.3 אינץ', מגע, AMOLED
פורמטים: MP3, WMA, ASF, OGG, FLAC, APE, AVI, WMV9, JPEG, TXT, FLASH
רדיו: יש. עם אפשרות הקלטה
קישוריות: בלוטות' 2.0. לאזניות בלבד.
אורך: 95.5 מ"מ
רוחב: 51 מ"מ
עובי: 10.1 מ"מ
משקל: 70 גרם

  • עוד באותו נושא:
  • iriver
  • נגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully