וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוולות מקוונות

דידי חנוך

29.12.2008 / 9:51

מישהו צריך להושיב את שר התרבות הבריטי מול האינטרנט ולהסביר לו מה זה. דחוף

לאחרונה גילינו שיש פוליטיקאים שמסוגלים להפגין בורות בנוגע לאינטרנט שאפילו הבורים בחברי הכנסת היו מתביישים בה.

השיא, כמובן, שייך לאנדי ברנהאם, שר התרבות הבריטי, שאמר לאחרונה בראיון שהוא שוקל לפנות לממשל האמריקאי בהצעה להקים שיטת מדרוג לאתרים.

לא לאתרים גדולים. לא לאתרים מרכזיים. לאתרים. מדרוג.

מדובר, כזכור, בשיטה שעובדת די גרוע בתחום הקולנוע, כאשר סרטים אלימים מקבלים דירוג שמתאים לילדים בעוד סרטים בהם נאמרת המילה "זיון" יותר מפעמיים מוגבלים לבני 17 ומעלה. זאת לא שיטה שעובדת

העובדה שהשר ברנהאם חושב שניתן יהיה להחיל אותה על מיליוני אתרי האינטרנט היא פשוט לא תאומן. הרשת פשוט גדולה מדי. אין שום דרך לבדוק את כל האתרים. אין דרך לבדוק פרומיל מהאתרים.

הדרך היחידה ליישם את ההצעה של מר ברנהאם היא ליצור "רשימה לבנה" של אתרים "מותרים". אתרים שלא כוללים אף פורום - כי אין דרך לשלוט באמירות שם - התוצאה של מהלך כזה היא פשוט לא אינטרנט. והיא ניסיון לחסל כל הישג של הרשת בתחום זכויות האדם וחופש הדיבור.

למרבה המזל, תוכניתו של ברנהאם כוללת שיתוף פעולה עם ממשל אובמה. זה לא יעבוד משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שבאמת שיהיו לאובמה נושאים דחופים יותר לעסוק בהם כאשר ייכנס לתפקיד. המשבר הכלכלי יהיה העדיפות הראשונה, השניה, השלישית, והרביעית שלו. ואחריו מחכות עירק, אירן ואפגניסטן.

הסיבה השניה שזה לא יעבוד היא האנשים שאובמה מינה בתחומי המדע והתקשורת. הם לא פוליטיקאים. הם אנשי מדע וטכנולוגיה. כפי שכתבנו כאן כבר, אחד מהאחראים על צוות המעבר שעוסק ב-FCC משחק ב-World of Warcraft. אלה אנשים שצפויים להציג גישה מאד שונה לאינטרנט ממה שראינו ממשטר בוש, שבראשו עמד האיש שדיבר על "האינטרנטים".

אבל העובדה שהתוכנית חסרת סיכוי לא צריכה להרגיע אותנו באמת. נראה שאנחנו מגיעים לשלב בו היתרונות של האינטרנט נתפסים כמובנים מאליהם, ויש החושבים שהגיע השלב לאלף את המערב הפרוע. ולאלה נאמר: לא. האינטרנט היא לא מקום מפחיד. הסיכוי של אדם להיתקל בתוכן נוראי ברשת מבלי שייצא לחפש אותו נמוך כיום משמעותית ממה שהיה בעבר. השוליים עדיין נמצאים ברשת - כי יש ברשת כל דבר אפשרי - אבל הנתח שלהם הצטמצם למידתם הטבעית. זה תהליך בלתי נמנע, שבו משהו שהיה נחלת מעטים הופך לנחלת הכלל.

אבל אם יש אנשים שחושבים שעכשיו שהרשת היא נחלת הכלל הגיע הזמן לבצע בה רגולציה, נאמר להם: לא. אם הרשת מפחידה אתכם, תתקינו תוכנה לסינון אתרים. יש סיכוי שהיא תחסום את ויקיפדיה, אבל כפי שגילינו לאחרונה גם מהאנציקלופדיה המקוונת יש החוששים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully