וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה סלולרי

דידי חנוך

29.12.2008 / 13:00

2008 היתה שנה בה שני המכשירים החשובים ביותר לא הגיעו לישראל. בעולם, זאת היתה שנת האינטרנט הסלולרי

במובנים מסוימים, סיכום שנת 2008 בתעשיית הסלולר הוא, בהכרח, סיכום מאוכזב. השנה יצאו לשוק שני מכשירים מכריעים, מהסוג שמשנה תעשייה שלמה ומטיל צל ענק. אף אחד מהם לא הגיע לארץ. אני מדבר, כמובן, על האייפון דור 3 ועל HTC G1.

בסקירה זאת לא נתמקד במכשירים, ובמיוחד לא באלה שהגיעו לארץ. על אלה נכתוב במצעד מכשירי השנה, בהמשך השבוע.

ההוא של אפל

אייפון דור 3 הוא המכשיר החשוב ביותר שיצא בשנה החולפת, ולא רק בתחום הסלולר. למרות ההשגות שיש לי בנוגע לבחירה של אפל בגן סגור בו יש לה שליטה מלאה, מדובר במכשיר שלקח את קריאת התיגר שהאייפון המקורי הציב בפני התעשייה עם הממשק המעולה שלו, וקידם אותו מספר צעדים קדימה תודות לחנות היישומים שהגשימה לראשונה את התקוות שמפתחים נוצרים כבר שנים: להיות מסוגלים לשים את התוכנות שלהם בידיהם של אנשים, במכשיר אישי ונייד עם קישוריות אינטרנטית, בלי סיבוכים.

אין חברה סלולרית שלא חושבת כעת על דרכים טובות יותר להפצת יישומים ולהפיכת המכשירים שלה למכשירי אינטרנט טובים יותר, והאייפון הוא הסיבה הישירה לכך.

חוץ מזה, הוא מכשיר מגניב.

ההוא של גוגל

עם כל חשיבותו הרבה של האייפון, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל היא ההתפתחות החשובה ביותר של השנה האחרונה. מדובר במערכת הפעלה שבגרסתה הראשונה עקפה את חלונות מובייל בקלות, ומציגה יתרונות מסוימים הן על סימביאן והן על גרסת OSX של האייפון. והיא עוד תשתפר. מאד. כבר בשנה הקרובה.

אנדרואיד היא הסיבה לכך שסימביאן הופכת למערכת הפעלה בקוד פתוח, והיא התקווה האחרונה של מוטורולה - שבחרה להפוך אותה למערכת ההפעלה העיקרית שלה - לשרוד.

וכמו האייפון, גם אנדרואיד מצטיינת כמכשיר אינטרנט. בעיקר למי שבנה את חייו המקוונים סביב שירותים של גוגל. המכשיר הראשון עם מערכת ההפעלה סובל ממחלות ילדות, אבל הוא רק הראשון.

הגדולה

נוקיה הגיבה לשינויים בשוק על ידי ההחלטה להפוך את סימביאן למערכת הפעלה פתוחה. זה צעד שייקח שנים עד שיתממש, ובינתיים חברת הסלולר הגדולה בעולם נמצאת בבעיה. יש פער סקסיות בינה לבין השחקנים החדשים, והיא תתקשה לסגור אותו.

אבל נוקיה ממוצבת היטב לעומת שאר החברות המבוססות. יש לה מערך הפצה אדיר מחוץ לצפון אירופה, דרום קוריאה ויפן. היא שולטת בשווקים המתפתחים ובמערב אירופה, ויש לה לא מעט כסף בבנק. והיא מבצעת מהלך ארוך טווח של הפיכה לחברת שירותים שעשוי לשנות את עתידה - לטוב או לרע.

מבין החברות הגדולות, נוקיה היא זו שמוכנה למשבר הכלכלי, תודות להפצה שלה ולפורטפוליו הרחב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הקוריאניות

גם סמסונג נמצאת במצב טוב יחסית. בשנה האחרונה היא התבססה כחברה מספר 2 בעולם, בדרך להתבססות כמספר אחת בארצות הברית. היא עובדת על מכשיר אנדרואיד ראשון, וסובלת בעיקר ממה שנראה כמו מחסור באסטרטגיה לעתיד. מה תוכניות האינטרנט שלה? לא ברור.

LG ממוצבת באופן סביר. חטיבת הסלולר שלה רווחית, נתח השוק שלה עלה בשנה החולפת, ויש לה מספר רב של מכשירי מולטימדיה מרשימים.

אלה שבצרות אמיתיות

על מוטורולה עברה שנה נוראה. החברה מבצעת כעת את מהלך ההישרדות הגדול שלה, במסגרתו תוציא מספר מוגבל של מכשירים עד שתשיק את מכשירי אנדרואיד שלה אי שם בחצי השנה הבאה. אם אלה ייכשלו, הלך עליה.

גם סוני אריקסון חוותה שנה מאכזבת. החברה, שמיצבה את עצמה כיצרנית מכשירים מעוצבים ויקרים, גילתה שאפל ו-HTC השתלטו על התחום הזה. קשה להאמין שהיא באמת מאמינה שתוכל למכור יחידות רבות ממכשיר הדגל החדש שלה, XPeria X1, שעולה מעל 800 דולר. גם כאן מדובר בחברה שזקוקה לניעור רציני, וההחלטה שלה לאחרונה להחליף את HTC כיצרנית שלה היא צעד בכיוון הנכון. בשלב זה, HTC היא מתחרה, לא שותפה.

ולסיכום

זאת היתה שנה טובה מאד מבחינת התפתחות הטכנולוגיה הסלולרית. והיא הניחה את היסודות ל-2009 בה נראה יותר מכשירי WiMax ול-2010 בה נתחיל לראות רשתות LTE שיאפשרו מכשירי אינטרנט מדהימים באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully