וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ראשונה לפי חוק הספאם

ירון כהן צמח

29.12.2008 / 12:40

התובע, עו"ד עישר, הגיש התביעה נגד חברת נדל"ן.קום.ישראל, העוסקת בשיווק נכסי נדל"ן באינטרנט

תביעה ראשונה על בסיס "חוק דואר זבל": לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה היום תביעה ראשונה בישראל כנגד חברת נדל"ן שפעלה בניגוד לתיקון לחוק שנכנס לתוקף בראשית חודש דצמבר 2008 וזכה לכינוי "חוק דואר זבל".

התובע, עו"ד אילון עישר, הגיש את התביעה נגד חברת נדל"ן.קום.ישראל, העוסקת בשיווק נדל"ן, בין היתר באמצעות האינטרנט. על פי כתב התביעה, שלחה הנתבעת במהלך חודש דצמבר הודעת דואר אלקטרוני, בה הוצעו למכירה נכסי נדל"ן שונים בישראל. התובע, פנה לחברה וביקש ממנה לחדול ממשלוח הודעות, וזו הצהירה כי התובע הוסר מרשימת התפוצה. עם זאת, יומיים לאחר שמסרה הצהרה זו, קיבל התובע הודעת דואר אלקטרוני פרסומית נוספת מהחברה.

על פי כתב התביעה, הפרה התובעת את הוראות "חוק דואר זבל" בכך ששלחה שתי הודעות דואר פרסומיות, ללא אישור מבעל תיבת הדוא"ל ובכך שבהודעת הדואר האלקטרוני הראשונה, לא צוין בכותרת ההודעה כי מדובר בפרסומת.

עו"ד אילון עישר מסר בתגובה: התיקון לחוק מטיל איסור על משלוח הודעות דואר פרסומיות, ללא אישור חיובי מבעל תיבת הדואר ומטיל סנקציות אזרחיות ופליליות על שולח ההודעות ואף מאפשר הגשת תובענה ייצוגית. תביעה זו הוגשה לאחר שהתראות שנשלחו לנתבעת, לא הועילו וזו המשיכה להפר את הוראות החוק".

תגובת יובל אביטן, מנכ"ל נדלן.קום: הוצאנו הודעה מסודרת לכל לקוחותיו עם מתן אפשרות להסרה מרשימת התפוצה. המתלונן לא עשה זאת. במכתב מטעמו שבא לאחר מכן הוא ביקש שנסיר אותו מרשימת התפוצה, וכך עשינו. לא עשינו שום דבר בזדון ובטח לא ביקשנו להטרידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully