וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר קסאמים

דידי חנוך

29.12.2008 / 16:43

דן פגין, יזם אינטרנט בן 25, מדווח באתר העדכונים המיידיים Twitter על כל קסאם שנופל

בימים האחרונים, מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה", מתנהלת באינטרנט מלחמת מילים וסרטונים. ביוטיוב, בפייסבוק ובטוויטר מנהלים אזרחים מכל צד מערך תעמולה עצמאי.

אחד הכלים המשמעותיים בקרב המילים הזה הופיע ברשת מספר ימים לפני תחילת המבצע. QassamCount הוא חשבון באתר טוויטר שמתעדכן מספר פעמים ביום, עם נתונים שנשאבים מכלי התקשורת הישראלים. הוא מעדכן בנושא אחד: כמה קסאמים ורקטות נפלו. ואיפה.

דן פגין, יזם אינטרנט ישראלי שגר כיום בתל אביב, מספר בשיחה עם וואלה! TECH שהחליט להקים את השירות כדי להביא את נושא הקסאמים למודעות, בארץ ובחו"ל. "אנשים לא מודעים לזה, לכמה קסאמים נופלים. וטוויטר מתעדכן בזמן אמיתי, אז בכל פעם שנופל קסאם, אתה אומר: 'נפל קסאם'. כשאתה שם את המידע בפיד, אנשים נתקלים בזה במהלך היום".

פגין פתח את החשבון כמעט כגחמה. קל מאד לפתוח חשבון בטוויטר ולהתחיל לעדכן. תוך שבוע, ממצב בו הוא שואב את כל המידע שלו מכלי התקשורת, הוא החל לקבל מידע וסרטונים מגולשים שנתקלו בחשבון. הוא פנה גם למשרד החוץ, ומקבל כעת עדכונים ממערך ההסברה הרשמי.

יושר אישי

QassamCount הוא לא המיזם הראשון של פגין באינטרנט. עם פתיחת הפלטפורמה של פייסבוק ליישומים, בנה את האפליקציה Honesty Box שמאפשרת לשלוח לחברים הודעות אנונימיות. כיום, יש באפליקציה מעל מיליון משתמשים חודשיים פעילים.

פגין מתכנן לקשר גם את חשבון הטוויטר לפייסבוק, ורוצה לבנות יישום שייאפשר לגולשים לתרום את שורת הסטטוס שלהם למטרת עדכונים. כך יוכלו העדכונים להגיע בזמן אמת לאלפי גולשים בעולם, שאולי אינם מודעים למצב בדרום הארץ.

שיחה

בימים האחרונים, במסגרת מלחמות המילים בטוויטר, משמש החשבון של פגין ככלי. אנשים מגיבים לו, ומבצעים את מה שמכונה ReTweeting, חזרה על הודעה של מגיב אחר שכוללת בתוכה את הקישור לחשבון שלו. כך, המסר ההסברתי של פגין עובר. לא רק ישראלים ותומכי ישראל משתמשים בו. העיתונאית ג'יליאן יורק, טויטרית ומתנגדת חריפה למבצע בעזה, התייחסה לאחד העדכונים שלו והוסיפה "בלי הרוגים. כרגיל".

טוויטר הוא כלי לביטוי עצמי ושיחה ציבורית, והמלחמה הנוכחית בהחלט משמשת כר פורה לכך. אנשים כותבים, מתווכחים, מצטטים ומלנקקים. מגיבים מישראל, ארצות הברית, יוון, סוריה ומדינות אחרות מנהלים סוג של דיאלוג. כרגע, פגין מכנה את השיחה "דיאלוג של חרשים", אבל הוא סבור שזאת התחלה. "זה כאילו שיש לך את האימייל של מישהו מדמשק. ואתה יכול לדבר איתו. לפחות יש קו תקשורת, זה כבר משהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully