וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנזורת הנקה בפייסבוק

30.12.2008 / 14:43

הרשת החברתית הגדולה בעולם החלה למחוק תמונות של אמהות מיניקות

האם צילומים של אם המניקה את הילד שלה נחשבים ללא הגונים? הרשת החברתית פייסבוק הציתה ויכוח מקוון מאסיבי – ומחאות – לאחר מחיקת תמונות שחושפות יותר מדי מחזה של אם. הדובר של פייסבוק בארי שניט אמר כי האתר לא נוקט בפעולות נגד מרבית תמונות הנקה כיוון שהן תואמות את נהלי השימוש באתר, אבל כל השאר נמחקות כדי לוודא שהאתר יישאר בטוח עבור כל המשתמשים, כולל ילדים. "תמונות בהן מופיע חזה חשוף לחלוטין (המוגדר ככזה שמראה את הפטמה או את הטבעת האדומה סביבה) אכן מפרות את הנהלים (הנוגעים לתמונות מגונות, פורנוגרפיות או מיניות) ויכולות להימחק" אמר בהודעה. "התמונות לגביהן אנחנו נוקטים בצעדים כמעט תמיד מובאות לידיעתנו על ידי משתמשים אחרים שמתלוננים".

אך ההחלטה של פייסבוק לאסור חלק מתמונות הנקה הכעיסה כמה משתמשים, כולל קלי רומאן - אם מארה"ב שתמונתה בזמן הנקת ביתה נמחקה על ידי פייסבוק. רומאן היא אחת המנהלות של עצומה מקוונת ששמה "היי פייסבוק, הנקה איננה מגונה", אשר צברה תאוצה בשבוע האחרון לאחר פעילות וירטואלית בפייסבוק והפגנה קטנה מול משרדי החברה בפאולו אלטו, קליפורניה.

העצומה משכה עד היום יותר מ-80,000 חתימות ומעל 10,000 תגובות, אשר הציתו מחדש את הויכוח הותיק על הנקה בפומבי.

מארגני העצומה אמרו כי חלק מהנשים הוזהרו לא לפרסם מחדש את התמונות שהוסרו מעמודים שלהן, פן ייסגר חשבונן בפייסבוק. אחת האמהות, ששמה רבקה, אמרה כי פייסבוק מחקו את התמונה שלה מניקה את ילדה, אמרה "אני נפגעת מכך שפייסבוק מוחקים את התמונה שלי, אבל לא את הצילום של אחוריים עם ביקיני שראיתי בדף של אחד החברים שלי, או את אפליקציית החידון "איזו תנוחת קאמה-סוטרה אתם", כתבה.

פייסבוק, לה יותר מ-120 מיליון משתמשים, עומדת מאחורי ההחלטה שלה. שניט אמר כי החברה התקשרה להרבה חברות פרסום אמריקאיות בזמן המחאה וביקשה לשים פרסומת הנוגעת להנקה, בה נראתה אישה מניקה עם שד חשוף. אף חברה לא הסכימה. "כמובן שעיתון ופייסבוק הם דברים שונים, אבל הסיבה למדיניות תוכן הינה זהה" אמר לרויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully