וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2008 – הבית הדיגיטלי

מקולנוע ביתי לפלישת האלחוט, דניס ויטצ'בסקי ממפה את התקדמות הטכנולוגיה בסלון שלכם

התלבטנו לא מעט איך לקרוא לסיכום השנה הזה. בהתחלה חשבנו לקרוא לו סיכום בתחום המסכים, אך מערכת האודיו התחילה לייבב והחלטנו להוסיף גם אותה. כשכבו האורות בבית, הבנו שאי אפשר גם בלי אלמנטים של בית חכם. ואז האינטרנט הפסיק לעבוד. אבל זה, גברותי ורבותי, קשור לא לסיכום השנה אלא למזל שיש לנו. הסיכום הזה, אם כך, הולך לעסוק בבית הדיגיטלי.

קולנוע ביתי

כשחושבים על תחום האלקטרוניקה הבידורית הביתית, הדבר הראשון שיופיע מתוך ענן העשן המטפורי של הדמיון שלכם הוא המסך, ואחריו – בשורה מסודרת – מערכות רמקולים. גם אנחנו נתחיל מהחלק הזה בבית הדיגיטלי, קולנוע ביתי שמו.

המסכים הדקים אמנם לא החליפו עדיין את הטלוויזיות הגדולות והמגושמות בכל בית, אבל נתוני המכירות שמציגות היצרניות בסיכומי סוף שנה מראות כי נתח השוק אותו הם תופסים גבוה יותר ויותר. זו הצהרה קצת סתמית, הרי ברור שאנשים הקונים היום טלוויזיה יעדיפו, לרוב, מסך דק, אבל הנתון המעניין הוא שהם לא מסתפקים במעבר למסכים דקים אלא גם רוצים מסכים גדולים יותר.

הסיבה לכך, מעבר למחירים שצונחים מחודש לחודש, היא המקום אותו תופסים המסכים בסלון שלנו. במקום מדורת שבט סביבה מצטופפים כדי לראות חדשות או תוכניות של החינוכית, אנשים רבים יותר ויותר מסתכלים על הסלון הביתי שלהם כעל תחליף לבית קולנוע. שינוי המטרות הזה מוביל לכך שאנחנו לא מסתפקים יותר בלראות תנועות נעות, אנחנו רוצים חוויה יותר כוללנית.

נוסף על הגודל והמחיר, יש גם את עניין העיצוב. ככל היצרניות המובילות מתקרבות יותר לרף איכות הוידאו המקסימלי שניתן להשיג, הן מתחילות להסתמך יותר ויותר על עיצוב כדי לבדל את מוצריהן ולגרום לאנשים להעדיף דווקא אותם. אצל חלק, מדובר בדברים קוסמטיים, ואילו חברות אחרות לוקחות את ההשקעה בעיצוב צעד אחד קדימה.

לפני מספר שנים, החלה פיליפס להציע מסכים עם טכנולוגיית Ambilight, שיוצרת תאורת רקע משתנה לקיר שמאחורי המסך. זו החלטה חצי-טכנולוגית, חצי-עיצובית, שאמנם משפרת את חווית הצפייה אך גם נראית ממש טוב. דוגמה עדכנית להחלטה שכזהו (אנחנו בסיכום 2008, אחרי הכל) הוא מסך חדש של סוני אליו מתחבר רק כבל אחד שהולך לחשמל. כל החיבורים של המסך נמצאים בקופסה מרוחקת, שמתחברת למסך באמצעות טכנולוגיה אלחוטית. זה פתרון טכנולוגי לבעיה אסתטית של ריבוי ממירים וקופסאות בקרבת הטלוויזיה, ובשנה הבאה אנחנו נראה עוד כמה כאלה.

האלחוט הזה, אגב, מגיע גם לאודיו. במערכת אותה בדקנו לאחרונה (BT100 של פנסוניק) שני הרמקולים האחוריים מחוברים לרסיבר באמצעות מקלט אלחוטי, מה שחוסך צורך למתוח כבלים ברחבי החדר. במקרה ההוא לא היה מדובר בפתרון חף מבעיות, אבל אלו הן בעיות ילדות של טכנולוגיה שרק הולכת ומשתפר.

אני יורד מהחוטים

אם כבר באלחוט עסקינן, אני חושב שאפשר לקרוא לשנה הזו שנת אלחוט בתחום האלקטרוניקה הצרכנית. נכון, נתבים אלחוטיים קיימים אצלנו כבר לא מעט זמן, אבל השנה נראה כאילו שכל דבר – לא רק מסכים ורמקולים – מגיע עם איזשהו חיבור אלחוטי.

בתחום אוטומציית הבית זה מאוד בולט. כיום, לא צריך להיות מיליונרים כדי לרכוש ערכת אוטומציה לבית, ובשנה האחרונה מחיריהן ירדו בצורה משמעותית. הערכות האלה – רבות מהן מתקשרות באמצעות אלחוט – כוללות חיישנים ומתגים חכמים עליהם ניתן לשלוט מרחוק. כך, למשל, ניתן לתכנת את הבקר שכשדלת הכניסה נפתחת בין 5 ל-6 בערב, האור יידלק אוטומטית, וכשהיא נפתחת בבוקר, כל האורות בבית ייכבו. מעבר לחסכון בחשמל, זה גם – אתם יודעים – ממש מגניב.

מה שמים שם?

תחום נוסף בו ראינו קפיצת מדרגה הוא התוכן. אם לפני שנתיים-שלוש הבחירה הייתה בין צריכת תוכן על המחשב לבין צריכתו על גבי הטלוויזיה, וחיבור מחשבים למסך בסלון היה עסק אזוטרי שמעטים הבינו בו ומעטים רצו להתעסק בו, כיום שאיבת תוכן מהרשת היא דבר פשוט ביותר. ניסיון של סנדיסק להוציא מכשיר ייעודי להעברת תוכן מהאינטרנט למסך אמנם נכשל, אבל מתחריו – ביניהם גם קונסולות המשחק, דווקא הצליחו. לפלייסטיישן 3 ולאקס-בוקס 360 יש יכולות להציג תכני וידאו טלוויזיוניים באמצעות הורדה פשוטה מרשת האינטרנט, ומי שרוצה יותר אפשרויות – יכול לרכוש בעבור מספר מאות שקלים מזרים מדיה ביתי כמו Popcorn A-100 המצויין.

עבור אלה שעדיין אוהבים מדיות פיזיות, הפכה השנה הזו את הבחירה בין בלו-ריי לפורמט המתחרה שלו HD-DVD לפשוטה ביותר, כיוון שרק בלו-ריי שרד אותה. כיום כל האולפנים הגדולים כבר מוציאים סרטים על גבי הפורמט, וטכנולוגיית BD-Live שקיימת בפלייסטיישן 3 ונגנים אחרים מאפשרת לכם לשאוב מידע נוסף מהאינטרנט בזמן שאתם רואים את הסרט.

בבלו-ריי האמריקאי של "האביר האפל", אשר יצא לא מזמן והיה לאחד הכותרים הגדולים הראשונים שהושקו עם BD-Live, יש אפשרות לצפייה שיתופית עם צ'ט מובנה, יכולת להקליט רצועת פרשנות בוידאו ולהעלות אותה לרשת ויכולת לקבל דרך פורטל הרשת של חברת וורנר מידע אותו אי אפשר היה להכניס לדיסק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

זכות הבחירה

הבית הדיגיטלי שלנו הפך השנה ליותר גדול ויותר ראוותני, אך חשוב מזה – לכזה שנותן לכם מגוון רחב מאוד של אפשרויות בתשלום סביר ובלי הצורך להבין יותר מדי באלקטרוניקה או תפעול על מנת להפעילו. השנה הבאה, לדעתנו, תכלול התקדמות באותם האפיקים, ואת ההצצה הראשונה אל הטכנולוגיות החדשות נוכל לראות כבר בעוד שבוע, בתערוכת CES שנפתחת ברביעי הבא בלאס וגאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully