וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים נגד החמאס

גיא גרימלנד

4.1.2009 / 10:40

מקימי אתר חדש מבקשים מהגולשים הישראלים להוריד קובץ שיבצע התקפה על אתרי חמאס וינטרל אותם

המלחמה בעזה ממשיכה להשתולל ברשת האינטרנט. קבוצה של ישראלים שלא מזדהה הקימה אתר אינטרנט שמאפשר לכל גולש, גם גולשים שאינם בעלי ידע טכנולוגי, להתקיף אתרים של חמאס. ההתקפה נעשית באמצעות הורדה של קובץ המבצע התקפת מניעת שירות - הקובץ פונה באופן חוזר לשרתים בהם מאוחסנים אתרי חמאס וריבוי הקריאות גורם לעומסים. במצבים שבהם השרת אינו יכול לטפל בכל הקריאות התקפה כזו גורמת לקריסת אתרים.

בשנה האחרונה נוהלה מלחמת הסייבר בין האקרים ישראלים למוסלמים בעלי ידע מקצועי. כעת זו הפעם הראשונה שנעשה צעד, גם אם לא מתוחכם ובסיסי ביותר, לשתף בהתקפות גם גולשים ללא רקע טכנולוגי. בעלי האתר מצהירים על עצמם שהם "קבוצת סטודנטים שנמאס להם לשבת בצד ולראות את תושבי שדרות ועוטף עזה סובלים". בעקבות פניית TheMarker אליהם סיפר גל, סטדונט הנמנה על מקימי האתר כי מטרתה של החבורה היא "לחסום את השרתים עליהם יושבים אתרי האינטרנט השונים של החמאס. לשם כך, צריך לגייס כמות מחשבים גדולה שתיזום תקשורת מול האתרים של האויב. במצב כזה האתרים למעשה יחסמו ולא ניתן יהיה לגשת אליהם דרך האינטרנט". לשאלה על טיבו של הקובץ אותו מבקשים בעלי האתר מהגולשים להוריד סיפר גל כי "מדובר בקובץ קטן ופשוט להתקנה שיציג icon של דגל ישראל ב-systray. התוכנה לא מורגשת ולא מפריעה למשתמש. ניתן כמובן לסגור אותה וגם להסיר אותה אם רוצים. מי שמפעיל את תוכנה על המחשב שלו, עוזר למאמץ חסימת האתרים".

עוד ציין גל כי אחד האתרים אותם מתכוונים היוזמים להתקיף הוא האתר sarayaalquds.org. "אנחנו צריכים עוד אנשים שיתקינו את התוכנה כדי שנוכל לחסום את האתרים המרכזיים", הוא סיפר. לטענת האתר, עד כה הצטרפו 4774 גולשים למאבק.

הצד הפלסטיני, כמובן, אינו נותר חייב. אתר CNET דיווח כי האתר הישראלי - "תיק דבקה" - לא זמין בשל התקפת סייבר. נכון לשעת כתיבת שורות אלו, 08:55 בבוקר, האתר לא זמין לגולשים - לא בכתובתו https://www.debka.com/ ולא בכתובתו https://www.debka.co.il/. לפי CNET, "תיק דבקה" דיווח על הפלת האתר למנוייו סמוך לשעה 19:00 אמש. בסוף השבוע דווח כי קבוצת האקרים מוסלמית הצליחה להשתלט על כתובות המתחם הישראלי ולהפנות את גולשי ynet ודיסקונט, לעמודי תעמולה פרו-פלסטינית. האקרים הצליחו להיכנס בעזרת שמות המשתמש והסיסמאות של מנהלי האתרים לשרת מתחם הכתובות הישראלי, דומיין-דה-נט (Domain-The-Net) ודרכו לשנות את הניתוב של כתובות האתרים לעמוד הפרוץ שהכינו מבעוד מועד.

בשנה האחרונה התנהלה מלחמת סייבר בין ישראלים למוסלמים ומצאה את ביטויה ביתר שאת. כך למשל האקרים הפילו את אתר בנק ישראל וגרמו לרעש תקשורתי גדול. בנוסף נפרצו אתר הליכוד, אתר של יגאל עמיר ואתרים נוספים. מצד שני, האקרים ישראלים פרצו לאתר גדודי עז א-דין

אך לא מלחמות ותקיפות אתרים אינן התופעה היחידה ברשת - יש גם יוזמות חיוביות. יזמי האינטרנט אריק פריימוביץ ודן פגין כתבו אפליקציית פייסבוק שמאפשרת לגולשים לעדכן את הסטטוס שלהם כך שבכל פעם שיש נפילת טיל גראד או קסאם - זה יצויין בסטטוס של המשתמש. פרטים לגבי האפליקציה ואופן התחברות שלה ניתן למצוא בבלוג של אריק פריימוביץ.

במקביל ליוזמות הפרטיות מנהלת גם מדינת ישראל מלחמה הסברה עיקשת ברשת האינטרנט. משרד החוץ פנה לאחרונה לגולשים ישראלים ובלוגרים במטרה שישלחו לו חומרים על מנת שיוכל להציף אותם ברשת האינטרנט באופן ויראלי. "אם אתם תושבי שדרות, אשקלון, אשדוד, באר שבע ושאר היישובים המצויים בטווח הטילים שנורים מרצועת עזה, אנו מבקשים מכם להעביר אלינו למשרד החוץ סרטונים שצילמתם בעצמכם בבית או ברחוב, ברוח הימים הקשים הללו הכוונה לסרטונים קצרים - עד 5 דקות - בהם אתם מספרים על תחושותיכם ותחושות בני משפחתכם, צילומים דיגיטליים על הישיבה בממ"ד - או להבדיל תצלומי פגיעה, מבלי להסתכן כמובן, בלוגים מצולמים או פנייה אישית שלכם למאזין אלמוני בחו"ל. הכתובת למשלוח החומרים היא - submit@mail.gov.il. כדי שהגולשים בחו"ל ישמעו את קולכם ויצפו בכם, נודה לכם אם תעבירו לנו את החומרים המצולמים, כשאתם מלווים אותם בהסברים בשפות זרות: באנגלית, בצרפתית, ברוסית, בספרדית, בערבית, בגרמנית, ברומנית, ואפילו בסינית. בכל שפה שאתם מדברים"', נכתב בהודעת משרד החוץ.

צה"ל מפעיל ערוץ ביוטיוב (למרות הטענה על מחיקת חלק מהסרטים מצד האתר) גם היום בכתובת https://www.youtube.com/user/idfnadesk. מי שרוצה להתעדכן למשל על הפלישה הקרקעית מוזמן לעשות זאת באמצעות הערוץ שמשמש בעיקר למטרות הסברה. בכתבת וידאו מאמש (שבת) מציינים בצה"ל כי מטרת הפלישה היא לא מלחמה נגד הפלסטינים אלא נגד החמאס שממשיך לירות רקטות לעבר ישראל. בסרטון אחר מסבירה ישראל מדוע היא תוקפת מסגדים. גם בטוויטר לובשת מלחמת עזה פנים ממשיות. יוזמה של גולשים מאפשר להתעדכן על כל נפילת קסאם. הקונסוליה הישראלית בניו-יורק מפעילה אף היא שירות טוויטר.

בימים הקרובים ניתן לצפות להמשך הרחבת הפעילות של גולשים ישראלים ומוסלמים ברשת האינטרנט לטובת יוזמות שונות הנוגעות למלחמה, בין אם מדובר ביוזמות נגטיביות או חיוביות. ניתן להעריך שאתרים ישראלים נוספים ייפרצו ובמקביל ימשיכו האקרים ישראלים לתקוף אתרי חמאס. גם היקף התקיפות על אתרי אינטרנט של ממשלת ישראל צפוי לגדול כפי שקורה בכל פעם שהסכסוך הישראלי -פלסטיני מרים את ראשו. בשונה ממלחמת לבנון השניה, נראה שהפעם ההסברה הישראלית נערכה בעוד מועד להעביר את מסרים גם באמצעות ויראליות האינטרנט.

יתר על כן, נראה שכיום יש יותר יוזמות ישראליות אינטרנטיות. כך למשל עלו שני אתרים שמיועדים לסייע לתושבי קו העימות. האתר "איתנו" הוקם על ידי חברת MediAnd ומטרתו לסייע לתושבי קו העימות. הוא נועד לסייע לתושבים אלה למצוא מקום להתארח בו ולהעניק קצת שקט מחוץ לקולות המלחמה. אזרחים המעוניינים לארח ילדים או בני משפחות מקו העימות מוזמנים להירשם בו. אתר נוסף בשם "ישראלים" מסייע אף הוא לקשר בין משפחות מקו העימות שמחפשות מקום מגורים לבין משפחות המוכנות לארח אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully