וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוולות מקוונות

דידי חנוך

5.1.2009 / 10:25

רוצים להיות האקרים בשירות המדינה? דידי חנוך חושב שזה ממש לא רעיון טוב

למלחמה הנוכחית הציגה בפנינו פן חדש יחסית בכל הנוגע ללוחמה הדיגיטלית. קרבות האקרים בין אומות ערב וישראל מתרחשים כל הזמן, והמלחמה הנוכחית רק הגבירה את הקצב שלהם פי כמה.

אבל כפי שדווח אתמול, קבוצת סטודנטים - לפי הגדרתם - הקימו רשת בוטים והם מגייסים גולשים ישראליים להצטרף. מטרת הרשת: תקיפת אתרי החמאס ושיתוק מערך ההסברה שלו ברשת.

יש כמה סיבות לכך שזה רעיון ממש, ממש, ממש, ממש, ממש, ממש רע. נעסוק כאן בכולן.

לא חוקי

מדובר בפעילות האקינג לא חוקית. גם כשמדובר במחשבים של האויב. אתם לא המודיעין הישראלי, ולא ג'יימס בונד של האינטרנט. אין לכם רשיון להרוג מחשבים. גם לא של החמאס.

מתוך ציונות ורצון לעזור, אתם מבצעים מעשה שהוא פשע. בישראל.

נניח שהנימוק החוקי לא מעניין אתכם. ממילא הסיכוי שיתבעו אתכם על זה אפסי ומטה וכיו"ב. זה לא הנימוק היחידי.

לא בטוח

כפי שאפי פוקס מציין בבלוגו "קודח", אתם לא יודעים מי האנשים האלה. הם לא מזדהים - אולי בגלל שהפעילות שלהם לא חוקית - והם מבקשים מכם להתקין במחשב שלכם תוכנת בוטים. אלה התוכנות שאחראיות להפצת ספאם ברשת. אלה התוכנות שאחראיות למתקפות על אתרים לגיטימיים. אלה התוכנות שאחראיות לזיהום הסביבתי החמור ביותר במרחב הוירטואלי.

אתם בטוחים שאתם רוצים להצטרף לאחת כזאת? אתם מוסרים את פרטי המחשב שלכם לידיים שאתם לא יודעים של מי הן. "סטודנטים"? אולי. יכול מאד להיות. ואולי לא? אולי הם מנצלים באופן ציני את הרצון שלכם לתרום? מאיפה להם הידע בהקמת רשת בוטים? מהספרייה? שוב, העניין הוא שאין לכם דרך לדעת. הם אלמוניים. ואתם מוסרים את המחשבים שלכם לידיהם. תיזהרו.

לא מוסרי

השיקולים המעשיים לא מזיזים לכם? אז בואו נדבר רגע על מוסר. אני לא מסכים עם מילה שהחמאס אומר. אני חושב שהם ארגון שנגוע בשילוב של טפשות, פנאטיות ורשעות. אבל אנחנו, כאזרחי מדינה דמוקרטית, צריכים לתת להם לבטא את עמדתם.

זאת המשמעות של דמוקרטיה. מצייתים לעקרונות המנחים שלה גם כשזה קשה. גם כשזה נוגד את האינסטינקטים. מגנים עליה, כי היא מגינה עלינו.

אתם רוצים להילחם בקרב ההסברה? תעשו מה שרבים עושים ותנהלו את הויכוחים והדיונים ברשת, עם גולשים מהעולם ומהארץ וגם ממדינות ערב. הרשת נותנת לכם מגפון שכמותו מעולם לא היה להביע את דעתכם. תנו את שורת הסטטוס של הפייסבוק שלכם ל-QassamCount של דן פגין. תתווכחו. תדברו. הכלים הלגיטימיים עומדים לרשותכם. תשתמשו בהם, ותניחו בצד את כלי המזיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully