וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומרים yes לבזק?

אמיתי זיו

5.1.2009 / 15:45

מסתמן: בית הדין להגבלים יאשר לבזק למזג את yes, שתתחייב לפרוש רשת חדשה מבוססת אינטרנט עבור משתמשים אחרים

בית הדין נוטה לקבל את הערר של בזק ולאשר את מיזוג yes אל תוך בזק. כך עולה משלב הדיונים בבית הדין שהסתיים בדקות אלה. פסק הדין בנושא צפוי להינתן בשבועות הקרובים. בית הדין צפוי לקבוע תנאים מגבילים למיזוג - החשוב ביניהם הוא לחייב את בזק לפרוס, בלוח זמנים קצוב, תשתית מתקדמת חדשה מסוג NGN בפריסה ארצית, ולאפשר לספקי טלוויזיה להשתמש בה כדי לשדר טלוויזיה לבתי הלקוחות (open access).

בזק ביקשה לממש אופציה לרכישת מניות ב-yes ולהגדיל את אחזקותיה בחברה מ-49% ל-58% ואף מעבר לכך. הרשות להגבלים עסקיים התנגדה לכך בטענה שהתחרות בשוק התקשורת תיפגע מאחר שבזק תחזיק גם בתשתית לווין וגם בתשתית קווית - שתי תשתיות מתחרות לטלוויזיה הרב ערוצית. בזק הגישה ערר על החלטה לבית הדין להגבלים עסקיים - וכעת, כאמור, הדיונים הארוכים בסוגיה מגיעים לקיצם.

נראה כי בית הדין השתכנע כי ניתן לאשר את המיזוג, אך כדי לוודא שהתחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית לא תיפגע, נקבע כי בזק תאפשר לחברות חדשות בטלוויזיה הרב ערוצית, באם יהיו כאלה, להשתמש בתשתיות שלה. בכך קיבל בית הדין את עמדת בזק על כך שניתן לפתח תחרות בענף גם על בסיס תשתית אחת, כמו שנעשה בשוק ספקיות האינטרנט, בשוק השיחות לחו"ל - וכפי שייעשה עם המפעילים הווירטואלים בסלולר, כאשר בכל המקרים יש ריבוי מתחרים על מיעוט תשתיות.

הרשות להגבלים טענה לאורך הדיונים כי זו חלופה בעייתית, מאחר שבעל התשתית יכול להכשיל חברות טלוויזיה חדשות שירכבו על תשתית בזק - בעיקר כשיש לו אינטרנס להצלחת yes. עוד טענה הרשות כי אם לא יאושר המיזוג, תתפח תחרות מבוססת תשתיות בענף והיא עדיפה.

חברת יורוקום, המחזיקה ב-32% מ-yes, היתה צד בדיונים וקיבלה גם היא את העיקרון שיש לאשר את המיזוג בתנאים מגבלים. עם זאת, יורוקום דרשה שהחברה שתספק תחת בזק את התשתית לחברות האחרות, תהיה חברה בהפרדה מבנית מבזק וכן שיהיו בה מניות מיעוט של 20% לגוף שאינו בזק.

אם אכן יאושר המיזוג, בזק תחוייב בפרישה הדרגתית, לאורך שלוש שנים, של תשתית תקשורת חדשה בכל ישראל, עליה יתאפשר לתת שירותי טלוויזיה רב ערוצית לכל חברה שתחפוץ בכך, באמצעות פרוטקול האינטרנט (IPTV).

בית הדין לא קבע מועד למתן פסק הדין והסביר שכעת - לאור אירועי המלחמה - קשה לקבוע מועד מראש, אך הודעה על מתן פסק הדין תימסר לצדדים מראש בקרוב. הממונה על ההגבלים העסקיים עשויה לערער לבית המשפט העליון על כל החלטה שתתקבל.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • yes
  • iptv
  • ngn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully