וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנו ויסטה, קבלו חלונות 7 חינם

פז ויסמן

7.1.2009 / 17:16

מיקרוסופט עשויה לאפשר לצרכנים שירכשו את מערכת ההפעלה הנוכחית שלה מיולי לשדרג לחלונות 7 ללא תשלום

מערכת ההפעלה חלונות 7 צפויה לצאת רק לקראת סוף 2009, אך אנשים שירכשו את חלונות ויסטה יוכלו להבטיח לעצמם גם את מערכת ההפעלה החדשה בחינם. הבלוג הטכנולוגי ZDNet מדווח כי מיקרוסופט תאפשר לצרכנים שקונים מחשבים עם חלונות ויסטה לשדרג את מערכת ההפעלה לחלונות 7 לכשזו תצא, בתנאי שרכשו את המחשב אחרי ה-1 ביולי 2009. במסגרת השדרוג יקבלו משתמשי ויסטה את חבילת חלונות 7 המתאימה להם. לדוגמה, מחשבים בהם מותקנת גרסת ויסטה Home Premium, יקבלו את גרסת חלונות 7 Home Premium. הפרסום מציין עוד את תגובתה של מיקרוסופט לידיעה: "החברה לעיתים מחפשת דרכים חדשות בכדי להציע מוצרים חדשים. אך כעת, אין לחברה מה להכריז".

מאז השקתה סובלת חלונות ויסטה מבעיות תדמיתיות לא קלות. במערכת נתגלו לא מעט תקלות, שהתבטאו בין השאר בזלילת משאבי מערכת וחוסר תאימות בחומרה. גם בתחום הארגוני ויסטה נכשלה בחדירה לשוק, שכן לפי מחקר של מכון פורסטר האמריקאי, פחות מ-10% מבין 2,300 ארגונים שנדגמו בסקר מפעילים את מחשביהם עם ויסטה, ורק 13% מבין רוכשי מחשבים חדשים דיווחו שיחליפו את ה-XP בוויסטה.

בכדי להתמודד עם התדמית הבעייתית של ויסטה, מיקרוסופט ניסתה להילחם על שמה הטוב בעזרתו של ניסוי "מוהבי". במסגרת הניסוי הוצגה למשתמשי ויסטה מאוכזבים מערכת הפעלה עתידית, שצפויה להחליף את ויסטה. המשתמשים שוכנעו שהמערכת המוצגת בפניהם עדיפה על ויסטה ואף שיבחו את הישגיה של מיקרוסופט. אולם מערכת ההפעלה שאותה שיבחו הנבדקים היתה בדיוק אותה מערכת שאותה נהנו להשמיץ. מערכת ה"מוהבי" שהוצגה הייתה בפועל מערכת ויסטה בתחפושת קלה ביותר. בשורה התחתונה, נראה כי מיקרוסופט מעוניינת להשאיר מאחוריה את הכישלון של ויסטה, ועל כן מוכנה להציע שדרוגים בחינם כדי להמתיק ולזרז את המעבר לחלונות 7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully