וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES: הכרזות מיקרוסופט

בטא לחלונות 7, מסנג'ר חדש, ואופטימיות קוסמית הם בין הדברים שראה דניס ויטצ'בסקי באולם בוגאס

יום לאחר הנאום הגדול של אפל בסן פרנסיסקו, נערך בלאס וגאס הנאום הראשון של תערוכת CES 08 – התערוכה הגדולה ביותר של אלקטרוניקה צרכנית. הנאום התחיל בהופעתו של גארי שפירו – מנכ"ל ארגון ה-CEA שמארגן את התערוכה. הוא אמנם נשמע נלהב, אבל מאחורי הדברים שלנו מסתתרת תעשייה שנמצאת במיתון קשה. התערוכה של השנה הקודמת הייתה גדולה יותר מזו של השנה, ורבים מהמארגנים ומראשי החברות המשתתפות מודים בגלוי כי אנחנו נמצאים בבעיה.

עיקר נאום הפתיחה היה שייך, כרגיל, למנכ"ל של מיקרוסופט. אך אם בשנה שעברה היה זה ביל גייטס, השנה – בפעם הראשונה – הנואם היה סטיב באלמר, זאת בעקבות פרישתו של גייטס מניהול מיקרוסופט.

בדיחות הדעת

באלמר עלה לבמה בשיאה של מצגת ארוכה שפירטה את ההישגים של מיקרוסופט בשוק הצרכני – החל ממערכת ההפעלה חלונות ועד לתחום הגיימינג (נזכיר כי מיקרוסופט ישראל דווקא לא ממהרת להביא את האקס-בוקס 360 לארץ, רק כדי להשאיר את העניין במודעות). הוא החל דווקא מחלוקת שבחים לקודמו בתפקיד – ביל גייטס, שעוסק עכשיו בעיקר בתרבות פילנטרופית. לאחר מכן, עבר לבדיחות על חשבון גייטס, חשבונו שלו וחשבון של ג'רי יאנג – מנכ"ל יאהו! היוצא שסירב למכור את החברה למיקרוסופט.

וכן, התעשייה נמצאת במצב בעייתי, לדבריו של באלמר. אבל לדבריו תהיה זו טעות להנמיך את רמת האופטימיזם שלנו ואת הציפיות, כי החיים הדיגיטליים שלנו רק ימשיכו להתעשר. “אני מאמין שחברות ותעשיות שתמשיכנה לשאוף לקדמה בזמן מיתון ישיגו ייתרון משמעותי על אלה שלא". מיקרוסופט, למשל, השקיעה 8 מיליארד דולרים בשנה האחרונה, כי "בסופו של יום, זהו הכוח של רעיונות, שמושך אותנו קדימה", ו"הכוח שלנו לקדם את האנשים בעזרת טכנולוגיה לא קטן, ובמובן מסיים רק גדל".

אחד האפיקים העיקריים בחדשנות, לדברי באלמר, הוא שילוב שבין המחשב, הטלפון והטלוויזיה. כמו כן, לדבריו צריך להפוך את המחשבים ליותר נגישים, מה שגרם לבאלמר לשבח את יוזמת "מחשב לכל ילד" ואת הנטבוקים.

באשר לשילוב, זוהי התחזית של סטיב באלמר: הטלוויזיה והמחשב יהיו אותו הדבר, והממשקים יתפתחו להיות אינטואיטיביים יותר וטבעיים יותר – שיא הקונצנזוס בימים אלה, אליו התווסף גם רעיון הניידות וחיבור של צד התוכן בכל פלטפורמה. איך עושים את זה? עם מערכת ההפעלה "חלונות", כמובן. ולא רק על המחשב, אלא גם על הטלפון ובענן האינטרנטי.

"חלונות הפכה לשפה בה מדברים מיליארד אנשים", אמר אחד האנשים שהפכו את המערכת הזו לשגורה כל כך בכל בית, לפעמים באמצעים שזכו ללא מעט ביקורת. אבל המערכת לא הייתה שווה בלי החומרה עליה היא רצה, אז קיבלנו גם מצגת ארוכה ומפורטת של מכשירים מגניבים עם חלונות.

היו גם הכרזות

אחרי האריה ששר באלמר למחשב האישי ולחלונות, הוא החליט להפסיק לדבר ולהתחיל להראות את מה שמגולם בסיסמת "חיים ללא קירות" אותה רואים בארה"ב מפורסמת בכל מקום.

ההכרזה הראשונה היא שחלונות 7 – מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, זמינה מעכשיו למנויי Technet ו-MSDN, קבוצות המפתחים של מיקרוסופט. הבטא תהיה זמינה לכלל הציבור ביום שישי הקרוב. דיווחים שפורסמו בשבועות האחרונים על חוויות שימוש בגרסת הבטא האחרונה גרסו כי מדובר בגרסה יציבה מאוד, וכי המערכת באמת טובה הרבה יותר מויסטה. ההדגמה שנערכה במהלך הנאום הראתה כמה מהדברים החדשים, רובם נוגעים לשיפורים קטנים בממשק המשתמש שהופכים פעולות כמו עבודה עם חלונות רבים או יצירת רשת ביתית. למערכת ההפעלה החדשה יש, כידוע, גם תמיכה מובנית ב-Multitouch – מגע של מספר אצבעות. לא ראינו איך שולטים באמצעות הפונקציה הזו בממשק של חלונות, אבל בתוכנת מפות כדור הארץ של מיקרוסופט זה עובד.

הכרזה נוספת היא על שיתוף פעולה בין חלונות לייב – ערכת התוכנות שכוללת את המסנג'ר, כלי עריכת הסרטים, כלי הגלריות ועוד... במסגרתה ניתן יהיה לשתף תוכן בין חשבון הלייב, שהפך בעקבות שינויים שנעשו בו לאחרונה לסוג של רשת חברתית, לבין פייסבוק. לא ברור אם מדובר בשיתוף פעולה גדול או בשימוש רגיל בממשק האפליקציות הפתוח של פייסבוק. כמו כן, תהיה חברת המחשבים Dell החברה הראשונה שתתקין את ערכת Windows Live Essentials הבסיסית של חלונות לייב על כל מחשביה החדשים.

משחקים

לאחר הדגמה של מוצרי לייב עלה לבמה רובי באך – האחראי על חטיבת המוצרים והשירותים, שהחל בסקירה של הצלחות בשנה שעברה, ביניהן אקס-בוקס 360 ו-Zune (גם לא נמצא בארץ). 17 מיליון משתמשים יש באקס-בוקס לייב – השירות המקוון של האקס-בוקס. נתון מרשים הוא שרוכשי היילו 3 מבלים, בממוצע, 140 שעות במשחק דרך האינטרנט. לכן, כנראה, בשנה הקרובה יגיעו אלינו שני כותרי היילו – Halo Wars ו-Halo:ODST.

מאז השקת הגרסה החדשה של קושחת אקס-בוקס 360, שהוסיפה ממשק חדש לגמרי, הוסיפו אנשים 33% יותר חברים. אבל זה לא מספיק, ולכן משיקים באקס-בוקס 360 גם מערכת בשם "פריים טיים" שמאפשרת לכם לקבוע משחקים חברתיים עם חברים באמצעות האקס-בוקס, ואז לשחק יחד.

כמו כן, חשף באך את Kodu – ממשק ליצירת משחקים פשוטים באמצעות האקס-בוקס 360, זאת תוך שימוש באפשרויות תכנות מתקדמות יחסית שנראות קלות מאוד כשנעשות באמצעות הבקר של הקונסולה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אופטימיות קוסמית

לפני סיום, חזר באלמר על התחזית האופטימית שלו, וכדי שנאמין לו אפילו יותר קיבלנו גם הדגמה של מוצר הנמצא בפיתוח של מיקרוסופט. מדובר בממשק לימודי עם אלמנטים של רשת חברתית, אשר הוצג על נייר אלקטרוני. מה להגיד, זה מגניב, ואני – לפחות בכל הנוגע לכך שצריך להישאר אופטימיים – מאמין לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully