וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חדש בסוני?

מסכים גמישים, תלת מימד והרבה פרסום עצמי היו המגמות הבולטות בנאום יו"ר סוני בתערוכת CES

איזו מין מסיבת עיתונאים או נאום חשוב מתחילים בפרסומות? אנחנו הרי מבינים שהנאום עצמו יהיה פרסומת, אבל בדרך כל מדובר במשהו שעוטפים במילים יפות כמו "מצגת של הישגי החברה". בסוני התחילו להיות ישירים בצורה מרשימה – עוד לפני שמישהו עלה לבמה, ראינו טריילר לסרט, סדרה ומשחקים חדשים של סוני.

למה להם פוליטיקה?

לפני שעלה סר האוורד סטרינגר – מנכ"ל סוני, לבמה, קיבלנו מצגת אופטימית מפי גארי שפירו – נשיא ומנכ"ל ארגון ה-CEA. “השוק החופשי מתרחב ומצטמק" אמר שפירו, וביקש מאיתנו להפגין כישורי מנהיגות ולהוביל את העולם אל עידן חדש של חדשנות ושגשוג. לכן, אחרי שאתם מסיימים לקרוא שורות אלה, אנא מכם – לכו לחדש ולשגשג, בבקשה, כי "חדשנות היא התרופה הטובה ביותר לסטגנציה כלכלית". עם כל האופטימיזם, ה-CEA צופה צמיחה אפסית לתעשיה בשנה הבאה – המכירות אמנם יעלו, אך ההכנסות יישחקו.


החלק האופטימי ביותר של המצגת הגיע כשגארי שפירו החל לדבר על הנשיא הנבחר של ארה"ב – ברק אובמה, שאף הריץ קמפיין אשר התבסס על טכנולוגיה. חוץ מתקווה לכך שאובמה יביא איתו את השינוי אותו הבטיח בקמפיין, שפירו גם סיפר על הפעילות של לובי חברות הטכנולוגיה אותו הוא מנהל, ופצח בנאום משנה פוליטי על נסיונות חקיקה טכנופוביים בארה"ב ועל שיתוף פעולה עם הממשל החדש.

איפה איילת זורר?

ואז, לאחר טריילר של "מלאכים ושדים", טום הנקס הגיע למופע סטנד-אפ טכנולוגי מצחיק. בשלב מסויים, העביר הנקס את השרביט לסר האוורד סטרינגר, זאת תוך הצגת מוצר חדש שנמצא בפיתוח – משקפי וידאו של סוני, שמאפשרים לראות סרטים (בינתיים רק של טום הנקס) בלי לאבד את היכולת לראות מה קורה סביבכם. מוצר נוסף שנמצא בפיתוח והוצג כאן הוא מסך Oled גמיש – סיקוול להצגת טלוויזיות ה-Oled בתערוכה בשנה שעברה.

המוצר החדש הראשון שהוצג כאן וגם זמין לרכישה בימים אלה זו מצלמת G3 – מצלמה קומפקטית של סוני בה יש חיבור Wifi שמאפשר להעלות תמונות ישירות מהמצלמה. מוצר נוסף – גם הוא תואם לחזון של סוני הגורס כי עד 2012, 90 אחוזים ממוצרי החברה יהיו מחוברים איכשהו לרשת האינטרנט – הוא שעון מעורר חדש של סוני, אשר בעצם אינו אלא מחשב קטן וסגור עם מסך מגע ו-Wifi, שמשתמש בפלטפורמה פתוחה המאפשרת למפתחים לייצר יישומים חדשים.

330 מיליון יישומים

דובר אורח נוסף בנאום היה ג'ון לאסיטר – האיש שאחראי על אולפן האנימציה פיקסר. לאסיטר דיבר על אהבתו הלא-מתפשרת לפורמט הבלו-ריי, שמאפשר לנו לראות את כל הפרטים הקטנים עליהם עובדים אנשי פיקסר בזמן הכנת הסרט ולשאוב תוכן מהאינטרנט. אי אפשר בלי לצ'פר את הקהל, אז קיבלנו גם סרטון בלעדי קצר מ-Up – הסרט החדש של פיקסר.

אחריו עלה לבמה קאז היראיי – מנכ"ל קבוצת הבידור הממוחשב של סוני. היראיי, כצפוי, דיבר בעיקר על המערכת המקוונת של פלייסטיישן – Playstation Network. מאז נובמבר 2006 הורדו מ-PSN יותר מ-330 מיליון יישומי תוכן על ידי 17 מיליון משתמשים רשומים, מהם 2.1 מיליון נרשמו בחודש האחרון. החנות של PSN זוכה היום לשיתוף פעולה מצד MTV, שתעביר לחנות יותר מ-2000 שעות של תוכן. שיתוף פעולה נוסף עליו חתמו עם סוני קשור לרשת החברתית התלת-מימדית Home. מפיצת המשחקים Electronic Arts מצטרפת ל-Home כספקית תוכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

קינוח תלת מימדי

ההדגמה המעניינת, מבחינתי לפחות, הייתה זו של טכנולוגיות צפייה בתלת-מימד. המשקפיים שהיו על כל כסא שימשו כדי להדגים לנו מספר סרטונים. הראשון שבהם היה חלק מסרט מצוייר קצר של פיקסאר – שנראה פשוט מעולה; השני הוא קטע ממשחק פוטבול שהוקלט לפני מספר ימים – גם הוא נראה מרשים ביותר. ג'פרי קצנברג מדרימוורקס דיבר גם הוא על 3D, ועל ההזדמנויות שהן מציגות לאולפנים. ההדגמה אותה הוא הביא היא קטע מהסרט המצויר התלת-מימדי " מפלצות נגד חייזרים".

מה שמרשים כאן, מעבר לתלת-ממד, הוא שהמפתחים השכילו לא להפוך את ה-3D למשהו מנותק מהסרט, אלא לחלק אינטגרלי שלא תמיד מודגש, אבל תמיד קיים בצורה כלשהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully