וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES: מגמות ראשונות

דניס ויטצ'בסקי סיים את סבב מסיבות העיתונאים של CES, ויש לו מסקנות ראשוניות על מגמות השנה הבאה

תערוכת CES – התערוכה הכי גדולה של אלקטרוניקה צרכנית שמתהדרת גם בתואר התערוכה הגדולה ביותר שמגיעה מדי שנה ללאס וגאס, נפתחה היום, לאחר שאתמול נערך כאן בוגאס "יום עיתונאים" שהורכב מכמה מסיבות עיתונאים עוקבות.

ערימות המידע – הן במובן הציורי של המלה והן בזה המילולי (תיקי עיתונות) – שנחתו על כל מי שניסה להספיק את כל מה שאפשר ביום הזה – אמנם לא מאפשרות לי להגיד מה הוא הדבר הבא בתחום הטכנולוגיה הבידורית, אבל אפשר לציין כמה מגמות בולטות.

מחשוב בסלון, זה קורה?

המגמה הראשונה היא הדבר עליו דיבר גם סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, בנאום שלו – השילוב שבין המסך בסלון לבין המחשב, ואם להיות יותר מדוייקים – הוספת תכונות שהיו עד כה שמורות בדרך כלל למחשבים או למוצרים ייעודיים לתוך המסכים.

כך, למשל, הכריזו בסמסונג על שיתוף פעולה עם Yahoo!, שיביא למסכים חדשים של סמסונג בארצות הברית ווידג'טים אינטרנטיים שמבוססים על מנוע הפיתוח החופשי של יאהו! ואילו בשארפ דיברו לא רק על סדרות מסכים חדשות ויפות יותר מאלה הקודמות, אלא גם על הוספת שירותים אינטרנטיים לטלוויזיה באמצעות שיתופי תוכן עם חברות כמו Navteq ו-NBC.

כל אלה באים לעשות את מה שבעבר אמנם היה קיים, אבל רק לאנשים שטרחו לחבר את המחשב למסך ולהסתבך עם ההפעלה של זה. ואילו עכשיו, בכמה לחיצות על שלט הטלוויזיה הרגיל יוכלו רוכשי המסכים האלה לגשת לטלטקסט של המאה ה-21 – רשת האינטרנט. אמנם לא מדובר בדפדפנים מלאים, אבל נכון לעכשיו גם לא ראיתי דפדפן נוח בו ניתן לשלוט באמצעות שלט הטלוויזיה, אז אולי טוב שבינתיים מתאימים את התוכן המקוון לשימוש במסכים במקום לתקוע שם סתם דפדפן.

בחורף הזה תלבשו ירוק

דגש נוסף במסיבות העיתונאים הושם על הצבע הירוק. כל חברות הענק, מסתבר, הפכו למאוד ידידותיות לסביבה, ולחובבות מחזור מוצרים. “הראשונים שמחזרו", “הממחזרים הגדולים ביותר" ושלל תארים דומים עפו באוויר בקצב מסחרר, כשהטענה הייתה כי הסיבה לכך היא לא רק שכוכב הלכת שלנו צריך את זה, אלא גם שאנשים דורשים מוצרים ירוקים יותר.

באמת קורה כאן משהו. כבר פעמיים קיבלתי דפי הסבר אודות מוצרים שהיו לא רק עשויים מנייר ממוחזר, אלא גם כללו זרעים בתוכם. כך, לאחר שאסיים איתם, אוכל לשתול את הדפים באדמה ולגדל עץ טכנולוגי משלי.

המימד השלישי

אחת המגמות המסקרנות אותן ראינו כאן היא זו של קידום מאסיבי לטכנולוגיות תלת-ממדיות. עשרות חברות, ביניהן גם ענקיות כמו HP ו-Nvidia, שמו להן למטרה להביא את התמונה התלת-מימדית אליכם הביתה.

לא מדובר רק במשחקים ובסרטים שמופקים כיום, אלא גם במשחקי ספורט. בעוד מספר שעות ייערך בבית קולנוע בלאס וגאס שידור ישיר של משחק פוטבול בטכנולוגיית תלת-מימד. לא צריך לפחד – זה לא אותו ה-3D שראינו לפני עשור, אשר גרם לכאבי ראש ובחילות. בהיותי איש הסובל ממיגרנות, חששתי לשים את המשקפיים אותן מציעים מציגים רבים לשים, אבל החשש התבדה במהירות – לא כאב ולא נעליים. רק תמונה תלת מימדית מגניבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully