וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוולות מקוונות

דידי חנוך

12.1.2009 / 2:43

השבוע עוסק טור התלונות בפרסים פיקטיביים, פרסים דביליים וחברת ענק שקצת לא האמינה בעצמה

אתמול הסתיימה בלאס וגאס תערוכת CES, הארוע הגדול ביותר בלוח השנה של האלקטרוניקה הצרכנית. מגאדג'טים זעירים למסכי ענק, היה שם הכל.

וגם היו שם פרסים. הרבה פרסים. מספיק פרסים כדי שנקבל הודעות יח"צ ממספר רב של חברות שמכריזות על שזכו בפרסי CES Innovation. כל חברה גדולה שמציגה בתערוכה זוכה בכמה מהפרסים האלה. כל מוצר בולט או בולט למחצה בתערוכה זוכה בפרסים האלה.

אפילו בפרסי Best of Innovation, הנבחרים שבנבחרים, יש קרוב ל-30 זוכים. אלה לא פרסים על חדשנות. אלה פרסי "תודה שבאתם לתערוכה שלנו ושילמתם על הדוכן".

ו-CES היא לא הגוף היחיד שמעניק פרסים כאלה. לדוגמה, EISA, איגוד הסאונד והתמונות האירופאי, מעניק את פרסיו, שבתחילת כל אחד מהם יש את המילה European, לחברות רבות מכל העולם. כמעט כל מי שעושה משהו שמשיק לתחום זוכה לפרס.

זאת הסיבה שב-CES לא דיווחנו על הפרסים הרשמיים, כי אם על אלה של CNET. אלה מעניקים פרס אחד של בחירת השופטים, פרס נוסף של בחירת הקהל, ועוד חופן פרסים לפי קטגוריות ברורות ורחבות מספיק כדי שלא כל אחד יזכה.

קראנץ'

פרס ביזארי נוסף הוא ה-Crunchies, שמוענקים על ידי גולשי הבלוג הטכנולוגי, ו"חביב" המדור, TechCrunch. אלה הוענקו בסופ"ש האחרון במספר קטגוריות. לדוגמה, הסטארטאפ החדש של השנה היה FriendFeed. אני אוהב את פרינדפיד. אבל השירות הושק ב-2007. אבל זה כלום לעומת הסטארטאפ של השנה: פייסבוק. שניצח בין השאר את אנדרואיד (מיזם של גוגל, שבנסיבות האלה צריכים להתלונן שהם לא מועמדים) ואת Amazon Web Services (זאת לא חברה, זה שירות של אמזון).

בפרס מנכ"ל הסטארטאפ של השנה זכה מארק צוקרברג מפייסבוק. הוא ניצח, בין השאר, את אנדי רובין מאנדרואיד (שהיתה מועמדת גם בקטגוריית הסטארטאפ). אנדי רובין היה פעם מנכ"ל. לפני שגוגל קנתה את החברה שלו. עכשיו הוא מנהל פלטפורמות מובייל בגוגל.

זה יפה שנותנים לציבור להציע מועמדים, אבל לא אמורה להיות ועדה או משהו שתסנן את אלה שלא קשורים לקטגוריות שלהם?

בעיית ביטחון עצמי

יכול להיות שמיקרוסופט צפו ביותר מדי פרסומות של אפל והחליטו שאף אחד לא מתעניין בחלונות יותר? או אולי הם לא שמו לב לכך שמערכת ההפעלה הנוכחית שלהם היא כישלון קולוסאלי בעיני הציבור?

כי אם לא, באמת שאין לי הסבר איך יכול להיות שהשרתים של מיקרוסופט (מיקרוסופט!), חברה שעסוקה כיום להשיק שלל שירותים מקוונים ובאופן כללי אמורה להחזיק חוות שרתים בעלות גודל אסטרונומי, קרסו עם שחרור הבטא של חלונות 7.

אני יכול להבין כשדבר כזה קורה לחברת קוד פתוח כמו מוזילה. אבל מיקרוסופט? הם באמת לא הבינו כמה אנשים הולכים לנסות להוריד את מערכת ההפעלה שלהם? הם לא שמו לב שמדובר בהורדה מסיבית של מעל 2 גיגה?

מעט אירוני לציין שהבעיה היתה נפתרת ככל הנראהאם הקישור להורדת התוכנה היה קישור להורדת טורנט. בטורנטים, כל המורידים חולקים בנטל, והשרת יכול לעמוד בעומס רב בהרבה. אבל כנראה שמיקרוסופט עוד לא בשלה להכיר בהטבות של פורמט שיתוף הקבצים הידוע לשמצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully