וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה סלולרית

אמיתי זיו

13.1.2009 / 14:52

משרד התקשורת מציע: לקוח הרוכש מודם סלולרי יוכל לבחור בעצמו את ספקית האינטרנט

משרד התקשורת יקיים בקרוב דיון שמטרתו לשנות את המודל של הגלישה הסלולרית באמצעות מודמים סלולרים שמכונים גם נט-סטיק'ס או אייר-קארד'ס.

במצב הקיים, לקוח הרוכש מודם סלולרי מאחת מחברות הסלולר מחויב לכך שחברת הסלולר שממנה רכש את המודם תהיה ספקית האינטרנט שלו. עקב פניות של ספקיות אינטרנט למשרד, כפי שנחשף ב-TheMarker, שוקלים במשרד לחייב את חברות הסלולר לאפשר ללקוח שרוכש את המודם לבחור את ספקית האינטרנט שלו בשירות (בזק בינלאומי, 012 סמייל, נטוויז'ן וכדומה) - זאת במקום להתחייב רק לחברת הסלולר שלו כספקית האינטרנט.

הרקע ליוזמה במשרד התקשורת היא הצלחת חברות הסלולר בשיווק מודמים סלולריים בשנה האחרונה, דבר שהעלה את התעבורה ברשת סלקום, לדוגמא, פי 10, וכן הביא להרחבת פעילות חברות הסלולר בתחום, כשהן מציעות מודמים סלולריים גם לשירותים נייחים למשרדים, ובעתיד - גם ללקוחות פרטיים.

מגמה זו הופכת את חברות הסלולר לשחקניות חשובות גם בתחום תשתית האינטרנט. במשרד סבורים כעת שכשם שלקוח יכול לבחור בנפרד את התשתית ואת הספק, כך צריך להיות המודל גם בסלולר. עוד יבחן המשרד אפשרות לפיה גם בגלישה סלולרית באינטרנט, על גבי המכשיר עצמו, יוכל הלקוח לבחור את ספקית האינטרנט שלו. עם זאת, מסבירים במשרד התקשורת, קיימים מכשולים טכנולוגיים שיש לצלוח.

באשר לדרישת חברות תקשורת לאכוף על חברות הסלולר הפרדה מבנית בין פעילות הסלולר שלהן לבין פעילויות אחרות - כגון אספקת אינטרנט, טלפוניה קווית ופעילות תוכן - סבורים בכירים במשרד כי הצורך בכך קיים.

הרציונל הוא שרעיון ההפרדה המבנית של בזק (ובמידה פחותה של HOT) הוא החשש שחברה בעלת תשתית תמנף את כוח התשתית שלה לטובת שירותים על גבי אותה תשתית. למשל, מתן עדיפות על ידי בזק בתשתית האינטרנט לספקית האינטרנט בזק בינלאומי. במקרה של חברות הסלולר, לא קיים חשש כזה, משום שפרטנר, לדוגמא, יכולה להיות ספקית אינטרנט, לא על גבי התשתית שלה, אלא על גבי תשתית בזק ו-HOT.

ממשרד התקשורת ביקשו להדגיש כי המשרד לא ייתן לתהליכים המתרחשים בשוק לחלוף על פניו מבלי לתת עליהם את הדעת. בכיר במשרד הוסיף כי "אם שוק הולך לכיוון מסוים, הרגולטור צריך הצדקות טובות כדי למנוע זאת, בעיקר כאשר לא בטוח שהמצב ללקוח יורע בעקבות כך". עמדה נוספת המיוצגת במשרד טוענת כי יש לאפשר לחברות הסלולר לפעול גם כספקיות של שיחות לחו"ל, אולם הדבר יתאפשר רק כאשר תושלם רפורמת המפעילים הוירטואליים, כלומר, כאשר ספקיות השיחות לחו"ל יהפכו בעצמן למפעילות סלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully