וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד תלת מימדי

דניס ויטצ'בסקי חזר מתערוכת CES עם מסקנות בנוגע לכיוונים של תעשיית האלקטרוניקה. ותשישות

תשישות, בעיקר תשישות – זו המסקנה הכי ברורה שלי מתערוכת CES האחרונה. זו אמנם לא טירונות קרבית, אבל להיות 5 ימים על הרגליים ולרוץ ממקום למקום זה לא קל. אבל כל זה כנראה לא מעניין אתכם, קוראים יקרים, כי קשה מאוד לעורר אמפתיה אחרי שראיתם אותי במשך כמה וכמה ימים מביא לכם סרטונים של דברים מגניבים כמו המחשבן הקטן של סוני (לא, הוא לא מיותר. כן, הוא מאוד מגניב), השעון הסלולרי של LG והבובות המרקדות. אני יורה לעצמי ברגל, אבל אגיד שעל רצפת העריכה נשאר גם סרטון של יפני שר שיר קריאוקי עצוב, ומי שלא שמע קריוקי יפני – לא ראה שמחה מימיו. וכן, אני לחלוטין מתכוון להשתמש בהגנת התשישות לאחר שאנשים יתחילו לתהות על קנקן פסקת הפתיחה המוזרה הזו.

כל מי שהיה כבר בתערוכות CES קודמות אמר שהתערוכה הנוכחית הייתה מאכזבת. מעט מדי הכרזות, מעט מדי חדשנות והרבה יותר מדי פנים עצובות ושטחים ריקים. מבחינה מספרית זה נכון, ההערכות המוקדמות דיברו על נפילה של עשרות אחוזים במספר המבקרים והמציגים. אפילו גארי שפירו – מנכ"ל הארגון שאחראי על התערוכה אמר בנאום הפתיחה שההווה אפל, אפילו שהוא מסתכל – או לפחות אומר שמסתכל – במבט אופטימי על העתיד הקרוב-יחסית.

ובכל זאת, למרות הזמנים הקשים, לא יצאתי מאוכזב ממה שראיתי, הן אצל המציגים הגדולים והן אצל אלה הקטנים שאמנם לא מרעידים את העולם הטכנולוגי חדשות לבקרים, אבל לפעמים ההמצאות הקטנות-יחסית שלהם הן אלה שבאמת מצליחות להרשים במעופן.

תלת

כפי שכתבתי אחרי היום הראשון של התערוכה, אחת המגמות הבולטות ביותר בה היה התלת-מימד, ובתחום הזה – פנסוניק הייתה הכי מרשימה מבחינתי. לא הייתה זו שליטה אבסולוטית, אבל המצגת בה נראו חלקים מטקס הפתיחה של האולימפיאדה ב-3D הרשימה אותי עד מאוד. מה עוד, שהיא נעשתה על מסך פלזמה רגיל של החברה, לא על מסך מיוחד.

עוד שחקן מעניין בתחום היא חברת Nvidia, שהציגה את המשקפיים התלת-מימדיות החדשות שלה. ניסיתי אותם על גיטר הירו, והתוצאה מרשימה. הבעיה כאן היא שיחד עם המשקפיים האלה, תצטרכו לרכוש גם מסך מתאים, שתומך בקצב רענון של 120 הרץ.

והבעיה האמיתית בכל העסק הזה היא המשקפיים. נכון, אלה כבר לא גורמים לבחילות וכאבי ראש, אבל הם עדיין – אתם יודעים – משקפיים מפלסטיק שדורשים הטענה. זה אמנם מתקבל על הדעת בבית קולנוע, אבל קשה לי לדמיין משפחה מתאספת בסלון עם המשקפיים האלה כדי לראות תוכנית טלוויזיה או סרט.

השנה פשוט הגיע הזמן של החברות להראות את ההישגים שלהן בתחום הזה, אבל אני בספק אם בשנה הבאה נראה המשך של התנפלות על ה-3D, אלא אם מישהו יעשה צעדים משמעותיים בתחום. רוב הסיכויים הם, לדעתי, שהחוויה הזו תשאר בינתיים נחלתם של בתי הקולנוע, עד שמישהו ימצא דרך להביא לנו את התלת-מימד בקלות, כמו שאנחנו רואים כיום טלוויזיה.

הדוגמניות

מגמה שניה שנראתה בכל שטח התערוכה – החל מדוכנים של חברות המסכים ועד לאלה יצרני המחשבים, היא מה שקיבל את השם (הלפעמים רשמי, ולפעמים לא) Thin and Light – דק וקל.

בשנה שעברה הציגה סוני ב-CES את מסך ה-LED הדקיק שלה, והשנה נראה כאילו כל חברות המסכים זנחו את מלחמות הגודל ועברו למלחמות העובי והחדשנות. לכל חברת המסכים הגדולות היו דגמים מהקטגוריה הזו, לרוב על מעמדים מסתובבים כדי שנוכל לראות כמה דקים ויפים הם.

החידוש הזה – עיצובי במהותו, אמנם מגיע גם עם ייתרונות טכנולוגיים משמעותיים, אבל נראה כי אלה משניים למראה החיצוני של המסך. כפי שכתבתי בעבר, בימים בהם כמעט כל החברות הגדולות מצליחות להגיע לאיכות תמונה מצויינת שעונה על הדרישות של הצרכן הממוצע, הן מתחילות להתמקד יותר ויותר בעיצוב המסך. אלה הופכים מקופסאות שחורות ליצירות אמנות, ולא מעט קונספטים כאלה הוצגו ב-CES.

אנחנו שם

אי אפשר גם בלי נקודה ישראלית. הופתעתי לגלות לא רק שאני שומע עברית בכל מקום, אלא גם שיש לא מעט מציגים ישראליים בתערוכה ובאירועים הפרטיים שמתקיימים סביבה. כך, למשל, הדוכן של Powermat – חברה שיושבת בנווה אילן ומייצרת מטענים שלא דורשים כבלים – היה כל הזמן עמוס באנשים ופגישות. גם העמדה של Boxee – תוכנה לשאיבת מדיה מהרשת ומהמחשב שלכם, הייתה עמוסה במבקרים בכל פעם שעברתי לידה.

אז מה יקרה לאלקטרוניקה הצרכנית שלנו השנה, זאת על סמך CES? שום דבר מרחיק לכת, כנראה – לא יצא מהתערוכה הזו מוצר שישנה לגמרי את הרגלי הצריכה שלנו בשנה הקרובה, למרות שאם Powermat יצליח – אולי בעוד כמה שנים נוכל באמת כולנו להיפטר מכבלים. אבל הממשקים בהחלט הופכים לקלים יותר (לסוני יש עכשיו מצלמה שיכולה לצלם כשהיא מזהה חיוך), המוצרים למעוצבים יותר ובשנה הבאה יחזרו עשרות אלפי אנשים לוגאס כדי לראות לאן הולך השוק. אה, כן, ולהתפלח לתערוכת הפורנו המתקיימת במקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully