וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות וירטואליות

בוריס בולטיאנסקי

14.1.2009 / 10:50

הקמפיין לבחירות אמנם מתרחש בעיקר בדרום, אבל עדיין יש לו ספיחים ברשת. בוריס בולטיאנסקי מצביע

זו היא בעיקר הרגשה ותו לא. על פניו נראה כאילו רוב הקמפיינים המרכזיים לבחירות הקרובות לכנסת השמונה עשרה נדחו או בוטלו, אך זאת רק דרך אחת להבונן במציאות שאופפת אותנו בשבועות האחרונים. למעשה, יהיו כאלה שיאמרו כי מאז תחילת המבצע "עופרת יצוקה", מתנהל קמפיין הבחירות העיקרי במדינה שלנו בתוך רצועת עזה.

הסרטון הראשון בסקירה השבועית שלנו מציג את סיום המלחמה בעזה כאשר על רקע האש ניתן לראות את הקרדיטים של סוף הסרט מתחילים לרוץ על גבי המסך. זהו השלב שבו מרבית האנשים קמים ועוזבים את אולם הקולנוע. אלה שנשארו ישימו לב כי הקרדיט על המלחמה הזו, בעיניהם של יוצרי הסרטון, הולך באופן בלעדי לאהוד ברק ולציפי לבני שמכהנים בה במגוון רחב של תפקידים.

8 מתוך 10 על ההשקעה במבחר התפקידים אליהם "לוהקו" ברק ולבני. 3 מתוך 10 על כך שהסרטון יוצא באופן מובהק כנגד השניים, אך אינו מציע שום פתרון או אלטרנטיבה, וגם אינו מזדהה פוליטית בעד תנועה זו או אחרת.

ירושלים של זהב

מפלגת ש"ס ממשיכה לייצר סרטונים מושקעים בדף היוטיוב הרשמי שלה. בתפריט השבוע – הסכנה שבחלוקת ירושלים.

הסרטון מתחיל מקטעי ארכיון וסקירה הסטורית קצרה מימי מלחמת ששת הימים – אשר במהלכה אוחדה ירושלים והר הבית נכבש ע"י צבא ההגנה לישראל. משם אנו עוברים במהירות לימינו אנו – חבר הכנסת אלי ישי, מציג את הסמיכות שבין השכונות היהודיות לשכונות ולכפרים הערביים שמקיפים או מהווים חלק מירושלים רבתי ומתריע על הסכנה שבהעברת הסמכויות הבטחונית והשלטונית לידיהם של תושבי השכונות והכפרים הללו. השורה התחתונה בדבריו של ישי ברורה – חלוקת ירושלים תיזום ירי גראדים על הערים הסמוכות, על השכונות היהודיות ועל העיר העתיקה.

9 מתוך 10 על השימוש המושכל באמצעים גרפיים להמחשת והעברת המסר באמצעות הסרטון. 2 מתוך 10 על האורך ועל סילוף עובדות קטן – בסרטון מוזכר בדרך אגב נושא קצבאות הילדים. הסירוב של ציפי לבני להעלות את הקצבאות הוא שהביא את ש"ס לסרב לשבת איתה בקואליציה ולא נושא ירושלים דווקא.

לא לו

עושה רושם שהדגש בקמפיינים רבים במערכת הבחירות הרדומה הזו מתרכז דווקא בכל אותם האנשים שיוזמי הקמפיין לא היו רוצים שתצביעו להם.

סרטון נוסף בסדרת המתנגדים לחבר הכנסת בנימין נתניהו מציג את ביבי בצבעי שחור ואדום ומפרט את מגרעותיו וחסרונותיו בעיני רוחם של יוצרי הסרטון. בין הללו אפשר למצוא את הסכמי חברון, הרפורמה בפנסיה ואת ריבוי פיגועי ההתאבדות שבמהלך כהונתו כראש ממשלה. הסרטון נחתם בציטוטים שלפחות חלקם כאלה שביבי היה רוצה לשכוח כאשר לכל סרטון מוצמדת כותרת שלילית המתארת אותו.

7 מתוך 10 על השילוב של צבעי הסרטון אשר פועלים רבות להעברת המסר. 3 מתוך 10 על היעדר לקיחת אחריות מפלגתית רשמית על הסרטון הזה ודומיו הרבים אשר מציפים את יוטיוב.

משהו חיובי

מדינת ישראל רחוקה אלפי מונים מלהיות ארץ גדולה בעל שטחים נרחבים. אם נביט עליה מן הירח, נתקשה למצאה ללא הדרכה מן הצד.

למזלנו אנחנו יכולים להתקרב – רק עוד כמה צעדים, המזרח התיכון, ישראל ושכנותיה הקרובות והנה הגענו לישראל. עתה מתגלים כל אותם הדברים שמשפיעים על חיינו במדינה הזו – תעסוקה, שלום, חינוך ועוד רבים אחרים. כל הנ"ל לא רק שמשפיעים על חיינו, הם גם מרכיבים בלתי ניתנים להזנחה בחיינו כאן. הסרטון אינו מעודד הצבעה למועמד מסויים, אלא קורה לבוא ופשוט למלא את הזכות שלנו להשתתף בהליך הדמוקרטי של ארצנו ולהצביע בבחירות הקרובות – כדי שנוכל לבחור באנשים שיהיה בידיהם להשפיע על כל אותם מרכיבים של חיינו פה.

8 מתוך 10 על חדות העברת המסר. 5 מתוך 10 על איכות החיתוך של הטקסט שאינה נוחה לקריאה בחלק מן המקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully