וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל נגד Wired

דידי חנוך

14.1.2009 / 20:55

עדכון: חברת המחשבים דרשה מהאתר להסיר סרטון הדרכה להתקנת מערכת ההפעלה MacOSX על נטבוק

בריאן X צ'ן, כתב מגזין Wired, מדווח הערב בשירות המיקרובלוגינג טוויטר שאפל תובעת את Wired עקב סרטון שהכין לאתר על התקנת מערכת ההפעלה של אפל, MacOS, על נטבוק. ספציפית, על MSI Wind. אין כרגע פרטים נוספים על הסיפור, ואפל ו-Wired טרם הגיבו.

האתרים גיזמודו ו-CrunchGear, שדיווחו על התביעה, שמו את הסרטון באתריהם. נכון לעכשיו, הוא לא עובד. יש סיכוי שאפל לא תבעה כי אם איימה בתביעה על מנת להוריד את הסרטון.

צעד מסוכן

קרב מותגי גיקים מתהווה, או סערה בכוס תה? קשה לדעת בשלב זה.

ניתן לנחש בשלב מוקדם זה שההחלטה לתבוע קשורה למשפט של אפל נגד חברת Psystar, שמוכרת בזול חומרה משלה עליה מותקנת מערכת ההפעלה של אפל. במקרה כזה, יכול להיות שעורכי הדין של אפל סברו שמדובר בצעד הכרחי על מנת להדגים את חשיבות תנאי השימוש בתוכנה, שמהווים חלק משמעותי מהתביעה.

בכל מקרה, מדובר בצעד מסוכן ומטריד. אפל, כאחת החברות הגדולות והחזקות בעולם הטכנולוגיה כיום, תובעת את Wired על מדריך. מדריך שככל הנראה מהווה הפרה של הסכם המשתמש של מערכת ההפעלה, אבל בהחלט אמור להיות מוגן תחת חופש הביטוי.

עדכון: אין תביעה. יש הסרה

בהודעה נוספת בטוויטר, חוזר בו מר צ'ן מהטענה בנוגע לתביעה, בטענה שמדובר היה באי הבנה. עם זאת, סרטון ההדרכה המדובר הורד מהאתר לבקשת אפל.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • wired

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully