וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

כבר בתחילת 2009 אפשר להצביע על כמה מהמגמות הבולטות של תעשיית המשחקים לשנה הקרובה

בשבועות האחרונים לא התפרסם מדור הוידאודרום עקב שהותו של כותב המדור בארה"ב והיותו עמוס בתערוכות מקוורלד ו-CES. הסיבה לכך שנסעתי לשם לא הייתה משחקים, אבל מסתבר שאי אפשר לברוח מהתחום הזה בתערוכות טכנולוגיה. ואם במקוורלד היה זה עניין שולי למדי - מספר מועט של דוכנים הציגו משחקים למק, ונראה כי אף אחד לא באמת ניסה להשקיע באביזרי משחק לפלטפורמה הזו – ב-CES תחום הגיימינג תפס לא מעט מקום. תרתי משמע.

במבט ראשון, נראה היה כאילו רוב תשומת הלב מתמקדת ברוק באנד וגיטר הירו. הגיטרות והתופים שבאים עם המשחקים אמנם טובים, אבל לא מעט חברות חושבות כי הן יכולות לשדרג את החוויה הזו. בכל מקום ראיתי ערכות כאילו-תופים מקצועיות, ואפילו חברת Nvidia החליטה להדגים את משקפי התלת מימד שלה באמצעות עמדות של גיטר הירו.

אבל לאחר שמפסיקים לשים לב לגיטרות ותופים, מתחילים לראות שלא היו חסרים ב-CES מוצרי גיימינג אחרים. כראוי לתערוכה מיינסטרימית, נראה כאילו מרבית המוצרים האלה התמקדו בגישור שבין עולם המשחקים לבין העולם האמיתי, כדי להפוך את חוויית הגיימינג לאטרקטיבית גם עבור קהל שלא באמת רוצה לקחת ג'ויסטיקים בידיים. אם בשנים עברו היה מדובר בעיקר בתענוגות לעשירון העליון, השנה התברר שהמחירים יורדים והחברות המציגות מתאימות עצמן לזמני המיתון. גם בפחות מ-500 דולרים תוכלו להשיג כסא נהיגה רוטט או משקפי מסך עבור הקונסולה הניידת שלכם. לא בישראל אלא בארה"ב, כמובן.

המוצר הכי מגניב בתחום הגיימינג שראיתי בתערוכה תפס את תשומת ליבי עוד לפני שנתיים, כששיחקתי בו בתערוכת E3. מדובר ב-Novint Falcon – בקר ייחודי עם אפשרויות תנועה בשלושה מימדים, אשר גם כולל תמיכת תוכנה בכמה מהמשחקים הבולטים של השנים האחרונות (Left4Dead ו-Half Life 2). נכון לעכשיו, אין למפתחיו כוונה להביא את הפלקון לשווקי אירופה בעתיד הנראה לעין, אבל הם כן הודו שהם שוקלים הפצה רחבה וכי הם לא שוללים גרסה של פלקון לקונסולות משחק.

משחקים בדפדפן

בשבוע שעבר מאז שחזרתי, גיליתי שהמשחקים הראשונים של 2009 מתחילים להגיע. באופן לא מוזר, חלקם הגיעו כקישורים במייל. מה שדווקא כן מוזר, הוא שלא נאלצתי להוריד ולהתקין אותם. הסיבה לכך היא הפירות הראשונים של הכרזות אותן שמענו בשנה שעברה, על כך שמשחקי דפדפן זה כבר לא יצירות פלאש קטנות שמותאמות למשחק רגעי, אלא כותרים גדולים ומלאים.

יצא לי להתנסות בשניים מהכותרים האלה בשבוע האחרון. הראשון הוא Quake Live – גרסת דפדפן המונית ל-Quake עטור השבחים, ואילו השני הוא Fusion Fall, כותר התפקידים ההמוני של Cartoon Network. אלה מצטרפים למשחק ה-Free Realms של סוני שראיתי ב-CES, ושלושתם יחד הם הצהרת כוונות מרשימה. הלאה הורדות גדולות, הלאה התקנות – כל מה שצריך כדי לשחק זה הורדת תוסף קטן לדפדפן והרשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully