וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות וירטואליות

בוריס בולטיאנסקי

21.1.2009 / 16:09

לא כל סרטוני הבחירות רבים על הקול שלכם. חלקם רק רוצים שתצאו להצביע, לא משנה למי

את הקמפיינים הוירטואליים שיש בבחירות האלה אפשר לחלק באופן די ברור לשני סוגים עיקריים: כאלה שמוצגים מטעם המועמדים וקוראים לציבור לתמוך בהם כי הם יעשט/ישנו/ידאגו ואלה המיועדים להפחיד. ממה שראיתי עד עכשיו בסרטונים של ישראל ביתינו, עיקר התעמולה שלה מתנקזת דווקא לקבוצה השנייה.

בשני סרטונים מציג בפנינו הקריין חברי כנסת ערביים, ראש עירייה ואפילו מחבל מתאבד אשר מחד הנים ממשכורות או קצבאות על חשבון קופת המדינה ומאידך מתבטאים (מילולית במקרה של חברי הכנסת, פיזית במקרה של המחבל המתאבד) כנגד המדינה ואזרחיה ונגד הסדר הציבורי במדינה. המסר שהסרטון מעביר הוא שמדובר בבושה וחרפה וקורא להתנות את האזרחות במדינה בנאמנות אליה.

זה אמנם שימוש נבון בדוגמאות מרגיזות והתבטאויות שלא נעימות כלל וכלל באוזן, אבל חבל שיש פה נסיון כל כך מובהק לשחק על הצד הלאומני ועל התעלמות מן העובדה שהדברים חותרים תחת הצהרת זכויות האדם שגם ישראל חתומה עליה והדימיון המופלא למשטרים אפלים יותר בהסטוריה של המאה ה-20.

רק כלבים לא מצביעים

מיקה היא כלבה ממוצעת, שעסוקה רוב הזמן במה שכלבים עושים. אתם יודעים: חיה את השגרה, שותה את הקפה שלה, קוראת את העיתון שלה וישנה את שינת הצהריים. בבחירות הקרובות מיקה אינה הולכת להצביע, כי זה שובר לה את השגרה. וחוץ מזה, אתם יודעים, כלבים הרי אינם מצביעים בדרך כלל. האם אתם כמו מיקה?

מיקה ויוצרי הסרטון מקווים שלא וקוראים לכם לבוא אל הקלפי ביום הבחירות. וזה חשוב, אבל אפשר היה להיות קצת יותר עדינים ברמיזות על טבעם של אנשים שלא מצביעים.

הזוי או שפוי

אביב חזן יצר סרטון שבו הוא מציג לצופים חומר למחשבה המלווה בהתבטאויות של בכירי מפלגת קדימה בתגובה לדבריו של בנימין נתניה אשר עסקו במצב שנוצר בעזה לאחר ההתנתקות ועליית החמאס לשלטון, כאשר לאחר מכן מוצגים לנו לראווה אמירותיו של ביבי אשר על רקע המבצע שהסתיים זה לא מכבר אינן נשמעות כה הזויות כפי שהתייחסו אליהן בקדימה לפני כמה שנים.

אפילו שהסרטון נראה טוב, המסר שלו עדיין מריח כמו דמוגוגיה זולה למדי. האיש פיזר תסריטי אימה על ימין ועל שמאל בשנים האחרונות, ואם עושים את זה בעקביות, כמה מהתסריטים עתידים להתגשם רק מכוח הסטטיסטיקה.

אבטיח לכנסת

אני רוצה לסיים את הכתבה של השבוע בסרטון אנימציה קצר של אבטיח. כן כן, אבטיח שדווקא היום יודע שצריך להיות קשה מבחוץ ומתוק מבפנים, שרוצה להלחם בהגמוניה של הפסיפלורה בשליטה על הטעם שלנו. אבטיח שיפעל לפתרון בעיית המים, כי הוא עצמו תשעים אחוזים מים. אבטיח שמגיע לשמש כקונטרה לכל המלונים הצהובים שרק שוכבים במקרר ולא עושים דבר, אבטיח, למען הענבים שעוד לא גדלו והאפרסקים הירוקים שעל העצים, אבטיח.

10 מתוך 10 על השימוש בכל הקלישאות שהפוליטיקאים השונים עושים בהן שימוש בנאומים שלהם וזאת מבלי להגיע לפוליטיקה מפורשת אלא בעיקר מרומזת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully