וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל ניתצה את התחזיות

נמרוד הלפרן

22.1.2009 / 0:00

למרות המיתון, החברה רושמת את הרבעון הרווחי בתולדותיה, ומוכרת בדרך לא מעט אייפונים

אפל דיווחה היום על על מכירות ורווחי שיא רבעוניים, אשר עלו באופן ניכר על תחזיות האנליסטים. עם זאת, החברה סיפקה תחזיות מאכזבות לרבעון הנוכחי. מניית החברה מזנקת ב-11% במסחר לאחר הסגירה.

אפל רשמה ברבעון שהסתיים בדצמבר, שהיה רבעון הכספים הראשון של החברה, רווח נקי של 1.61 מיליארד דולר, או 1.78 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 1.58 מיליארד דולר, או 1.76 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 1.39 דולר למניה.

אפל רשמה ברבעון מכירות של 10.17 מיליארד דולר, צמיחה של 5.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 9.74 מיליארד דולר. אפל עצמה העריכה בחודש אוקטובר כי תרשום ברבעון רווח של 1.06-1.35 דולר למניה על מכירות של 9-10 מיליארד דולר.

החברה מכרה במהלך הרבעון 2.5 מיליון מחשבי מקינטוש - בהתאם לתחזיות האנליסטים. החברה מכרה 22.7 מיליון נגני מדיה אייפוד (iPod) - הרבה מעל לתחזיות אנליסטים למכירות של 18.6 מיליון נגני מדיה. אפל מכרה ברבעון 4.4 מיליון מכשירי סלולר אייפון (iPhone) - זינוק של 88% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

במבט קדימה צופה החברה לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 0.9-1 דולר למניה על מכירות של 7.6-8 מיליארד דולר. תחזיות הרבעון לרבעון הנוכחי היו נמוכות מתחזיות האנליסטים לרווח של 1.13 דולר למניה על הכנסות של 8.2 מיליארד דולר.

"גם בתקופות מאתגרות כלכלית אלה, אנו שבעי רצון לדווח על ההכנסות והרווחים הרבעוניים הגבוהים בתולדות אפל - נרשמו הכנסות של יותר מ-10 מיליארד דולר, לראשונה מעולם", אמר מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בעת פרסום הדו"חות.

מניית אפל, אשר נפלה אתמול לשפל של יותר משנתיים, עלתה היום במהלך המסחר בוול סטריט בקרוב ל-6%. במסחר לאחר הסגירה מזנקת מניית אפל ב-11%.

מצב בריאותו של מייסד ומנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, עמד במוקד תשומת לב המשקיעים ברבעון האחרון, למרות ניסיונות החברה להמעיט בחשיבות הסוגיה. בריאותו של המנכ"ל האגדי מהווה מקור לדאגה עבור המשקיעים באפל מאז שנת 2004, בה עבר ג'ובס בהצלחה ניתוח להסרת סוג נדיר של סרטן הלבלב. עם זאת, בחודש יוני האחרון שבו והתעוררו חששות כי בריאותו של ג'ובס לוקה, בשל רזונו הניכר בעת הצגתו של מכשיר iPhone החדש. נפוצו שלל שמועות כי הוא חולה בסרטן, לקה בהתקף לב ואף גוסס.

אירוע מביך במיוחד הנוגע לשמועות סביב מצבו הבריאותי של ג'ובס התרחש בחודש אוגוסט, כאשר טעות מצד העורכים של סוכנות בלומברג הביאה לפרסומה של ידיעת אבל בת 17 עמודים המסכמת את מפעל חייו של מנכ"ל אפל. הטעות נבעה ככל הנראה משינויי עריכה שבוצעו בידיעה שהוכנה מראש, לכל צרה שלא תבוא.

בחודש דצמבר הודיע אפל כי ג'ובס לא יישא את נאומו המסורתי בתערוכת מקוורלד בינואר, לראשונה זה כעשור, אולם לא ייחסה את היעדרותו הצפויה למצב בריאותו. עם זאת, בתחילת החודש חשף ג'ובס פרטים חדשים על מצבו הבריאותי, ואמר כי הוא סובל מחוסר איזון הורמונלי שגרם לאובדן משקל.

לבסוף, בשבוע שעבר, הודיע ג'ובס על פרישה זמנית מאפל, למשך שישה חודשים, כדי להתמקד בטיפול בבריאותו. זאת לאחר שהתברר כי בעיותיו הרפואיות סבוכות יותר משהוערך תחילה. סמנכ"ל התפעול של אפל, טים קוק, יחליף את ג'ובס בניהול השותף של החברה לתקופה זו.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה היום כי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה בבדיקה האם אפל הטעתה את המשקיעים לגבי מצב בריאותו של ג'ובס, ודיווחה כנדרש על מצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully