וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מוצפן

דידי חנוך

22.1.2009 / 14:45

נשיא ארצות הברית החדש לא יאלץ לוותר על הבלקברי שלו, שיזכה לחבילת הצפנה. אבל יקבל מכשיר אחר לשימוש "רשמי"

לאחר מאבק ארוך ועיקש, נראה שברק אובמה יזכה לשמור על הבלקברי האהוב שלו. המכשיר, שמשמש למייל ולטלפונים, ידוע כממכר ואף זכה לכינוי "קראקברי".

לאחר בחירתו לנשיאות, נראה היה שהנשיא החדש יאלץ לוותר על המכשיר. השירות החשאי חושש מאד משימוש של הנשיא במייל - ג'ורג' בוש ויתר על חשבון המייל שלו עם כניסתו לתפקיד - וגם מה-GPS המובנה במכשיר.

אבל כעת נראה שהושגה פשרה בין אובמה לבין הגורמים הטכנופוביים יותר בממשל. הבלקברי יישאר, אם כי יזכה לחבילת שדרוג והצפנה שתהפוך אותו למאובטח יותר. אובמה יוכל להמשיך להשתמש בו לצרכיו האישיים.

את התקשורת הנשיאותית שלו יבצע הנשיא החדש באמצעות מכשיר בשם Sectera Edge, תוצרת חברת General Dynamics. מדובר במכשיר שמשתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, ושזכה לאישור של סוכנות הבטחון הלאומי האמריקאית כאמצעי להעברת תקשורת סודית ביותר.

מסע פרסום חינם

כלכלנים העריכו את שווי הפרסום לו זכתה יצרנית הבלקברי RIM ממאבקו של אובמה לשמור את המכשיר שלו ב-50 מיליון דולרים. ציטוטים כמו "הם ייאלצו לקחת אותו ממני בכוח", מפיו של מי שעשוי להיות האיש הפופולרי ביותר בעולם כרגע לא יסולאו בפז מבחינת החברה הקנדית שנאבקת מול אפל, פאלם, נוקיה ועוד.

אין ספק שהצלחתו של אובמה במאבקו להשתמש בבלקברי רק תחזק את כוחה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully