וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מכה את התחזיות

נמרוד הלפרן

22.1.2009 / 23:23

רשמה רווח של 5.1 דולרים למניה - 15 סנט מעל לתחזיות. צמיחה של 18% במכירות לעומת הרבעון המקביל

ענקית האינטרנט דיווחה היום על תוצאות כספיות לרבעון הרביעי שעלו על תחזיות האנליסטים. המניה עולה ב-3.4% במסחר לאחר הסגירה.

גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, רשמה ברבעון רווח נקי של 382 מיליון דולר, או 1.21 דולר למניה - נפילה של 68% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת בה רשמה רווח נקי של 1.2 מיליארד דולר, או 3.79 דולר למניה. עם זאת, בניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 5.1 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 4.95 דולר למניה.

גוגל, אשר הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בישראל כאשר הוסיפה שני מרכזי פיתוח, בתל אביב ובחיפה, לסניף המכירות והשיווק בתל אביב, רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 5.7 מיליארד דולר, צמיחה של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת וגידול של 3% בלבד לעומת הרבעון השלישי של 2008. בניכוי תשלומים לשותפות של גוגל בתחום הפרסום, רשמה החברה הכנסות של 4.2 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 4.12 מיליארד דולר.

באחרונה גברו החששות מפני האטה בצמיחה בשוק הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות חיפוש - תחום הפעילות האחראי למרבית הכנסות גוגל. מוקדם יותר החודש, העריך האנליסט ריצ'רד פטייקו מבית ההשקעות מרימן קרהן פורד כי מחירי הפרסום הטקסטואלי צמוד חיפוש נפלו ברבעון הרביעי ב-5% עד 10%, וכי משמעות הדבר היא שגוגל תיאלץ להגדיל את היקף הפרסום ב-20% כדי לפצות על הנפילה במחירי הפרסום.

אנליסטים של חברת המחקר ברנסטיין ריסרץ' העריכו באחרונה כי נרשמה נפילה חדה במחירי הפרסום הטקסטואלי צמוד חיפוש מאז סוף חודש אוקטובר. לפי תחזיות אנליסטים, צפויה הצמיחה בפרסום מקוון של גוגל לצנוח השנה לפחות מ-10% לאחר צמיחה של 45%-20% במהלך ארבע השנים הקודמות.

בנוסף לניסיונות להרחיב את היקף הפרסום על ידי הצגת יותר פרסומות, פעלה גוגל גם לצמצום הוצאותיה כדי להתמודד עם המיתון הכלכלי. בשבוע שעבר, הודיעה גוגל בפעם הראשונה על פיטורי עובדים כאשר החליטה לפטר 100 מגייסים עובדים (ציידי ראשים) בחברה - כרבע מהעובדים בתחום זה בגוגל. כמו כן, הודיעה החברה על סגירתם של לפחות שלושה פרויקטים ניסיוניים, ושלשום הודיעה גוגל כי תפסיק למכור פרסומות בעיתונות המודפסות החל מסוף פברואר בעקבות הכנסות דלות של שירות Print Ads - במסגרתו איפשרה למפרסמים לפרסם מודעות בעיתונים באמצעות ממשק מקוון.

גוגל השיקה את שירותי Print Ads בשנת 2006 בניסיון לגוון את עסקיה מעבר לתחום הפרסום המקוון, ולסייע לעיתונים מודפסים להשתלב בעידן הפרסום הדיגיטלי, ובשלב מסוים הקיף השירות 807 עיתונים ברחבי ארה"ב, בהם "ניו יורק טיימס", "וושינגטון פוסט" ו"לוס אנג'לס טיימס".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully