וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגון סופני

דידי חנוך

26.1.2009 / 10:31

האם יש למישהו סיכוי בשוק נגני המוזיקה? דבר אחד ידוע: זה לא יהיה Zune של מיקרוסופט

הדו"ח הרבעוני של מיקרוסופט, ששוחרר בשבוע שעבר, לא צייר תמונה חיובית במיוחד. החברה עדיין רווחית מאד, אבל פחות מבעבר. הרבה פחות. את האשמה ניתן לתלות בשני תחומים: האינטרנט – תחום בו מיקרוסופט משקיעה הון וראתה בשנה האחרונים הפסדים של קרוב לחצי מיליארד דולרים, וחטיבת המולטימדיה שאחראית, בין השאר, על הנגן שמיקרוסופט חשבה שיתחרה באייפוד: Zune.

ברבעון האחרון צנחו ההכנסות של החברה מה-Zune ב-50 אחוז. זאת למרות שהיה זה רבעון סוף השנה שבו מוצרי אלקטרוניקה בטח כלל מצליחים יותר. לא עזרו גם המבצעים המרשימים שיצרה החברה בשיתוף עם חנויות על מנת להזיז את הנגן מהמדפים.

בעוד שלא נראה כי החברה מתכוונת להאט את מאמציה להתחרות בגוגל בתחום השירותים ברשת (באלמר אמר שהיא תשכור במשך השנה וחצי הבאות "אלפי" אנשים בתחומים אלה), חטיבת המולטימדיה צפויה לקיצוצים משמעותיים. אחד הדברים שרבים צופים כי יקוצץ הוא הזון עצמו. אבל האם כישלון ה-Zune שייך למיקרוסופט לבדה? ובכן, לא. יותר ויותר נוצר הרושם שתחום הנגנים שייך אך ורק לחברה אחת: אפל. ההכנסות של מיקרוסופט מה-Zune ברבעון האחרון היו כ-85 מיליון דולרים. ההכנסות של אפל מהאייפוד באותה התקופה: 3.37 מיליארד.

אם לפני שנה ומשהו היה נראה שיש התעוררות בקרב מתחריה של אפל, הרי שהיא חוסלה על ידי האייפוד טאץ'. הדומיננטיות של אפל הפכה לתופעה שמנציחה את עצמה, כאשר יותר ויותר מכוניות, מערכות סטריאו ביתיות ושאר מוצרים מגיעים עם תמיכה מובנית באייפוד. לפחות חלק מהמתחרים מבינים את המצב, ככל הנראה. סאנדיסק לא הוציאה מוצר מוזיקה משמעותי מזמן, אייריבר מוציאה מוצרי טלפוניה, וסוני מעבירה בהדרגה את המיקוד שלה בתחום זה למכשירים של סוני אריקסון.

הרושם הוא ברור: האייפוד הוא המלך.

לא רלוונטי

כתבנו את זה בעבר, ושווה לכתוב את זה שוב. יצרנית הנגנים הגדולה בעולם היא לא אפל. גם במובנים של מספר יחידות, וגם אם סופרים רק את המכשירים שמשמשים כנגן המוזיקה העיקרי של בעליהם, היצרנית החזקה ביותר בתחום זה - ביתרון עצום - היא נוקיה.

האייפוד הוא מלך, אבל הוא מלך של שוק שהולך להיעלם בשנים הקרובות. אנו חיים בעולם בו כל אחד מסתובב עם סלולרי, וכל סלולרי מכיל נגן מוזיקה. אמצעי האחסון בטכנולוגיית פלאש, שנמצאים במרבית הטלפונים הסלולריים, הופכים זולים יותר ובעלי נפח רב יותר, וכבר השנה נראה סלולריים עם נפח אחסון כולל של 48 גיגה. כמעט לכל אדם זה מספיק.

אין חברה שלא מבינה את זה טוב יותר מאפל. וכרגע יש לה יתרון משמעותי. ממשקית, הנגנים הסלולריים של סמסונג וסוני אריקסון רחוקים עדיין ברמתם מהנגנים הניידים של סמסונג וסוני. הנגנים של נוקיה טובים בדיוק כפי שניתן לצפות מנגנים של חברה שרק מתחילה להבין את שוק המוזיקה. האייפון, לעומת זאת, הוא נגן מוזיקה מעולה. הממשק שלו מותאם למוזיקה ומולטימדיה, והוא לא נופל בדבר מהאייפוד טאץ'.

התקווה היחידה של מיקרוסופט היא להפוך את הממשק של הזון לנגן המולטימדיה של מערכת ההפעלה הניידת שלה, חלונות מובייל, ולעשות את זה מהר. אם זה יקרה השנה, הרי שמכשירי חלונות מובייל יהפכו אוטומטית למכשירים עם יכולות מולטימדיה מהרמה הגבוהה ביותר בשוק כרגע. אם זה יקרה בעוד שנה, התחרות מצד יצרניות הסלולר תהיה כבר הרבה יותר קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully