וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: IE8

דידי חנוך

27.1.2009 / 3:29

שוחררה הגרסה הכמעט סופית של הדפדפן הבא של מיקרוסופט. האם הגיע הזמן לשדרג? (רמז: כן)

משתמשי אינטרנט אקספלורר. הם נמצאים בכל מקום. כל אדם, תמים למראה, עשוי להיות אחד מהם. למעשה, הם הרוב. רוב שהולך וקטן, אבל רוב.

חלקם משתמשים באקספלורר 7. חלקם - ואנחנו ממש, ממש, ממש משתתפים בצערכם אם אתם נמנים עליהם - משתמשים באקספלורר 6 הזוועתי ותוהים למה סרטי יוטיוב שמוטמעים אצלנו לא עובדים להם. לכולם מומלץ לשדרג כבר עכשיו לפיירפוקס או לכרום.

אבל אם אתם נמנים על נאמניו של האקספלורר - וכאמור, אתם רוב - הרשו לנו להציע לכם לשדרג אותו לגרסה הכמעט סופית של אקספלורר 8. מדובר בגרסת RC1, שזה השלב שמגיע אחרי הבטא. אם לא יתגלו בה בעיות משמעותיות, זאת תהיה הגרסה שתשוחרר כמוצר הסופי.

אקספלורר 8 עדיף על שני קודמיו במספר רב של מובנים. בסקירה זאת נתעכב על כמה מהם.

חיפוש

אחרי אלף שנות גלות, אימצו במיקרוסופט את שיטת החיפוש בעמוד הנהוגה בעדות הפיירפוקס, הכרום וכמעט כל דפדפן אחר שיש. כלומר, במקום לפתוח חלון חדש עם קושיית החיפוש שלכם, נפתחת תיבה קטנה בחלון הנוכחי, וכל תוצאות החיפוש מוארות.

אם בחיפוש עסקינן, הרי שגם תיבת החיפוש המובנית של הדפדפן השתדרגה. אם תבחרו לחפש באמזון באמצעות התיבה, לדוגמה, תוכלו לראות כבר מתיבת החיפוש את כריכות הספרים ו/או הסרטים. כך גם בויקיפדיה ובשירותי חיפוש שונים. זה קצת מאט את הבאת התוצאות, אבל יכול לסייע לכם להגיע לעמוד הנכון אם אתם מחפשים בשירות או אתר ספציפי.

מאיצים

מאיצים הם חיפושים ופעולות שניתן להפעיל על ידי סימון טקסט בדפדפן. ברירת המחדל לכל אלה היא - באופן לא מפתיע - שירותים של מיקרוסופט. אבל ניתן להחליפם בשירותים אחרים. כך, ניתן להחליף את חיפוש המפות בזה של גוגל. ואת חיפוש האנשים בזה של פייסבוק. בנוסף, אפשר לפתוח הודעת בלוג, לשתף בפייסבוק, לשלוח מייל בג'ימייל, מיקרוסופט לייב ו-AOL, ולתרגם באמצעות גוגל או מיקרוסופט.

אלה הם כמה מהמאיצים הבסיסיים, אבל ניתן להוסיף מאיצים נוספים, כולל ספקי חיפוש נוספים, מידע על מזג אוויר ועוד.

שורת הכתובת ופרוסות

מיקרוסופט מיישרת קו עם פיירפוקס בכל הנוגע לשורת הכתובת. כעת, טקסט שמוכנס לשורה מביא תוצאות מההיסטוריה שלכם ומהמועדפים. זה עדיין לא מרשים כמו ה-Omnibar של כרום, אבל זה טוב בהרבה ממה שהכרנו עד כה.

אחד השירותים עליהם דיברו במיקרוסופט רבות הוא Web Slices, שמאפשר להירשם לעדכונים בחלקים נבחרים מאתרים. בבדיקה שלנו, השירות לא הרשים. זה לא אמצעי נוח למעקב אחר אתרים רבים, וכמעט כל סוג של קורא RSS מבצע את העבודה טוב יותר.

גלישה פרטית

תכונה נוספת שמהווה השוואת יכולות עם המתחרים היא גלישה פרטית, כלומר גלישה שלא מותירה אחריה עקבות בהיסטוריה, במטמון או במצבור הקוקיז של הדפדפן. במילים אחרות, הדרך בה תרצו לגלוש לפורנו שלכם במחשב בו יש משתמשים נוספים. היכולת הזאת קיימת כבר בגוגל כרום ובבטא של פיירפוקס 3.1, אבל היא עובדת היטב גם כאן .

ניהול תוספים

כאמור, יש באקספלורר סוגים שונים של תוספים, בין אם מדובר בסרגלי כלים, פלאש וג'אווה ובין אם מדובר במאיצים. מיקרוסופט מציעים ממשק נוח מאד לניהול התוספים האלה, שיסייע במיוחד לאלה מאיתנו שמתקינים תוכנות רבות ונתקעים עם סרגלי כלים מעצבנים. באמצעות הממשק הזה, ניתן גם לבחור ברירות מחדל למאיצים. הוא פשוט ונוח.

לסיכום

אלה רק חלק מהתוספות בדפדפן החדש, שכולל גם אמצעי דיווח טובים יותר על אתרים מסוכנים, מנגנן שאמור למנוע מכל הדפדפן לקרוס כשיש בעיה בטאב אחד ועוד.

אין ספק שאקספלורר 8 הוא שדרוג חובה למשתמשי הדפדפן של מיקרוסופט. הגרסה הנוכחית יציבה מאד, ולא קרסה בבדיקות שלנו - מה שאומר שהיא כבר כעת יציבה יותר מאקספלורר 7. עדיין מדובר בדפדפן איטי יותר וכבד יותר מהמתחרים, אבל בהחלט יש כאן שיפור משמעותי, שהופך את חווית השימוש בדפדפן לנעימה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully