וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס טרויאני במק

דידי חנוך

27.1.2009 / 17:02

גרסה פירטית של תוכנת iWork 2009 כוללת בתוכה סוס טרויאני ראשון למערכת ההפעלה של אפל

אפל טוענת מזה שנים שאחד היתרונות הגדולים של מערכת ההפעלה שלה לעומת זו של מיקרוסופט הוא העובדה שהיא בטוחה יותר, ושאין לה וירוסים וסוסים טרויאנים.

בחודשים האחרונים אמנם נשמעו מהחברה מסרים סותרים בנוגע לכדאיות התקנת אנטי וירוס במק, אבל המסר הכללי הוא "אין לכם מה לדאוג, אצלנו תהיו בטוחים".

ובכן, נראה שהמק נהיה פופולרי מכדי שיהיה בטוח באמת. לאחרונה נחשף סוס טרויאני ראשון למק, שמותקן עם התקנת גרסה פירטית של תוכנת iWork 09 החדשה של החברה.

הסוס הטרויאני משיג גישת אדמיניסטור לרשת, ומתחבר לשרת חיצוני וממתין להוראות. הוא יכול להוריד רכיבים נוספים, להתקין תוכנות ולגנוב מידע מהמחשב. במילים אחרות, מדובר בסכנה שווה לזו שעומדת בפני משתמשי חלונות.

לא האחרון

אפל יכולים לטעון - וודאי יטענו - שהיחידים שנמצאים בסכנה הם מתקינים תוכנות פירטיות. אך יש מקום לחשש מעצם העובדה שהסכר נפרץ. רבים ממחשבי המק לא מצוידים באנטי וירוס, ורבים מבעלי המק חיים בתחושה שהמחשבים שלהם בטוחים לגמרי בכל מקרה. השאננות הזאת עשויה לפתות את ההאקרים להתחיל להפנות אליהם את תשומת לבם.

למשתמשי המק מומלץ להתחיל לנקוט באמצעי הזהירות אליהם רגילים משתמשי חלונות: היזהרו במה שאתם מורידים, היזהרו במה שאתם מתקינים, אל תלחצו אישור בלי לדעת למה הדפדפן מבקש זאת, וכיו"ב. לצערנו, קשה להאמין שזאת לא המתקפה האחרונה על המק בה ניתקל השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully