וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Prism 200

דידי חנוך

28.1.2009 / 3:32

ראדאר אישי מאפשר לבעליו לראות דרך קירות, ואף משדר את ממצאיו למחשב נייד

מאז המצאת תוכנית המשטרה כפורמט טלויזיוני, יש סצנה אחת שתמיד חוזרת על עצמה. השוטרים עומדים מחוץ לדלת, ועומדים לפרוץ, או להקיש, או מה שיבחרו לעשות. הם תוהים מה קורה בפנים. האם יש שם אנשים, היכן הם, וכיו"ב.

Prism 200 הוא מוצר שנועד להיפטר מהסצנה הזאת אחת ולתמיד, ולהחליף אותה בסצנה בה השוטרים מתבוננים בתמונה ירקרקה שמציגה כל מה שזז במעבר לדלת ומעבר לקיר. המוצר עצמו אינו חדש. הוא הושק ב-2005 ונמצא כבר בשימוש על ידי כוחות ביטחון. כאמור, הוא לא מסוגל להבחין בעצמים דוממים, אבל הוא רגיש מאד לתנועה, כולל נשימות.

מה שכן חדש יחסית הוא היישום למחשב נייד שעובד כעת עם המכשיר. הפריזם משדר את התמונה באמצעות כבל או בחיבור אלחוטי, למחשב נייד סמוך. כך, ניתן להניח את המכשיר עצמו וללכת להתכונן ממרחק בטוח. מדובר במוצר

כאמור, לא מדובר במוצר שמשווק כיום ללקוחות פרטיים. זה מוצר אבטחה וביטחון, שמשווק לגופים ציבוריים ופרטיים שעוסקים בתחום זה. לכן גם אין לו מחיר לרכישה קמעונאית. אנו יכולים להניח שלא מדובר במוצר זול.

מעבר לתרחיש המשטרתי שאנו מצפים לראות בקרוב על המסך שלנו, מעניין כמובן לראות את הטכנולוגיה. Prism 200 משתמש בקרן ראדאר UWB - כלומר, אולטרה רחבה, והפיזיקאים מביניכם מוזמנים להסביר לכולנו מה זה אומר - מה שמאפשר לו "לראות" מעבר לקירות בטון.

מה מעבר לקיר?

ומה אתם אומרים? הייתם רוצים לדעת מראש מה קורה בחדר ההוא, עם הדלת הסגורה?

  • עוד באותו נושא:
  • prism 200

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully