וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תדאגו ללארה קרופט

טבלת מכירות המשחקים העולמית של המגזין Edge מראה נצחון לכותרי Wii, אבל אין צורך לדאוג לסדרות כמו GTA וטומב ריידר - הן לא הולכות לשום מקום

המשחק המדובר ביותר של 2008 היה, כנראה, GTA IV – הפרק החדש בסאגת האלימות וחופש הפעולה האינטראקטיבי. אבל מהו המשחק הנמכר ביותר ב-2008 ברחבי העולם? אף חברה לא מפרסמת את הנתונים האלה, אבל מגזין המשחקים Edge ליקט פיסות מידע משלל מקורות בניסיון להרכיב רשימת רבי-מכר עולמית.

המקום הראשון ברשימה שייך, באופן לא מפתיע, ל-GTA IV, שנמכר – זאת על פי המידע שיש ל-Edge – ב-13 מיליון עותקים ברחבי העולם. המקום השני מפתיע כבר הרבה יותר: Mario Kart Wii עם 11 מיליון עותקים. לא מדובר בכותר יוצא דופן ומדובר כל כך, אבל חייבים לזכור שקונסולת ה-Wii של נינטנדו נועדה בדיוק עבור משחקים כאלה, שהינם קלים לתפעול ומתאימים לכל המשפחה, ו-Mario Kart כולל רבות מהדמויות האהובות של החברה.

נצחון נוסף ל-Wii ולמשחקים הלא סטנדרטיים הוא ה-Wii Fit, שהגיע למקום הרביעי עם 9 מיליון – ואינו אלה תוכנה לאימוני כושר אינטראקטיביים. גם סדרת Guitar Hero (מקום 3, 10 מיליון) היא גימיקית ונגישה לאנשים שאינם בהכרח חובבי משחקים, זאת באמצעות בקרים שמדמים כלים מוזיקליים ומשחקיות בסיסית מאוד. המשחק שסוגר את החמישיה הראשונה הוא Super Smash Bros. Brawl לווי עם 7 מיליון יחידות – זה כבר כותר בסגנון הרבה יותר קלאסי, אך עדיין כזה שמיועד לווי והאלימות בו מאוד מצועצעת.

בלי פאניקה

אם מאמינים לנתונים האלה, מצטיירת תמונה שיכולה לגרום לרבים מחובבי הז'אנרים המבוססים כמו אסטרטגיה, פעולה ותפקידים לפחד על עתיד הז'אנרים האהובים עליהם, שהולכים ונדחקים במצעדי המכירות על ידי משחקים פשוטים יותר. הפחד הזה קצת מבוסס, אבל לא מאוד: משחקי האסטרטגיה וחבריהם לא נעלמים ולא נשכחים, כש-GTA IV הוא דוגמה טובה לכוחו של כותר טוב שכלל לא מיועד לכל המשפחה ודורש היכרות עם עולם משחקי הפעולה.

מה שקורה הוא שעם השקתה של קונסולת ה-Wii, הגדרת ה"גיימר" השתנתה. עכשיו אלה לא רק אנשים שקונים פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360 או מחשבי גיימינג חזקים, אלא גם כל אותם האנשים שלא מתעניינים כלל במשחקים למעט אלה הפשוטים שיש על הווי. ואם עד עכשיו הצלחנו להתעלם מהגדרתו של קהל עצום המשחק סוליטייר וזומה בתור גיימרים כי הם בכלל לא קונים את אותו הדבר וההרגלים שלהם לא משתקפים בנתוני המכירות ובבאזז שהמשחקים מקבלים, עם שחקני ה-Wii זה לא עובד.
אז כן, כותרי ה-Wii מאוד מצליחים, אבל ההצלחה שלהם לא מגיעה על חשבון הצלחת משחקים אחרים אלא על חשבון הגדלת מספר האנשים שקונים משחקים, משחקים במשחקים ויכולים להיחשב לגיימרים לכל דבר ועניין.

ומה באשר לכדאיות פיתוח עבור קבוצה שאיננה זו של שחקני ה-Wii? על פי נתוני Vgchartz נמכרו עד כה 46.52 מיליון מכשירי Wii, וזהו כוח קנייה עצום של משחקים, אבל גם למתחרים של נינטנדו לא חסר כוח: ל-PS3 והאקס-בוקס 360 ביחד יש 48 מיליון יחידות הנמצאות בבתים. זה עוד בלי להזכיר את מיליוני המחשבים האישיים. ואם במקרה של Wii יש מעט מאוד כותרים בכל שנה שזוכים לפופולאריות עולמית, בתוך תחום הגיימינג "הכבד" יש מגוון רחב הרבה יותר, כשהרבה יותר משחקים מגיעים לרף שמאפשר למפתחיהם ומפיציהם לישון טוב בלילה על מזרן שכולו שטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully