וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ישראל פותחת חזית נגד האופיס הפיראטי

אורי ברקוביץ'

29.1.2009 / 13:47

לאחר שהושקה ב-4 מדינות ב-2008 מצטרפות כ-30 מדינות ובהן ישראל לתוכנית ה-OGA

ש לכם עותק פיראטי של אופיס? הידיעה הזו מיועדת לכם. חברת מיקרוסופט ישראל הודיעה היום על השקת תוכנית OGA - Office Genuine Advantage במסגרת מהלך השקה הכולל כ-30 מדינות. OGA המוגדר על ידי מיקרוסופט כ"מנגנון לאימות מקוריות", הוא למעשה מנגנון המיועד להוסיף מטרדים למשתמשים המריצים עותקים פיראטיים של חבילת התוכנות אופיס, הכוללת את התוכנות וורד, אקסל, פאואר-פוינט, ותוכנות נוספות.

אם OGA מוצא כי העותק שברשות המשתמש אינו חוקי , יקפצו על מסך המחשב עד שתי הודעות ביום המתריעות על כך שהעותק אינו חוקי ויפנו אותו לאתרים בהם יוכל להכשיר את העותק שברשותו. לאחר שלושים ימים בהם תקפוץ ההודעה הזו בכל יום, היא תחדל מלהופיע ובמקום זאת תותקן שורת אזהרה במימשק של אופיס XP ואופיס 2003. באופיס 2007 יתווסף אייקון של OGA על גבי סרגל הכלים.

מדובר במקבילה של תוכנית WGA (או: Windows Genuine Advantage) שהושקה באמצע 2005 (ובגירסת ניסוי שנה לפני כן) ואשר נועדה לשבש את היכולת להשתמש בעותקים פיראטיים של מערכת ההפעלה חלונות. בדומה ל-WGA, גם OGA מוצע כעדכון של מנגנון העידכונים Windows Update, היורד למחשב באישור המשתמש בלבד. אם המשתמש בחר להתקין את העידכון תחל המערכת לשלוח לו הודעות, באם זיהתה כי עותק האופיס שברשותו אינו מקורי. המשתמש יופנה במקרה שכזה לדפי מידע ולינקים למשווקים לצורך רכישת תוכנה מקורית.

לרגל ההשקה הכריזה מיקרוסופט על תוכנית השכרה מיוחדת של שלוש שנים במסגרתה ניתן לשכור חבילת אופיסProfessional Plus 2007 במחיר מוערך של כ-190 דולר לשנה למשתמש (מינימום 5 משתמשים) המשקף, לדבריה, הנחה של 15% לשנה. לקוחות שברשותם גרסה קודמת של אופיס זכאים במסגרת תוכנית זו להנחה נוספת של 50% לשנה הראשונה ושילמו כ-95 דולר למשתמש לשנה הראשונה וכ-190 דולר בשנה השנייה והשלישית. במיקרוסופט מזכירים בחודשים האחרונים מוצעת חבילת אופיס למשתמש הביתי Office Home & Student 2007 במחיר 400 שקלים להתקנה על שלושה מחשבים.

ניתן להחליט האם להתקין את עידכון התוכנה באופן הבא: כאשר ניגשים לאתר העידכונים של מיקרוסופט יש לבדוק את רשימת העידכונים המוצעים להורדה והתקנה ולהקפיד לסמן או להסיר את הסימון מהעידכון, שאמור להופיע בשמו המלא - Office Genuine Advantage. משתמשים שבחרו בהורדה אוטומטית של עידכונים למחשב צריכים לסמן או להסיר את ה-V מתיבת הסימון (Check Box) שליד שם העידכון, טרם תהליך ההתקנה. משתמשים שבחרו הורדה והתקנה אוטומטיים ואינם מעוניינים בהתקנת העידכון צריכים לשנות את ההגדרה במחשב, מהורדה והתקנה אוטומטיים - להורדה אוטומטית בלבד (ללא התקנה), או לבטל את האפשרות ולהסתפק בהורדה ידנית של עידכונים מאתר החברה. יש לקחת בחשבון שבמקרה שכזה אם המשתמש לא יקפיד להוריד ולהתקין עידכוני אבטחה במחשב הוא מותיר את המחשב פגיע לתקיפות זדוניות. תנאי ההצעות והתוכניות מפורטים בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully