וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים את הפוני

בשיחה עם פיל מקיני, סגן נשיא בחברת HP העולמית, שמע דניס ויטצ'בסקי על תוכניות החברה להווה ולעתיד

חברת HP, שהפכה לחברת ענק בזכות עסקי ההדפסה שלה, היא כיום גם היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים שולחניים וניידים. בתערוכת CES שהתקיימה לא מכבר בלאס וגאס, ישבתי לשיחה קצרה עם פיל מקיני (Phil McKinney) – סגן נשיא ומנהל טכנולוגיות בחטיבת המחשוב האישי של HP.

לא חדשים במגע

אין מקום מתאים יותר מ-CES – התערוכה בה כל החברות מנסות להראות את הטכנולוגיות שתכנסנה אלינו לבתים ולמרחב הציבורי בשנים הקרובות - לדבר בו על חדשנות, ומקיני הוא האיש הנכון לשאול על התמודדות של HP עם הצורך הבסיסי של חברות ענק לחדש כל הזמן כדי להישאר רלוונטיות.

אבל החדשנות היא לא רק המצאת טכנולוגיות חדשות, אלא גם שימוש משכיל במאגר הידע של החברה. כך מתברר שמחשבי ה-Touchsmart החדשים של החברה, בהם המקלדת היא אביזר משני והממשק הראשי הוא זה של מסך מגע, שואבים חלק מהטכנולוגיות מקונספט שהוצג ב-1989, של שולחן קפה עם ממשק מגע. מקיני גם לא שוכח להזכיר ש-HP הייתה אחת החברות הראשונות שהציגה מחשב עם ממשק מגע עוד ב-1983. מדובר ב-hp150 שעלה אז 2795$, ולא זכה לפופולאריות יתרה.

כיום המצב שונה, אם כי הרעיון זהה בבסיסו. לדבריו של מקיני, עבור רבים ממשתמשי המחשב המקלדת היא מוצר בעייתי ומאיים, בזמן שממשק המגע – ובגרסה של HP הוא מגיע מעל לשכבת מערכת ההפעלה כדי שהמערכת תתמוך בו ב-100 אחוזים – הוא דרך הרבה יותר אינטואיטיבית לשליטה במחשב. בשיחה שלנו הוא אף הדגים חלק מהיכולות של המסך, כולל האפשרות להשתמש בו עבור משחקים.

זה לא הפוני

בתחום המשחקים עצמו Touchsmart TX2 החדש הוא לא מחשב הדגל. את המקום הזה תופס ב-HP ה-Firebird – דגם שני של מחשב משחקים ייעודי, אשר נוצר בעקבות רכישת חברת המחשבים הייעודיים למשחקים Voodoo PC על ידי HP ב-2006. המחשב הזה מושתת על הטכנולוגיה של וודו, אך מגיע מחטיבת המחשוב של HP כשהדגשים בו (מעבר לביצועים) הם צריכת מתח נמוכה ופעילות שקטה. כך, מעבר לקירור נוזלי, יש כאן גם ספק חיצוני שמבטל את הצורך במאווררים חזקים אשר בדרך כלל מוציאים את החום שהספק פולט החוצה.

לדבריו של מקיני מדובר בצעד נוסף לכיוון של שימוש בטכנולוגיות של VoodooPC בתוך מחשבים של HP. כך, נכון לעכשיו Firebird הוא אמנם עדיין מוצר פרימיום שמשווק רק במדינות נבחרות (ישראל לא נבחרת מספיק), אבל בעתיד נראה יותר ויותר דגמים מהסדרות הצרכניות יותר של HP בהם שולב "Voodoo DNA", ואלה כבר יזכו להפצה בינלאומית רחבה.

במהלך הפגישה שלנו גם קיבלתי הצצה אל תהליך הניסוי והטעיה שמגיע תמיד לפני הצגת מוצר חדש לשוק. על השולחן בחדר הפגישות עמד לו firefly – ספק-לפטופ ספק-היפופוטם שחור, 6.5 קילו משקלו, עם שני מסכים ומשטח מולטיטאץ'. זהו לא מוצר שיגיע אי פעם לשוק, אלא תוצר משותף של מעבדות חדשנות הן ב-HP והן באינטל, שמטרתו להראות מה קורה כשמנסים להכניס לפטופ משחקים לתוך אריזה ניידת. ב-HP בנו לא מעט יחידות של ה-firefly, וכרגע הן נמצאות בידיים של נסיינים, אשר אמורים להגיד לחברה אילו מהחלקים במפלצת הזו יכולים לשמש את החברה עבור מוצרים חדשים. "יש פה פוני" אומר מקיני, "אבל זה לא הפוני".

דוגמה לזליגה כזו של טכנולוגיה היא גלאי ההטיה שהיו מובנים בעבר רק בלפטופים העסקיים של HP, ואילו כיום מוצאים את דרכם גם לסדרות הצרכניות. הם שם כדי שהמחשב יוכל לזהות תנועות נפילה, ולנעול את הכונן הקשיח כדי שהמידע לא יאבד.

כששאלתי את מקיני בנוגע להכללת ציפוי מט במחשבים שאינם משתייכים לסדרות העסקיות, הוא הודה שנכון להיום מדובר בפשרה בין איכות הצבעים לבין איכות ההגנה מפני אור ישיר. לדבריו, בחברת 3M עובדים כיום על טכנולוגיות זכוכית חדשניות שמטרתן לעזור לעבוד עם המחשב באור שמש בלי לאבד את חדות ועומק הצבעים, ואלה נראות מבטיחות, כך שבעוד כמה שנים אולי כבר נראה מוצרים חדשים שמשתמשים בטכנולוגיות האלה.

העתיד קל, דק ותלת מימדי

שיחה תיאורטית יותר, על העתיד של תעשיית המחשבים בשנים הקרובות, הובילה את מקיני לחזור על סיסמה ששמעתי בכל מקום ב-CES – "Thin and Light" (דק וקל). לטענתו, הצרכן כבר לא מסתפק ברצון למחשב חזק, הוא רוצה שהמחשב הזה גם יגיע באריזה נוחה. ל-HP יש פתרון שכזה, בדמות הנטבוק החדש MiniNote 2140 שמגיע, לאחר התלונות שהמסך של קודמו היה קטן מדי (8.9 אינץ'), עם מסך בגודל 10.2. כמו כן, ב-CES הציגה HP גם את ה-dv2 החדש – מחשב בגודל 12.1 אינץ', אך כזה ששוקל פחות מ-2 קילוגרמים ומחירו בחו"ל מתחיל ב-699$ בלבד.

ומהו הדבר הגדול הבא? לדבריו של מקיני, אלו הן טכנולוגיות 3D – נושא המחמד של תערוכת CES2009. ב-HP עובדים כיום עם אולפני דרימוורקס על יצירת סרטים בטכנולוגיה הזו, והראשון שבהם – מפלצות נגד חייזרים – יגיע לארץ כבר במרץ הקרוב. אך האתגר האמיתי כאן הוא להביא את ה-3D ממסכי הקולנוע אל הבתים של האנשים, ומקיני מודע לזה. מדובר בתחילת הדרך, ובסופה כנראה יושבים אנשים בלי משקפיים מיוחדות ורואים סרט תלת-מימדי על המסך בסלון. מתי? את זה הוא לא יכול היה להגיד, וכנראה שאף אחד עדיין לא יודע, אבל הצעדים הראשונים לכך נעשים כבר היום.

  • עוד באותו נושא:
  • hp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully