וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספלורר בירידה

דידי חנוך

3.2.2009 / 2:06

הדפדפן של מיקרוסופט ממשיך לאבד נתח שוק, בעיקר עקב נטישת משתמשי אקספלורר 6

האם יכול להיות שאינטרנט אקספלורר 6 מגיע לסוף חייו? לפי נתוני חברת Net Applications, הדפדפן הותיק של מיקרוסופט צנח במשך השנה האחרונה מ-30.63 אחוז לנתח שוק צנוע יותר של 19.21.

הנתון המשמעותי ביותר כאן הוא שרוב הנוטשים במהלך השנה האחרונה לא עברו להשתמש באקספלורר 7 כדפדפן העיקרי שלהם. הדפדפן הנוכחי של מיקרוסופט אמנם מוביל את השוק עם מעל 47 אחוז (עליה מ-44 לפני שנה), אבל פיירפוקס צמח מכ-17 ל-21.53 אחוז, וגם ספארי של אפל עלה בכ-4 אחוזים - שאת רובם ניתן לייחס לגרסה של הדפדפן המותקנת באייפון.

כרום, הדפדפן של גוגל, ממשיך לעלות לאטו, ומחזיק כעת בנתח שוק של 1.12 אחוז.

יש לציין שהנתונים של Net Applications לא כוללים דפדפנים כמו מקסתון ואוואנט, שמשתמשים באותו המנוע כמו אינטרנט אקספלורר. אלה נספרים לזכות הדפדפן של מיקרוסופט.

פרשנות: משדרגים אחרת

עד שנת 2008, רוב עצום של משתמשי אקספלורר 6 ששדרגו את הדפדפן שלהם עברו ישירות לגרסה 7. השנה, מספר המשמשים שעברו לפיירפוקס כמעט זהה לאלה ששדרגו. בהתחשב בכך ששדרוג הדפדפן נדחף כעדכון בעל חשיבות גבוהה על ידי מערכת ההפעלה, זהו נתון משמעותי מאד.

בפני דפדפנים מתחרים לאקספלורר תמיד עמדו שני מכשולים עיקריים. האחד הוא שאתרים רבים התאימו את עצמם לאקספלורר כשזה אחז בנתח שוק של מעל 90 אחוז. דפדפנים תומכי סטנדרטים כמו פיירפוקס וספארי לא יכלו להציג את אותם אתרים באופן מושלם. אבל המצב הזה משתנה בהדרגה. אתרים רבים התאימו את עצמם לסטנדרטים - או לפחות לפיירפוקס - במשך השנה האחרונה. ורבים התאימו את עצמם חלקית ומתכננים להמשיך בתהליך.

אם ניקח לדוגמה את תחום הסלולר בארץ, הרי ששלוש החברות הגדולות השיקו - או השיקו חלקית - אתרים חדשים שתומכים בדפדפנים המתחרים. החלקים באתרים שנותרו מהעיצוב הישן עדיין לא ממש עובדים, אבל כל החלקים החדשים נוטים לעבוד.

המכשול השני הוא עניין של מודעות. בעבור רבים, אינטרנט אקספלורר הוא האינטרנט. הם לא מודעים לעצם קיומם של דפדפנים מתחרים. ההשקות המתוקשרות של כרום ופיירפוקס 3.0 ודאי תרמו במידת מה לשינוי רמת המודעות לעצם קיומן של חלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully