וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וב האיטלקי

דידי חנוך

3.2.2009 / 10:46

ארבעה מבכירי חברת גוגל עומדים למשפט פלילי באיטליה, עלולים להישלח למאסר, על סרטון שהועלה לשירות גוגל וידאו

ארבעה בכירים בגוגל עומדים היום (שלישי) למשפט פלילי בבית המשפט במילאנו באשמת השמצה והפרת פרטיות. המשפט נובע מסרטון בו הוצגו ארבעה נערים הלועגים לנער בן 17 הסובל מתסמונת דאון שהועלה לשירות גוגל וידאו בשנת 2006. כך מדווח "ניו יורק טיימס".

הסרטון הורד מהאתר עקב תלונה של משתמש באתר ותלונה שנייה של משרד הפנים האיטלקי. חלפו פחות מ-24 שעות מזמן התלונה הראשונה ועד הסרת הסרטון.

הבכירים, ביניהם היועץ המשפטי של גוגל בנושאי פרטיות פיטר פליישר, היושב בפריז, עלולים לקבל עונשים של עד 36 חודשי מאסר.

תחת החוק האירופאי, ספקי שירות אינטרנטיים לא אחראיים לתכנים שמעלים משתמשים לשירותים שלהם, אך כן נדרשים להסרת תכנים פוגעניים אם מתקבלת תלונה.

ספקי תוכן אינטרנטי, לעומת זאת, אחראיים גם לתכנים שמעלה צד שלישי. האחריות שלהם זהה לזאת של עיתונים ורשתות טלויזיה. לב הדיון המשפטי יעסוק ככל הנראה בשאלה האם גוגל היא ספקית שירות או ספקית תוכן.

ברמה המעשית, אין באפשרותה של גוגל לנטר כל תוכן שעולה לאתר הוידאו שלה עקב מספר הסרטונים שמועלים. מעל 200,000 סרטונים מועלים ביום לשירות, והחברה העריכה שמדובר במשהו כמו 13 שעות בדקה.

מגוגל נמסר בתגובה כי הצעד של הפרקליטות האיטלקית מקביל לתביעת עובדי דואר אל מכתבי שטנה, ושהנסיון לתבוע פלטפורמה נייטרלית הוא התקפה ישירה כנגד אינטרנט פתוחה וחופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully