וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאניות בעלייה

דידי חנוך

4.2.2009 / 2:47

סיכום נתוני המכירות העולמיים של חברות הסלולר לשנת 2008: סמסונג ו-LG מתחזקות. מוטורולה וסוני אריקסון נחלשות

עם שחרור נתוני המכירות השנתיים של מוטורולה לשנת 2008, יש לנו כעת תמונה מלאה של מצב השוק בתום השנה.

נתוני האמת דומים לנתונים שפרסמנו עפ"י האתר Digitimes לפני שבועיים: נוקיה במקום הראשון ביתרון עצום, אחריה סמסונג, והרחק מאחוריה LG, מוטורולה וסוני אריקסון כאשר ההפרשים בין השלוש קטנים יחסית.

הנתון הבולט ביותר ברשימה הוא נתוני המכירות של מוטורולה ברבעון האחרון. עד הרבעון הזה, שמרה החברה על מעמדה במקום השלישי, אליו ירדה בשנה שעברה מהמקום השני. ברבעון הרביעי, כפי שניתן לראות בטבלה, נמצאת מוטורולה הרחק מאחור.

זה לא מפתיע. החברה האמריקאית שהמציאה את הסלולר שחררה מכשירים חדשים מעטים מאד ברבעון הזה, והרייזר הגיע לסוף מחזור החיים שלו. כיום, מכשיר הדגל לשעבר לא מצליח גם כטלפון חינמי.

המצב הולך להחמיר לפני שישתפר. מוטורולה לא צפויה להוציא כמעט מכשירים במשך החצי הראשון של השנה, בעודה נערכת למאבק מחודש עם מכשירים המבוססים על אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל.

הכי גדולים, הכי רווחיים

אין ספק שהחברה שנמצאת במצב הטוב ביותר מבין חמשת הגדולות היא נוקיה. הפורטפוליו של החברה הפינית מאפשר לה לספק פתרון בכל נתח שוק, וההצלחה של 5800 מראה שיש בשוק - לפחות באירופה - צמא למכשירי מגע שלה.

נוקיה אמנם סבלה ירידה משמעותית בהכנסות וברווחים ברבעון האחרון, אבל היא עדיין היתה הרווחית מבין החברות. ליתר דיוק, היא היתה רווחית - מאד - בעוד ארבעת החברות הגדולות האחרות הפסידו ברבעון. בסמסונג ו-LG ההפסדים לא נבעו מחטיבת הסלולר, אבל החברות עצמן ספגו מכה קשה עקב המיתון.

אסיה

העליה של סמסונג ו-LG מרשימה בעיקר מכיוון שהיא מוצדקת. שתי החברות, שבעבר ייצרו מכשירים מעניינים ששווקו רק בקוריאה ומכשירים די גרועים ששווקו בשאר העולם - ומכאן המוניטין הבעייתי ההיסטורי של שתיהן בישראל - נפתחו לשאר העולם. כיום משווקות החברות את המכשירים הטובים יותר שלהן גם מחוץ לגבולות קוריאה, וההצלחה שלהן היא תוצאה ישירה של כך.

מעניין יהיה לראות האם יצרניות הסלולר הגדולות של יפן ילכו בדרכן. ביפן משווקים מכשירים מרשימים מאד, שרבים מהם לא משווקים כלל מחוץ לגבולות ארץ השמש העולה. ההכנסות המסיביות של חברות הסלולר הקוריאניות בעולם ודאי קורצות לחברות כמו שארפ ו-NEC, שעשויות לפזול גם הן לעולם הגדול.

החכמות

מספר חברות מאיימות כבר עכשיו על נתח השוק של הגדולות. אפל מכרה 13.1 מיליון אייפונים ב-2008. ו-HTC מכרה מספר דומה. RIM מכרה יותר. אנליסטים טוענים ששוק הסמארפונים יצמח פי 2 במהלך השנה הקרובה, ושלושת החברות האלה - ופאלם - ממוצבות טוב מאד לנצל זאת. חזינו כאן בעבר ש-HTC תיכנס לחמישייה, וזה נראה כיום סביר בהחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully