וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייספייס מנקה

דידי חנוך

4.2.2009 / 14:10

הרשת החברתית מחקה את חשבונותיהם של 90,000 עברייני מין בשנתיים האחרונות. חלקם עברו לפייסבוק

הרשת החברתית מייספייס הודיעה אמש כי הסירה את חשבונותיהם של 90,000 עברייני מין רשומים במשך השנתיים האחרונות. בנוסף, החברה הודיעה כי היא שולחת את שמות העבריינים הנמחקים לרשויות החוק בארצות הברית.

החברה החלה להתמקד בנושא לאחר לחץ מהתובע הכללי של מדינת קונטיקט בארצות הברית, שאמר בזמנו ש"העובדה שעברייני המין המורשעים והרשומים האלה יכולים ליצור חשבונות תחת שמם ברשת חושפת את אמצעי ההגנה הלא מספקים במידה מפלצתית של מייספייס".

מייספייס עובדת בשיתוף עם חברת סנטינל האמריקאית, שמנהלת מאגר של 700,000 עברייני מין רשומים. סנטינל, שעובדת עם מייספייס ורשתות חברתיות אחרות כגון ביבו האירופאית, רוצה להתרחב גם לרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק.

בשיחה עם הבלוג TechCrunch, אמר מנכ"ל החברה ג'וש קרדילו כי "בבדיקה מהירה, מצאנו בפייסבוק מעל 8,000 עברייני מין רשומים". קרדילו הגדיר את פייסבוק כ"גן עדן לעברייני מין". כעת, יש להניח שהלחץ יפנה לפייסבוק, על מנת שתגביר את מאמציה בתחום ואולי גם תשכור את שירותיה של סנטינל.

פייסבוק התחייבה בפני פרקליטי המדינה האמריקאים כי תזהה ותסיר את הפרופילים של כל עברייני המין הרשומים, אך מבדיקה שביצעו ב-TechCrunch בעזרת הנתונים של סנטינל ומאגר עברייני המין האמריקאי הפומבי, הצליחו למצוא פרופילים של מעל 4,000 מבין העבריינים שזוהו על ידי סנטינל.

מפייסבוק נמסר שהחברה הקימה צוות חקירה שבודקים דיווחים על ניצול מיני אפשרי, ושהיא עובדת עם פרקליטי המדינה על מנת לאתר ולהסיר את עברייני המין הרשומים מהאתר. החברה גם מציינת בתגובתה ל-TechCrunch שלא ידוע על מקרה בו עבריין מין רשום נפגש עם קטין באמצעות פייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully