וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות וירטואליות

בוריס בולטיאנסקי

4.2.2009 / 16:21

כשסרטוני הבחירות נראים זהים, נחמד לראות שחלק מהמפלגות עדיין עושות דברים ייחודיים, אפילו אם אינם אפקטיביים

החלק הארי של סרטוני הבחירות מכיל בעיקר מלל וראשים מדברים. במקרה הטוב ביותר, הסרטון עלול להיות מלווה במנגינה קצבית שמושכת תשומת לב או לחילופין להסתיים בחרוז שירה המהלל את המפלגה. על הרקע הזה מתבלט במיוחד הקליפ של שי360 בעד בנימין נתניהו והליכוד. מדובר בשיר בן למעלה מ-3 דקות, עם בתים ופזמון חוזר וקליט כאשר ברקע של שי 360 אפשר לראות את מועמדי רשימת הליכוד לכנסת רוקדים ומניפים דגלי ישראל.

10 מתוך 10 על היותו של סרטון זה הראשון מאז "לבני בוי" שמצליח להכניס כיף לצפייה בתעמולת בחירות. 2 מתוך 10 על ההיעדרות הפיזית של ביבי מן הסרטון ועל זמן המסך הניכר לו זוכה גלעד ארדן אשר זועק "רק הליכוד יכול" בתגובה לכל פעם ששי360 חוזר כי "רק ביבי יכול".

לחם ובחירות

המילים "ארבע עשרה השניות ששינו את הבחירות עבור ש"ס" יוצרות הרושם שמדובר בסרטון תעמולה של מפלגת הספרדים שומרי התורה – סרטון אשר עומד להפוך עולמות ולהוסיף למפלגה עוד מספר לא מבוטל של מנדטים בבחירות הקרובות. רק כאשר מקליקים ומגיעים למעמד הצפייה, מגלים כי תחת הכותרת המטעה מסתתרת תנועת לח"ם שכבר הוזכרה כאן בשבוע שעבר. לטענתו של גדי לשמן, דובר ההתנועה המופיע בסרטון, למצביעים החברתיים בבחירות הקודמות יש רק שלוש אפשרויות בחירה, ואם מבטלים את מרצ בשל היותה מפלגה שמאלנית, אזי נשארות שתי אופציות בלבד, או לח"ם או ש"ס – לה לשמן לא ממליץ להצביע.

7 מתוך 10 על השימוש המושכל באפשרויות של יוטיוב לשתול הערות טקסט המופיעות ברגע קצוב ולמשך זמן מסויים בגוף הסרטון. 3 מתוך 10 על הטענה המופרכת בדבר היעדרותן של מפלגות חברתיות נוספות במפה הפוליטית של ישראל.

מי שמצביע, משפיע

במקביל לקמפיין המתחרתי למדי אשר רץ בחודש האחרון וקורא לגולשים ולצופים מזדמנים ללכת ולהצביע בבחירות הקרובות, ולא משנה לאיזה מפלגה, העיקר לבוא ולממש את זכות ההצבעה, רצים בטלויזיה ובאינטרנט הסרטונים הרשמיים של לשכת הפרסום הממשלתית ועוסקים באותו נושא – עידוד ההצבעה בקרב בעלי הזכות לכך בישראל. הפתגם הישן אומר שיהודי אחד – שתי דיעות. בסרטון מוצג חדר צ'אט שבו גולשים שונים מביעים את דעותיהם השונות באופן שאינו מבייש את הטוקבקיסטים המתונים באתר וואלה! מטרת הסרטון היא לתעל את הצורך היום-יומי שלנו להביע את דעתנו, על כל דבר, ולהביא אותנו לעשות זאת גם ב-10 בפברואר, בקלפי.

9 מתוך 10 על המסר הקצר והקולע שמועבר באמצעות הסרטון. 5 מתוך 10 על העובדה שצ'אטים הם כל-כך שנות ה- 90 (והצ'אט בסרטון גם נראה בהתאם), היום זה עידן הטוקבקים, הטוויטר והפייסבוק.

טלה ירוק

בכל שנות קיומה מפלגת עלה ירוק לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה ולהכנס לכנסת. בבחירות הקרובות עומד ברשותה גיל קופטש אשר כבר הספיק לעורר הדים בעקבות סרטון קודם שבו הוא מצולם מעשן סיגריה מגולגלת על קברו של דוד בן גוריון. בקליפ הנוכחי לבוש קופטש בבגדי רועה צאן מתקופת התנ"ך, מחזיק על כתפיו טלה, ממש כאילו היה אריאל שרון באותה תמונה מפורסמת. בצורה הזאת הוא קורא לנו להצביע למפלגת "טלה ירוק" ומאשים את אנשי ההפקה שמתקנים אותו בהיותם "סטלנים".

8 מתוך 10 על ההומור העצמי והסרטון בעל פוטנציאל ויראליות גבוהה. 2 מתוך 10 על כך שהמסר העיקרי בסרטון הינו סוג של "בואו תראו איזה מצחיקים אנחנו" שאינו נותן לצופה ולבוחר הפוטנציאלי אפשרות להתרשם מן המצע של המפלגה ומטרותיה.

מימדיון

מפלגת "התנועה הירוקה – מימד" זוכה השבוע לתמיכה בדמות סרטון וידאו אשר צולם בידי כרמל ויסמן. בסרטון ניתן לראות מספר בלוגרים ישראליים פופולאריים שופכים את משנתם ומסבירים מדוע בחרו להצביע בבחירות הקרובות דווקא למפלגה הנ"ל. בין הבלוגרים אפשר למצוא את רחביה ברמן, יהונתן קלינגר, טל גלילי ואת כרמל ויסמן עצמה. במהלך הסרטון עצמו ישנם קטעי מעברונים גרפיים שבהם שונו חלק מסיסמאות הבחירות הנפוצים במערכת הבחירות האחרונה כדי להתאים למסר שמעביר המרואיין הנוכחי.

8 מתוך 10 על היוזמה ועל התגייסות הבלוגרים למשימה. 3 מתוך 10 על המעברונים המזעזעים באפקטים הגרפיים שלהם שנראים כאילו נוצרו באמצעות גרסה עתיקה של תוכנה למצגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully