וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה N85

דידי חנוך

9.2.2009 / 10:15

המכשיר החדש של נוקיה בארץ הוא לא "מכשיר דגל". מצד שני, הוא יותר טוב ממכשיר הדגל הרשמי

מערכת וואלה!

צילום: איתי לנדאו
עריכה: בת גולן

נוקיה N85 מגיע לארץ אחרי המתנה ארוכה מהרגיל כשמדובר במכשירים של נוקיה. האח הקטן של N96 יושב בדיוק באמצע של סדרת N המצליחה של נוקיה, וכולל את כל מה שניתן לצפות: מצלמת 5 מגפיקסל, סליידר כפול עם מקשי מדיה, הגרסה העדכנית של סימביאן S60, וחיבור 3.5 אינץ' סטנדרטי לאוזניות.

הטוב

המצלמה במכשיר טובה מאד יחסית לטלפון סלולרי. כמו רוב המצלמות הסלולריות, היא מאבדת אפקטיביות בחושך, אבל בתנאים סבירים היא מביאה תוצאות סבירות ומעלה. הממשק שלה הוא הממשק המוכר של נוקיה, שמצטיין בפשטות וביכולת לשנע את התמונות שצילמתם היישר לפליקר. הגרסה הנוכחית (4.0) של תוכנת Share Online של נוקיה עובדת טוב מאד, והדבר היחיד שמצער אותנו בה הוא המחסור בתמיכה בהעלאת תמונות לפייסבוק. גלריית התמונות שודרגה, וכוללת תצוגה דינמית ומתחלפת של התמונות שצילמתם.

נגן המדיה עובד גם הוא היטב, במיוחד במוזיקה. הממשק שלו פשוט ונוח ועובד מצוין עם מקשי המולטימדיה. כרטיס הזיכרון בנפח 8 גיגה הכלול בערכה משדרג את המכשיר משמעותית.

N85 הוא המכשיר הראשון של נוקיה שמגיע לישראל - ואחד הראשונים בכלל - שכולל משדר FM. זה אומר שאפשר לנגן באמצעותו מוזיקה ברדיו של הרכב. בעידן בו יותר ויותר מערכות סטריאו במכוניות כוללות חיבור USB או בלוטות' או מעגן לאייפוד, זה לא כזה מדהים, אבל זה מגניב.

כמו כל מכשיר נוקיה מסדרת N כיום, המכשיר כולל GPS מובנה, ואף מאפשר תיוג גיאוגרפי של התמונות שלכם, כך שכאשר תעלו אותן לפליקר, האתר כבר יידע היכן הן צולמו.

דבר נוסף שיש לציין בחיוב הוא המבנה המוצק של המכשיר, ואת העובדה שהמכשיר מאפשר טעינה באמצעות ה-USB. הגיע הזמן שזה יתחיל להפוך לסטנדרט, כי ריבוי החיבורים מיותר לגמרי. כעת ניתן לטעון את המכשיר מהמחשב, מה שממש נוח בנסיעות אבל נוח גם בכלל.

הרע

המקשים של המכשיר מעט נוקשים, ולא מאד נעימים לעבודה. והמיקום של מקשי Send ו-End מעט מבלבל בהתחלה. והזיכרון לא מספיק, אם כי כרטיס המיקרוSD הכלול בערכה די פותר את הבעיה. בנוסף, המצלמה היתה יכולה להיות טובה יותר משמעותית לו היתה מצוידת בפלאש קסנון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סיכום

סעיף "הרע" היה קצר מאד. ולא בכדי. לטעמי, N85 היה קניה מוצלחת יותר מ-N96 בעבור רוב המשתמשים - אלה שלא חייבים מסך ממש גדול והמון זיכרון - גם אלמלא היה זול ממנו במידה משמעותית. והוא זול ממנו במידה משמעותית.

כרגע, בכל הנוגע למכשירי נוקיה שאין להם מקלדת מלאה, זה המכשיר הטוב והמומלץ ביותר בשוק הישראלי, ואחד המכשירים המוצלחים ביותר בארץ בכלל. N85 לא מדהים באף פונקציה ספציפית. אבל הוא מאד מוצלח בהמון היבטים שונים.

כסף

מחיר המכשיר באורנג' (המכשיר נמכר כרגע רק שם, אם כי הוא צפוי להגיע גם למתחרות):

79 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2844 ש"ח

בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
49 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1764 ש"ח

בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
19 ש"ח לחודש 36X חודשים = 684 ש"ח

מחיר מחירון - תוכנית orange to go:
110 ש"ח לחודש 36X חודשים = 3960 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • n85

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully